Gå til innhold

toll på kjemikalier

Anbefalte innlegg

har tenkt å kjøpe noen kjemikalier fra en nettbutikk i Estomania.

må jeg betale toll eller mva vis jeg får han til sender pakken som gave, å senker verdien til under 1000 kr? i tilleg så får jeg han til å sende fra en privat adresse.

siden disse kjemikaliene skal brukest til pyroteknikk så må jeg vell betale toll i tillegg til mva, eller?

plz svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må jeg betale toll eller mva vis jeg får han til sender pakken som gave, å senker verdien til under 1000 kr? i tilleg så får jeg han til å sende fra en privat adresse.

siden disse kjemikaliene skal brukest til pyroteknikk så må jeg vell betale toll i tillegg til mva, eller?

plz svar  :)

7087365[/snapback]

Er disse lovlig i norge så er det toll på de ja. Er disse ikke lovlige i norge får du nok aldri pakka de :p

Er vell litt reservert hva man kan registere som gave, tollere skal vite hva som er i pakka, følger det ikke med lapp åpnes pakka, og kjemikalier tror jeg ikke kan sendes som gave...

Lenke til kommentar
Det kan også være et spørsmål om denne type kjemikalier kan sendes som postpakke. Og hvis den sendes - havner du på listen over potensielle terrorister?

7087436[/snapback]

Tror ikke du havner på noen liste, men du får nok aldri pakka de. Og du vill nok ikke få erstatning på den heller. Bar besjed om at den er konfiskert eller noe tror jeg...

*kjøp kjemikalier i norge, beste, sikkreste og man slipper noe stress. Tror også det fort kan bli biligere. Man vet aldri hva som kan skje!*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Hva har dette med hardware å gjøre? Denne posten kan umulig være seriøst ment.

Det du spør om er garantert ulovlig i og med at du forsøker å omgå toll- og avgiftsregler. I tillegg er det neppe lov for hvem som helst å importere pyrotekniske kjemikalier uten godkjenning. Det er også garantert ikke lov å sende det som postpakke. Her snakker vi spesialtransport. Hvor i huleste er Estomania?

Lenke til kommentar
Det kan også være et spørsmål om denne type kjemikalier kan sendes som postpakke. Og hvis den sendes - havner du på listen over potensielle terrorister?

7087436[/snapback]

hehe! :p du vet ingeitng, jeg vet att kjemikalene kan sendes til norge (de er ikke så ulovelige) men jeg vill bare ungå tollen.

å disse kjemikalene selges ikke til privapersoner i norge, kun til bedrifter, og skoler.

jeg skal heller ikke bruke det jeg lage av kjemialeine til heræverk, men kunst på himmelen :)

Endret av Bjarne K
Lenke til kommentar

plz svar  :)

7087365[/snapback]

Er disse lovlig i norge så er det toll på de ja. Er disse ikke lovlige i norge får du nok aldri pakka de :p

Er vell litt reservert hva man kan registere som gave, tollere skal vite hva som er i pakka, følger det ikke med lapp åpnes pakka, og kjemikalier tror jeg ikke kan sendes som gave...

7087422[/snapback]

hva me å merke esken med noen annet? f.eks datadeler?

Lenke til kommentar
jeg skal heller ikke bruke det jeg lage av kjemialeine til heræverk, men kunst på himmelen :)

7087505[/snapback]

Jeg spår 3 mindre fingre på en av hendene dine i nær fremtid.

Dessuten er dette totalt feil sted å spørre etter slikt om.

Og hva er Estomania?

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

7087505[/snapback]

Jeg spår 3 mindre fingre på en av hendene dine i nær fremtid.

Dessuten er dette totalt feil sted å spørre etter slikt om.

Og hva er Estomania?

7087602[/snapback]

tro du meg! jeg vet hva jeg gjør!

å Estomania er i Europa, medlem av EU

Lenke til kommentar

Det kan jo være litt farlig å feilmerke slike ting, avhengig av hva slags kjemikalier det er snakk om. Hva om det skal gå hull og det er noe som er giftig som renner ut på eller annen måte? Jeg håper ikke firmaet du tenker på å kjøpe fra er villig til å feilmerke det.

Hvis uhellet skulle skje kan nok tre fingre mindre være heldig, er du ordentlig uheldig så blir det langt mer alvorlig ennet par fingre.

En annen ting er at det er ikke noe land som heter Estomania og jeg tror ikke det er noen by heller. Er det Estonia du mener?

Endret av pertm
Lenke til kommentar
Det kan jo være litt farlig å feilmerke slike ting, avhengig av hva slags kjemikalier det er snakk om. Hva om det skal gå hull og det er noe som er giftig som renner ut på eller annen måte? Jeg håper ikke firmaet du tenker på å kjøpe fra er villig til å feilmerke det.

Hvis uhellet skulle skje kan nok tre fingre mindre være heldig, er du ordentlig uheldig så blir det langt mer alvorlig ennet par fingre.

En annen ting er at det er ikke noe land som heter Estomania og jeg tror ikke det er noen by heller. Er det Estonia du mener?

7087636[/snapback]

du har nokk rett med merikingen, så det får nok bli merket med det som er oppi.

å ja, jeg kan sprenge av meg fingre, men som skakt har mye erfaring, å seff det er en viss mulighet for at alt spernger i tryne på meg:) men det er en risk jeg er villig til å ta !:D

men nå glir det litt offtopic ;)

Estonia er det ja! hehe :p eller Estland på norsk :)

Endret av Bjarne K
Lenke til kommentar

Viss de ikke selges til privat personer i norge så vet nok tollvesenet om det... så det er ikke sikkert du får de.

Selvmordsbombere vet også hva de gjør... bare sånn at det er klart... mange gjør ting galt selv om de vet med seg selv at de gjør det riktig :p

*totalt feil plass dette ligger på, du skal bruke det til å få himmelen til å se fin ut, hva faan har det med hardware å gjøre?*

Lenke til kommentar
Viss de ikke selges til privat personer i norge så vet nok tollvesenet om det... så det er ikke sikkert du får de.

Selvmordsbombere vet også hva de gjør... bare sånn at det er klart... mange gjør ting galt selv om de vet med seg selv at de gjør det riktig :p

*totalt feil plass dette ligger på, du skal bruke det til å få himmelen til å se fin ut, hva faan har det med hardware å gjøre?*

7087669[/snapback]

ja, ang. det :p jeg leste bare "webbutikker" jeg, å mange tollspørsmål :p sorry :S

dessuten bruker selvmordsbombmere høyeksplosiv(dynamitt, C4, osv), ikke lav eksplosiv (fyrverkeri) å høyeksplsiv er mye mer riski å lage :)

Lenke til kommentar

7087669[/snapback]

ja, ang. det :p jeg leste bare "webbutikker" jeg, å mange tollspørsmål :p sorry :S

dessuten bruker selvmordsbombmere høyeksplosiv(dynamitt, C4, osv), ikke lav eksplosiv (fyrverkeri) å høyeksplsiv er mye mer riski å lage :)

7087686[/snapback]

Det er ikke lovlig å importere fyrverkeri. Viss du sprenger av deg en hand av svensk fyrverkeri så får du 0kr i erstatning... så da satt du der med en hand mindre :/ :p

Man kan lage mye rart ut av bare noen helt ufarlige kjemikalier... hydrogen er ikke farlig får det slippes i oksygen... syre i vann går ann og vann i syre blir pang... altså det er mye man kan gjør med litt stoffer vettu :p

*du kan jo alltids prøve, men er ikke sikkert du får pakka. Å sende kjemikalier som gaver går nok ikke. Hvem ønsker seg en flaske svovelsyre til bursdagen f.eks?*

*ett litt morsomt tema egntlig*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

7087436[/snapback]

hehe! :p du vet ingeitng, jeg vet att kjemikalene kan sendes til norge (de er ikke så ulovelige) men jeg vill bare ungå tollen.

....

7087505[/snapback]

Drøy påstand Bjarne K. Jeg skriver at det kan være spørsmål om kjemikaliene kan sendes i posten. Det finnes regler på hva som kan sendes. Ettersom jeg ikke vet hvilke kjemikalier det gjelder kan jeg ikke si noe om dette kan sendes eller ikke. Det får Posten ta seg av. Husk også at pyrotekniske kjemikalier er farlige i ukyndige hender. Det er ikke så lange mellom hver gang vi kan lese i avisen at ungdom kan mistet både fingre og syn grunnet lek med "ting som smeller". Ettersom du snakker om "kunst på himmelen" tyder det på at du tenker på raketter av et eller annet slag, dvs noe som smeller.

Lenke til kommentar

7087436[/snapback]

....

7087505[/snapback]

Drøy påstand Bjarne K. Jeg skriver at det kan være spørsmål om kjemikaliene kan sendes i posten. Det finnes regler på hva som kan sendes. Ettersom jeg ikke vet hvilke kjemikalier det gjelder kan jeg ikke si noe om dette kan sendes eller ikke. Det får Posten ta seg av. Husk også at pyrotekniske kjemikalier er farlige i ukyndige hender. Det er ikke så lange mellom hver gang vi kan lese i avisen at ungdom kan mistet både fingre og syn grunnet lek med "ting som smeller". Ettersom du snakker om "kunst på himmelen" tyder det på at du tenker på raketter av et eller annet slag, dvs noe som smeller.

7087705[/snapback]

grrrrrrr!! seff vill jeg lage noe som smeller! til nå har jeg alget 2 rakketter, MANGE bomber, hjemmelakt svartkrutt, MANGE STORE røykbomber, å hva jeg driver med er proffisjonelt, ikke som en 12 åring som lager knallrull bomber!

Lenke til kommentar
Du er 17år og driver med dette profesjonelt? Håper ikke du bor i nærheten av meg, vil ikke at huset skal brenne ned. Men ontopic, ikke sats på at dette kommer frem til deg.

7087759[/snapback]

ja det jeg driver på med er profisjonelt! å hvor kjenner jeg mange som har fått in kjmikaler men har betalt toll? å hvorfor selger denne siden til norge?

http://www.svenskakemi.nu/

det er kansje lovligt å inn kjmikaliene, men ikke å lage bomber, rakketter osv av det!

Lenke til kommentar

Beklager, men forstår faktisk ikke halvparten av det du skriver. Det jeg vet er at firmaet der en kamerat jobber får tilsendt en del kjemikalier, disse er merket på en spesiell måte når de får varen. Regner med at de blir fraktet på litt annen måte enn vanlig bpost og pakker.

Lenke til kommentar
Du er 17år og driver med dette profesjonelt? Håper ikke du bor i nærheten av meg, vil ikke at huset skal brenne ned. Men ontopic, ikke sats på at dette kommer frem til deg.

7087759[/snapback]

ja det jeg driver på med er profisjonelt! å hvor kjenner jeg mange som har fått in kjmikaler men har betalt toll? å hvorfor selger denne siden til norge?

http://www.svenskakemi.nu/

det er kansje lovligt å inn kjmikaliene, men ikke å lage bomber, rakketter osv av det!

7087778[/snapback]

17år :ohmy:

Du bor ikke i steinkjer nei?

Men,men bor nede i kjelleren ikke så farlig med meg da :p

Men viss du driver med dette profosjonelt så har du vell bevis på at du kan det også?

Beklager, men forstår faktisk ikke halvparten av det du skriver. Det jeg vet er at firmaet der en kamerat jobber får tilsendt en del kjemikalier, disse er merket på en spesiell måte når de får varen. Regner med at de blir fraktet på litt annen måte enn vanlig bpost og pakker.

Tollpost og linjegods frakter slike ting i vertfall ;) snakk med selskapet først... Viss de ikke vet hvordan det er i norge, så er det ikke en seriøs bedrift som driver med salg utenom sitt eget land. Slike bedrifter skal vite slike ting ;)

Sjønner også at du ikke skal lage bomber osv... snakk med tollvesnet, posten, firmaet osv... slik at du slipper at pakken blir tatt som potenselig skadlig eller noe slikt :thumbup:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...