TechTune Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Så den for første gang 15 min. siden, MEGET fin spør du meg.. men har noen testet den ut? Ifølge Hardware.no så er det bare Dell som leverer denne, stemmer det? Generelt Prosessor: Intel Core Duo Brikkesett: i945PM Minne installert: Varierende Minnehastighet: PC2-5300 (667MHz) Minnetype: SO-DIMM (DDR 2) Harddisk: Varierende Harddisk #2: Varierende GB Harddiskgrensesnitt: S-ATA Skjerm Grafikkontroller: ATI Mobility Radeon X1800 Grafikkminne: 256 MB Grafikkoppløsning: 1680x1050 Skjermstørrelse: 20,1 Skjermtype: WSXGA+ Inn- og utganger Skjermutgang: DVI Videoutgang: S-Video USB-port(er): 4 stk USB 2.0 porter FireWire: 1394a (4pin) Linje-ut: Ja Optisk digitalutgang (SPDIF): Ja Mikrofoninngang: Ja Parallell port: Nei Seriell port: Nei PS/2-port: Nei PCMCIA-spor: 1 stk. Express card Minnekortleser: SM, SD, MS, MS Pro, MMC, XD, CF Infrarød: Nei TV-tuner: Nei Nettverk Nettverkskort: 10/100 Mbps Trådløst nettverkskort: 802.11b (11Mbps), 802.11g (54Mbps), 802.11a (54Mbps) Annet Optisk enhet: CD-ROM, DVD-ROM, DVD-brenner (DVD±R) Vekt: 8.3 kg Styreredskap: Pekebrett Webkamera: Ja www.Hardware.no Endret 17. oktober 2006 av TechTune Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Dette er et Dell produkt så svaret er JA det er bare Dell som leverer denne maskinen/produktet... Endret 17. oktober 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 VG Nett i dag: - Verdens tøffeste PC "Dette er uten diskusjon den lekreste maskinen, beregnet som erstatning for vanlig stasjonær pc, vi har sett. Det er også et av de mest gjennomførte produktene vi har sett til dags dato." Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 kan ikke snakke om et bærbart produkt når vekten bikker over 8kg. Bedre som desktop med stilig vri på selve designet. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ja, jeg skjønner virkelig ikke hvordan denne kan kvalifiseres som en bærbar PC... Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 den er ikke bærbar, men slepbar. tenk hvor moro det ville vært å ta med den på skolen Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Å bære den til og fra skolen blir nok det morsomste. Tenk hvilke biceps man kan få! Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Veldig fin pc, helt til man finner ut prisen... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Til den prisen ville jeg mye heller valgt XPS M1710, du får bedre 3D-ytelse og en mye mindre/lettere maskin til en lavere pris. Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Til den prisen ville jeg mye heller valgt XPS M1710, du får bedre 3D-ytelse og en mye mindre/lettere maskin til en lavere pris. 7110333[/snapback] Virker slik ja... men den er grisefin da?! Ca. 3.000,- kr i forskjell bare.. Sti9nsky Lenke til kommentar
knuti@ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Er det ingen som har en slik og som kan fortelle litt om hvordan den er i "daglig bruk"? Eneste jeg kan finne om den er stort sett bare noen enkle omtaler bl.a på VG og idg.no. Ingen her på forumet eller på hardware.no som har tatt den i nærmere øyesyn. Har en kompis som vurderer seriøst å kjøpe en slik. Jeg synes den ser så stilig ut, og er veldig misunnelig .....eller er det bare tull å kjøpe en slik? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Lenger opp her blir den beskrevet som en "stasjonær med en vri på designet", det mener jeg passer bra, eneste forskjellen fra en stasjonær er prisen og at den er noe lettere å flytte rundt på. Vil man ha en bærbar på 8 kg med 20" skjerm og relativt god ytelse og ikke bryr seg om prisen så gjør den absolutt jobben, men vurder for guds skyld andre alternativer, for eksempel XPS M1710 evt. Inspiron 9400 før han tar den endelige avgjørelsen. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg har så vidt tatt litt på en, og for meg virket den mer som en stasjonær pc, og alt for stor til å dra særiøst rundt med. Touchpadden var der piltastene pleier å være. Lenke til kommentar
Growth Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg har nå hatt den siden august i fjor, og har bare lovord å komme med. Utrolig deilig med en bærbar med fullsize avtagbart tastatur I tillegg er den totalt lydløs, men med meget god lyd.. Man merker faktisk at den innebygde subwooferen gir litt ekstra i bassen. Skjermen er stor og fin, selvfølgelig. Muligheten for å ha 2 harddisker er jo ikke noe nytt, men det er likevel deilig å slippe å drasse med seg en ekstern harddisk når man skal noe sted. Det er også mulig å koble til for eksempel en prosjektor via komponent, ganske artig :=) Sikkert mye annet jeg har glemt å ta med nå, men jeg synes faktisk den er verdt prisen Lenke til kommentar
knuti@ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Ser for meg at det vil bli litt tungt å ha den i fanget, men fungerer det fint å ta av tastaturet og la det ligge i fanget, mens resten står på bordet, eller blir det da for smått å se på skjermen? Hvis dette fungerer fint, så er det jo faktisk den minste og letteste bærbare på markedet En ulempe med M1710 og i9400 er jo at dem ikke har komplett tastatur. Synes det er litt merkelig at man ikke har mulighet til å endre skjermkort i den, da det som står i ikke er av det aller beste og kraftigste. Dette er jo tross alt en veldig potensiell "gamer-pc", hvis bare skjermkortet hadde vært enda bedre? Men duger dette kortet til de fleste dagens spill, som Battlefield, WoW o.lign? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 eller blir det da for smått å se på skjermen? 8377304[/snapback] med 20" skjerm tror jeg du skal sitte ganske langt unna før dette blir tilfelle. Du får jo 15,4" med samme og til og med større oppløsning, så du kan nok trygt holde ett par meters avstand til denne. og X1800-kortet som sitter i holder til de aller fleste av dagens spill med ganske høy kvalitet på grafikken. BF2 og WoW, som ikke er spesielt kresne på hardware'n, går som en drøm med X1800. Lenke til kommentar
kroofant4 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Kan den gå på batteri? isåfall hvorlenge vil batteriet vare? Lenke til kommentar
knuti@ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Kan den gå på batteri? isåfall hvorlenge vil batteriet vare? Ser at en M2010 har 112 W/t-litiumionbatteri (dobbelt 6-cellers), så jeg går ut fra at den kan gå på strøm. Men hvordan er batterikapasiteten i forhold til f.eks en M1710 som har et 80 WHr 9-cellers primært litiumionbatteri ? Har du Growth brukt den uten strømtilførsel, og hva er erfaringene dine på dette? Greier den 3-4 timer på bare batteriet? Lenke til kommentar
Growth Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Kan den gå på batteri? isåfall hvorlenge vil batteriet vare? Ser at en M2010 har 112 W/t-litiumionbatteri (dobbelt 6-cellers), så jeg går ut fra at den kan gå på strøm. Men hvordan er batterikapasiteten i forhold til f.eks en M1710 som har et 80 WHr 9-cellers primært litiumionbatteri ? Har du Growth brukt den uten strømtilførsel, og hva er erfaringene dine på dette? Greier den 3-4 timer på bare batteriet? 8384915[/snapback] Joda, har kjørt den noen ganger uten strømadapter, og den klarte seg rundt 3 timer ja.. Helt greit for en slik maskin imo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå