frg Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er det noen som har en framgangsmåte for å få innstallert sudo på systemet mitt? Har prøvd noen ganger, men får det ikke til. Er ikke helt sikker på hvilken distro jeg kjører - mener det er slackware eller arch. (noen måte å finne dette ut??) Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 http://www.google.com/search?hl=no&rls=com...do+on+linux&lr= Lenke til kommentar
frg Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Har prøvd en del av de linkene fra før - får det ikke til å virke som jeg nevnte ovenfor. Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Sudo finnes i de fleste distroer. Om det er installert hos deg er det bare du som vet, er også vanskelig å hjelpe deg da du ikke nevner distro. Sudo administreres gjennom visudo. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 cat /etc/issue i konsollen. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) christian@sugarpie:: cat /etc/issue [~] Ubuntu edgy (development branch) \n \l Om du har Arch er det vel bare å installere med pacman? Endret 17. oktober 2006 av comicz Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Arch: http://wiki.archlinux.org/index.php/Sudo Slack: Les boka Endret 17. oktober 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvis det er en standard installasjon av Slackware du har og du installerte alt så har sudo installert seg automatisk samtidig. Husker ikke helt hvilken bokstav den ligger under, men når jeg installerte Slackware 11.0 for noen dager siden, så, så jeg tydelig at Sudo var med. Personlig tok jeg ikke full installasjon heller. Tok å valgte pakkene selv, og den ble med da også, så den har du nok installert om du har Slackware iallefall. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvis det er en standard installasjon av Slackware du har og du installerte alt så har sudo installert seg automatisk samtidig. Husker ikke helt hvilken bokstav den ligger under, men når jeg installerte Slackware 11.0 for noen dager siden, så, så jeg tydelig at Sudo var med. Personlig tok jeg ikke full installasjon heller. Tok å valgte pakkene selv, og den ble med da også, så den har du nok installert om du har Slackware iallefall. 7088468[/snapback] litt off topic detta men :-P hva synes du om slack 11 wil ? Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvis det er en standard installasjon av Slackware du har og du installerte alt så har sudo installert seg automatisk samtidig. Husker ikke helt hvilken bokstav den ligger under, men når jeg installerte Slackware 11.0 for noen dager siden, så, så jeg tydelig at Sudo var med. Personlig tok jeg ikke full installasjon heller. Tok å valgte pakkene selv, og den ble med da også, så den har du nok installert om du har Slackware iallefall. 7088468[/snapback] wil: Jeg kunne løst dette problemet på enn 5 min. Hvis du hadde tenkt litt lenger veit du, så hadde du sett at han ikke hadde sudo installert og derfor ikke hadde kjørt standard-install av Slackware. Jeg ser virkelig ikke hvorfor du har problemer med dette. Gutter. Nå tror jeg at du er litt på jordet altså. Hvis han hadde hatt sudo installert så hadde han vel ikke villet installere det enda en gang. Det er vel ikke så vanskelig å skjønne ? er det vel ? Jeg tror ikke du har prøvd skikkelig heller for det er ganske enkelt å se at han ikke trenger å installere det på ny. Jeg har aldri hatt noen problemer med det så derfor kan ikke du heller det er min mening. PS: Dette er min mening. jeg ser at du skriver uvanlig mye på Linux-forumet om dagen. helt greit at du skriver innlegg og sånn der, men en ting. du bør vel komme med litt mere utfyllende svar enn: det funker hos meg. det sier du. hva om folk spør deg direkte da om hva de skal gjøre. hva svarer du da? selv er jeg på de forskjellige forumene fortia, og leser igjennom litt. så ser jeg noen innlegg fra deg også. vel og bra at du svarer wil, er jo slik forumet er oppegående også. nettopp det at folk skriver/svarer på poster. men for all del. som du sa til meg et par ganger. ikke svar på ting du ikke har peil på. Nei, lykke til wil. Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 sim: Du trenger ikke å blande en "stengt/lukka" post med denne. Skjønner ikke hva du vil fram til her. En ting til sim. Hva har dette med å løse ting på 5 minutter å gjøre? Det er ikke jeg som har dette problemet. Du får heller si det til personen som har dette problemet da, og ikke til meg. sim: Ikke prøv å vær noe du ikke er. Nå. Og prøv å ikke dum deg ut nå. Det er det du gjør når du prøver å skrive ordrett det andre skriver. Og atpå til skriver feil. ogger: Joda. Slackware 11.0 er bra den. Får ikke Dropline-Gnome til å fungere jeg, men det blir vel når Dropline-Gnome 2.16 kommer tenker jeg Nå for øyeblikket kjører jeg Xfce. Den er no bra den. Overaskende faktisk. Hos meg fungerte stortsett alt greit før jeg logga inn første gang. Samba var oppe med en gang, etter at jeg endra litt på nettverksinstillinger i fila rc.inet1.conf mountinga var en smal sak. Har ikke rukket å sett noe særlig på den enda faktisk. Det som blir like forferdelig stress hver gang jeg tar en reinstallasjon av Slackware, er at jeg må installere Grub på nytt igjen. Det hender seg at det blir endel feile kommandoer når jeg installerer den, men etter litt banning så går det tilslutt Men bortsett fra det så går det strykende her. Savner Dropline-Gnome, men inntil videre bruker jeg Xfce. Den var helt ny for meg, men veldig fin å bruke etter min mening. Trådstarter: Hvis det er Arch du har så kan jeg ikke hjelpe deg. Om det derimot er Slackware og ikke har installert sudo, noe jeg ser som veldig rart. Så kan du gå hit og laste den ned: ftp://ftp.slackware.no/pub/Linux/slackwar....8p9-i486-1.tgz eller så finner du den jo på Slackware 10.2/11.0 CD 1 eller DVD Plata også da. den ligger da under /ap hvis det er Slackware 10.2 du har så skriver du dette for å installere den: installpkg sudo-1.6.8p9i4861.tgz hvis du derimot har Slackware 11.0 (Den nyeste Slackware versjonen). Skriver du dette for å installere den: installpkg sudo-1.6.8p12-i486-1.tgz uannsett Slackware du har om det er 10.2 eller 11.0 så ligger sudo under /ap på Slackware 10.2 CD 1, DVD og Slackware CD 1, DVD. Lykke til. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Post slettet ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Endret 17. oktober 2006 av ratix Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) neeeei! eg var litt for sein til å quote den ^_^ Endret 17. oktober 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
ratix Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 neeeei! eg var litt for sein til å quote den ^_^ 7092952[/snapback] Hahaha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå