Gå til innhold

Noen testet ut Dell XPS M2010 ?

TechTune

Anbefalte innlegg

Så den for første gang 15 min. siden, MEGET fin spør du meg.. men har noen testet den ut?

Ifølge Hardware.no så er det bare Dell som leverer denne, stemmer det?

post-111242-1161079187_thumb.jpg

Generelt

Prosessor: Intel Core Duo

Brikkesett: i945PM

Minne installert: Varierende

Minnehastighet: PC2-5300 (667MHz)

Minnetype: SO-DIMM (DDR 2)

Harddisk: Varierende

Harddisk #2: Varierende GB

Harddiskgrensesnitt: S-ATA

Skjerm

Grafikkontroller: ATI Mobility Radeon X1800

Grafikkminne: 256 MB

Grafikkoppløsning: 1680x1050

Skjermstørrelse: 20,1

Skjermtype: WSXGA+

Inn- og utganger

Skjermutgang: DVI

Videoutgang: S-Video

USB-port(er): 4 stk USB 2.0 porter

FireWire: 1394a (4pin)

Linje-ut: Ja

Optisk digitalutgang (SPDIF): Ja

Mikrofoninngang: Ja

Parallell port: Nei

Seriell port: Nei

PS/2-port: Nei

PCMCIA-spor: 1 stk. Express card

Minnekortleser: SM, SD, MS, MS Pro, MMC, XD, CF

Infrarød: Nei

TV-tuner: Nei

Nettverk

Nettverkskort: 10/100 Mbps

Trådløst nettverkskort: 802.11b (11Mbps), 802.11g (54Mbps), 802.11a (54Mbps)

Annet

Optisk enhet: CD-ROM, DVD-ROM, DVD-brenner (DVD±R)

Vekt: 8.3 kg

Styreredskap: Pekebrett

Webkamera: Ja

www.Hardware.no

Endret av TechTune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Er det ingen som har en slik og som kan fortelle litt om hvordan den er i "daglig bruk"?

Eneste jeg kan finne om den er stort sett bare noen enkle omtaler bl.a på VG og idg.no.

Ingen her på forumet eller på hardware.no som har tatt den i nærmere øyesyn.

Har en kompis som vurderer seriøst å kjøpe en slik. Jeg synes den ser så stilig ut, og er veldig misunnelig :blush: .....eller er det bare tull å kjøpe en slik?

Lenke til kommentar

Lenger opp her blir den beskrevet som en "stasjonær med en vri på designet", det mener jeg passer bra, eneste forskjellen fra en stasjonær er prisen og at den er noe lettere å flytte rundt på. Vil man ha en bærbar på 8 kg med 20" skjerm og relativt god ytelse og ikke bryr seg om prisen så gjør den absolutt jobben, men vurder for guds skyld andre alternativer, for eksempel XPS M1710 evt. Inspiron 9400 før han tar den endelige avgjørelsen.

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt den siden august i fjor, og har bare lovord å komme med. Utrolig deilig med en bærbar med fullsize avtagbart tastatur :)

I tillegg er den totalt lydløs, men med meget god lyd.. Man merker faktisk at den innebygde subwooferen gir litt ekstra i bassen. Skjermen er stor og fin, selvfølgelig.

Muligheten for å ha 2 harddisker er jo ikke noe nytt, men det er likevel deilig å slippe å drasse med seg en ekstern harddisk når man skal noe sted.

Det er også mulig å koble til for eksempel en prosjektor via komponent, ganske artig :=)

Sikkert mye annet jeg har glemt å ta med nå, men jeg synes faktisk den er verdt prisen :blush:

Lenke til kommentar

Ser for meg at det vil bli litt tungt å ha den i fanget, men fungerer det fint å ta av tastaturet og la det ligge i fanget, mens resten står på bordet, eller blir det da for smått å se på skjermen?

Hvis dette fungerer fint, så er det jo faktisk den minste og letteste bærbare på markedet :)

En ulempe med M1710 og i9400 er jo at dem ikke har komplett tastatur.

Synes det er litt merkelig at man ikke har mulighet til å endre skjermkort i den, da det som står i ikke er av det aller beste og kraftigste. Dette er jo tross alt en veldig potensiell "gamer-pc", hvis bare skjermkortet hadde vært enda bedre?

Men duger dette kortet til de fleste dagens spill, som Battlefield, WoW o.lign?

Lenke til kommentar
eller blir det da for smått å se på skjermen?

8377304[/snapback]

med 20" skjerm tror jeg du skal sitte ganske langt unna før dette blir tilfelle. Du får jo 15,4" med samme og til og med større oppløsning, så du kan nok trygt holde ett par meters avstand til denne.

og X1800-kortet som sitter i holder til de aller fleste av dagens spill med ganske høy kvalitet på grafikken. BF2 og WoW, som ikke er spesielt kresne på hardware'n, går som en drøm med X1800.

Lenke til kommentar
Kan den gå på batteri? isåfall hvorlenge vil batteriet vare?

Ser at en M2010 har 112 W/t-litiumionbatteri (dobbelt 6-cellers), så jeg går ut fra at den kan gå på strøm. Men hvordan er batterikapasiteten i forhold til f.eks en M1710 som har et 80 WHr 9-cellers primært litiumionbatteri ?

Har du Growth brukt den uten strømtilførsel, og hva er erfaringene dine på dette?

Greier den 3-4 timer på bare batteriet?

Lenke til kommentar
Kan den gå på batteri? isåfall hvorlenge vil batteriet vare?

Ser at en M2010 har 112 W/t-litiumionbatteri (dobbelt 6-cellers), så jeg går ut fra at den kan gå på strøm. Men hvordan er batterikapasiteten i forhold til f.eks en M1710 som har et 80 WHr 9-cellers primært litiumionbatteri ?

Har du Growth brukt den uten strømtilførsel, og hva er erfaringene dine på dette?

Greier den 3-4 timer på bare batteriet?

8384915[/snapback]

Joda, har kjørt den noen ganger uten strømadapter, og den klarte seg rundt 3 timer ja..

Helt greit for en slik maskin imo :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...