Gå til innhold

Messenger gir meg feilen "81000306", tips?

Ueland

Anbefalte innlegg

Hei,

I går bestemte MSN seg for å logge meg av, etter den tid har jeg kun fått feilmeldingen "81000306" på de 2 maskinene jeg har prøvd på, er det noen som har noen gode tips? :hmm:

Har:

-Tømt DNS cache

-Reinstallert MSN

-Testet på mer enn bare en linje

Litt irriterenede i lengden... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet dette kanskje høres litt teit ut, men er klokka og datoen korrekt? på PCen din altså.

[EDIT] Jeg googla litt etter noen svar på problemet ditt. Her kommer en liste over ting du kan prøve.

Greetings,

Since you can't immediately login, remember that you can try logging into the Web Messenger,

at least until you can restore your normal Messenger functionality:

http://webmessenger.msn.com

However, here are some suggestions you should check/try if you haven't already.

1. The date on your computer needs to be set properly -- double click the clock verify that

the time and date are set.

2. If your password information is not saved, verify that you are typing it in with the

correct case (uppercase or lowercase).

3. Change your password @ http://memberservicesnet.passport.com/memberservice.srf to

something smaller (under 10-12 characters), then try signing in again.

4. If you use a firewall (like ZoneAlarm, Norton Internet Security etc. ), it's possible

that Messenger doesn't have the correct rights to access the Internet, especially since you

upgraded. You may need to re/add Messenger to the allowed list of programs in your firewall

if this is the case.

5. If you disabled your firewall in the past, it still may be blocking Messenger -- try

restarting it and see if that helps the situation. You also might try uninstalling an

installed firewall, to verify that it isn't causing a problem (even if it is disabled).

6. Clear your IE cache and cookies -- open Internet Explorer, click the Tools menu, then

Internet Options, then click the Delete Files button, and when that's complete click the

Delete Cookies button.

7. Check your IE Security settings -- open Internet Explorer, click the Tools menu, then

Internet Options, then Advanced tab, scroll to the Security section, and verify that "Check

for server certificate revocation" is unchecked. Also verify that 'Use SSL 2.0' and Use SSL

3.0' is checked, then click OK.

8. Click Start, then Run, and enter the following:

regsvr32 softpub.dll

then click OK

and do the same for the following:

regsvr32 wintrust.dll

regsvr32 initpki.dll

9. If using MSN Messenger 7, click the Tools menu, then Options, then Connection category,

click the Advanced Settings button, uncheck all the options, click OK twice and then try

again.

Håper dette hjelper.

Endret av Kiwi-Kun
Lenke til kommentar

Maskinen hadde feil klokke, justerte den uten hell, reinstallerte uten hell, la inn messenger plus uten hell, skiftet passord uten hell..

Prøver jeg å logge inn på webmessenger bare stopper den påloggingen, bruker jeg gaim krasjer den (!), så litt merkelig sak.

Har sendt mail til MSN Norge sin support for å spørre hva som er problemet.. :)

Lenke til kommentar
Maskinen hadde feil klokke, justerte den uten hell, reinstallerte uten hell, la inn messenger plus uten hell, skiftet passord uten hell..

Prøver jeg å logge inn på webmessenger bare stopper den påloggingen, bruker jeg gaim krasjer den (!), så litt merkelig sak.

Har sendt mail til MSN Norge sin support for å spørre hva som er problemet.. :)

7089692[/snapback]

Ok :)

Si fra om du kalarer å løse det da :innocent:

Lenke til kommentar

Hey!

Dere som i likhet med meg har dette problemet; gjelder det en enkelt msn-adresse, eller kommer dere ikke inn med noen?

Jeg for min del kommer inn med andre msn-adresser (deriblant min gamle), men ikke min "nye". Har hatt den i ca 2 mnd og chattet ca hver eneste dag. I går kveld kunne jeg plutselig ikke logge inn med den lenger.

Veldig irriterende.

Lenke til kommentar

Et av punktene i denne linken er som følger:

Make sure you have installed the latest available updates for your operating system.

For Microsoft® Windows® operating systems, go to the Microsoft® Windows® Update website.

Jeg har for tiden denne "not genuine"-meldingen poppende opp på PC-en min, og da vil ikke alle updates installeres.

Kan dette være grunnen? Hva med dere andre?

Lenke til kommentar

min konto gir meg først den feil koden også går den i evig innlogging. prøvde denne oppskriften : http://www.fanatic.net.nz/2006/10/15/stuck...n-try-this.html

men den hjalp ikke meg. er tydlig noe krøll som kom med de siste windows oppdateringene i følge det jeg har lest..

update:

offisiell fix:

http://messenger-support.spaces.live.com/b...!6969.entry

Endret av .:KaLLe:.
Lenke til kommentar

Det kan ikke ha noe med at windows valideringen ikke er godkjent for jeg kjører alle mulige msn versjoner som er kommet uten problemer og jeg har en veldig lite godkjent windows for å si det sånn.

Her har man svaret på alt! Format C:

:p

Sorry at jeg ikke kunne være til mye asistanse.

Lenke til kommentar
Det kan ikke ha noe med at windows valideringen ikke er godkjent for jeg kjører alle mulige msn versjoner som er kommet uten problemer og jeg har en veldig lite godkjent windows for å si det sånn.

Her har man svaret på alt! Format C:

:p

Sorry at jeg ikke kunne være til mye asistanse.

7090191[/snapback]

Det har jo ikke noe med PC-en å gjøre. Vi kommer ikke inn på MSN noe sted.

Har mer med våre enkelte msn-adresser å gjøre, i og med at jeg kommer inn med andre adresser.

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med at jeg ikke fikk logget på med kontoen min på denne maskinen. Forsøkte jeg på en av de andre maskinene mine, eller med en annen konto, så fungerte det.

Reinstall ved å avinstallere programmet på vanlig måte, reboote og installere på nytt hjalp heller ikke da instillingene for MSN ligger igjen på maskinen.

Til slutt så fikk jeg det til å fungere ved å slette 'MSNMessenger' fra registeret (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger).

Fjerner brukerinstillingene for MSN som vanligvis blir liggende igjen ved reinstall av programmet.

Det er flere jeg kjenner som har hatt problem med MSN i dag. De har kommet seg på etterhvert uten å gjøre noen inngrep. Så er mulig det var tilfeldigheter som gjorde av overstående fungerte for meg og at problemet er eksternt.

Endret av SCHPONG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...