Gå til innhold

p4 2.53/ 533 fsb OC?

ezet

Anbefalte innlegg

Bestilt p4 2.53/ 533 fsb med Asus P4GE-V/L og 512 MB Crucial PC2700 RAM.

Hørt mye snakk om at 400 fsb er bedre, er dette sant?

Og noen som vet ca. hvor mye eg kan klokke denne cpu'en, med retail kjøler?

Bestilte fra komplett, noen som vet hvilken stepping det er? Alle sier at 2.5 / 400fsb er stepping C1, er 2.53 / 533 også Stepping C1, eller B0?

Takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2.53GHz prosessoren er nesten garantert en B0 stepping prosessr. C1-stepping prosessorene i denne hastigheten er neppe kommet på det norske markedet enda.

Dersom du skal være sikker på å få en prosessor med C1-stepping, må du nok kjøpe en prosessor fra den siste "releasen". Det vil altså si 2.5, 2.66 eller 2.8GHz prosessorene.

Dersom du tenker på å overkloke 2.53GHz prosessoren din, bør du skaffe deg en bedre kjøleribbe enn den originale. Boxed kjøleren er omtrent på grensen til hva den klarer med denne prosessoren. Dersom noen påstår noe annet, nekter jeg å tro at de har presset systemet over lengre tid under ellers normale forhold! Kjøp ny kjøleribbe dersom du skal overklokke. Den feteste kjøleren til swiftech gjør en god jobb.

Edit: Glemte å si velkommen til forumet :smile:

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-11-06 12:20 ]

Lenke til kommentar

Jeg personlig kjører ABIT IT7-MAX2 (845E)og er meget godt fornøyd med det.

Hvis du vill opp i anntall MHz så stemmer det da at 2.5GHz versjonen er bedre men da vil d få en forholdsvis lav FSB som da igjen resulterer i lave minnehastig heter

Daglig kjører jeg min 2.53GHz med en FSB på 160MHz med en cpu/dram ratio på 3:4 dette resulterer i en minnekapasitet på 426MHz!!!!!!!!

Men både 2.4GHz og 2.53GHz Har allerede blitt produsert i C1 stepping og er på vei til butikkene i skrivende stund...

Bare spør om du lurer på noe :smile:

Lenke til kommentar

Så eg skulle ventet en stund til? Et prisdropp er vell og på vei nå, såh.. =(

Men, er det stor forskjell på C1 og B0 ? Du kjørte 160 mhz fsb? Det høres jo ganske bra ut.

Er Crucial minne noe særlig på overklokking?

Litt kjipt å vite sånt 2 dager etter du har bestilt, men skal du vente på det beste, kommer du jo aldri videre.

Håper denne cpu'en er god'a, og klarer litt.

Forresten, er PE chipset'et mye bedre enn GE? Stor forskjell?

Har GE støtte for Hyper-Threading? (uoffisiell) og kor raskt minne kan eg bruke? Er det noen vits med høyere enn PC2700 ?

Er nysgjerig=)

*Signatur kommer om.. noen dager=)*

Lenke til kommentar

Dette fant jeg på en side...

De nye utgavene med 1.475V Vcore har fått steppingen C1. Leveringen av prosessorene med C1-stepping starter den 6. desember for 2.6 og 2.8 GHz modellene, mens resten av modellene ventes etter 24. januar neste år.

Er det noen som kan bekrefte dette?? Eller finnes det tex 2.533 cpu'er med C1 stepping på det norske marked??

Lenke til kommentar

Spec'sene ser du i signaturen. Jeg bruker den vifta som fulgte med cpu'n.

Idle-temp'n ligger på ca 40 grader, men øker fort ved belastning opp til 50 grader. Ved spill og andre tunge programmer øker temp'n ytterligere opp mot 56 grader. Skal se meg om etter en bedre kjøler. Mulig jeg kjøper ei vannblokk. Har alt utsyr fra før siden jeg hadde vannkjøling i AMD-pc'n min. Noen som har forslag til vannblokk ?

Jeg har ikke testet pc'n i benchmark's i mange timer/dager, men den fungerer stabilt til noen timers spilling osv. ihvertfall. Har ikke hatt noen problemer med ustabilitet etter at jeg satte opp volten på cpu/agp/minne.

Lenke til kommentar

Flott med rask respons=)

Hadde vert kjekt å se flere specs. på hva andre har klart med tilsvarene system (helst samme prosessor)

Er det noen som vet max.-min. instillinger på vcore, og om eg kan skifte på vcore på minnet med det hk'et?

Og hvilke andre instillinger det er.

Håper c1-stepping ikke kommer før februar=) *føler seg litt bedre* :grin:

Eg satster på 2.9 ghz, minimum.

Hva med Silent Viking kjøleren, er den noe tess?

-eZet-

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 12:53, skrev Omega:

Dette fant jeg på en side...

De nye utgavene med 1.475V Vcore har fått steppingen C1. Leveringen av prosessorene med C1-stepping starter den 6. desember for 2.6 og 2.8 GHz modellene, mens resten av modellene ventes etter 24. januar neste år.

Er det noen som kan bekrefte dette?? Eller finnes det tex 2.533 cpu'er med C1 stepping på det norske marked??

Jeg kan bekrefte at ALLE 2.66 og 2.8Ghz prosessorer som selges i dag har C1 stepping, og kjører med en standardspenning på 1.525V. Enkelt å greit fordi Intel har en oversikt over alle steppingnummerene på prosessorer som er i handelen, og der er begge de overnevnte kun med C1 stepping og 1.525V.

Jeg har ikke linken til siden her på jobben, men den finnes på Intel sine sider. kanskje noen her på forummet har linken til siden med alle prosessor kodene?

Edit: dersom du vurderer overklokking(noe du selvfølgelig gjør :grin: ), bør du styre klar av alle kjøleribber som inkluderer ordet "silent". Silent viking er laget for å kjøle ok med lite støy. Se deg heller om etter en kraftig kjøleribbe som f.eks. den største swiftech'en med en kraftig 80mm vifte kombinert med en rheostat for å regulere turtallet. Da ender du opp med god kjøling som kan støyreguleres til dine ører.

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-11-06 13:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...