fraber Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Sånne varer kommer vel undrer ADR regler og det er strengt forbudt og feilmerke sånne ting. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hva kan fortolles via Internett? De fleste varer med verdi fra kr 200,- og til 1 000,- som ikke er underlagt restriksjoner av noe slag kan fortolles i løsningen. Eksempler på varer underlagt restriksjoner er: * Alkohol * tobakk * matvarer * kjemikalier * medisiner * våpen m.m. De fleste varer med verdi under kr 200,- er fritatt for toll og avgifter, med unntak av sigaretter og alkohol. Varer med verdi over kr 1000,- må fortolles på ordinær måte. I tillegg er noen varer toll-og avgiftsfrie slik som for eksempel bøker og mynter i de tilfellene det er import til eget forbruk og ikke for videresalg. står på tollvesenet sin side Så tror ikke du får sendt en flaske eller boks med kjemikalier som gave nei Endret 17. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 http://www.posten.no/Portal/Bedrift/Logist...Farlig+gods.htm Her kan du lese litt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det kan også være et spørsmål om denne type kjemikalier kan sendes som postpakke. Og hvis den sendes - havner du på listen over potensielle terrorister? 7087436[/snapback] hehe! du vet ingeitng, jeg vet att kjemikalene kan sendes til norge (de er ikke så ulovelige) men jeg vill bare ungå tollen. å disse kjemikalene selges ikke til privapersoner i norge, kun til bedrifter, og skoler. j 7087505[/snapback] Hva mener du med at "Det er ikke så ulovlig? Enten så er det forbudt eller så er det ikke forbudt. Hvilken av dem er det? grrrrrrr!! seff vill jeg lage noe som smeller! til nå har jeg alget 2 rakketter, MANGE bomber, hjemmelakt svartkrutt, MANGE STORE røykbomber, å hva jeg driver med er proffisjonelt, ikke som en 12 åring som lager knallrull bomber! 7087735[/snapback] Hvis du driver profesjonellt, hvorfor starter du ikke et firma da. Så får du kjøpt dette lovlig. Ørjan... Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det kan også være et spørsmål om denne type kjemikalier kan sendes som postpakke. Og hvis den sendes - havner du på listen over potensielle terrorister? 7087436[/snapback] hehe! du vet ingeitng, jeg vet att kjemikalene kan sendes til norge (de er ikke så ulovelige) men jeg vill bare ungå tollen. å disse kjemikalene selges ikke til privapersoner i norge, kun til bedrifter, og skoler. j 7087505[/snapback] Hva mener du med at "Det er ikke så ulovlig? Enten så er det forbudt eller så er det ikke forbudt. Hvilken av dem er det? grrrrrrr!! seff vill jeg lage noe som smeller! til nå har jeg alget 2 rakketter, MANGE bomber, hjemmelakt svartkrutt, MANGE STORE røykbomber, å hva jeg driver med er proffisjonelt, ikke som en 12 åring som lager knallrull bomber! 7087735[/snapback] Hvis du driver profesjonellt, hvorfor starter du ikke et firma da. Så får du kjøpt dette lovlig. Ørjan... 7087885[/snapback] Gutten vet neppe hva ordet profesjonelt betyr engang, så ikke regn med noe her Dette høres rimelig farlig ut, og jeg håper dem som eventuelt kjenner Bjarne K tar kontakt med foreldrene hans. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Sånne varer kommer vel undrer ADR regler og det er strengt forbudt og feilmerke sånne ting. 7087816[/snapback] Det kommer an på mengdene.. Men det vanker en saftig bot hvis man frakter mer enn hva som er tillatt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Om en bruker vil lage bang-bang i kjelleren vedkommer ikke denne moderator, skjønt jeg håper noen varsler foreldrene hans. Jeg kjenner en selverklært tøffing som gjorde det samme når han var 17, og lå 3 måneder på sykehus etter at et av eksperimentene slo feil. Men på dette forumet har vi retningslinjer som forbyr diskusjoner i strid med norsk lov. Dermed er det ikke lov å diskutere hvordan man sniker seg unna toll eller feilmerker eksplosiver i for å lure postverket. Strengt tatt er den også noe feilpostet, selv om spørsmål om import er relevante her siden folk handler med utenlandske webshops. Men denne tråden stenges, og trådstarter bes tenke seg om to ganger før han prøver å skape det store smellet. Eventuelle reaksjoner på modereringen tas på PM. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg