Daniel-G Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei.. Driver å setter sammen pc, og jeg er ikke den eneste som bruker prisguiden til dette regner jeg med.. Og jeg er ikke den eneste som vil få det billigst mulig heller? Det å få den billigste butikken er jo greit nok.. men med mange komponenter så kan det bli en dum sammenligning med bare 1 butikk.. Hvis man kunne velge å bestille fra 2 butikker, og prisguiden da finner en fin fordeling av de 2 billigste.. f.eks. shg.no er billige på skjermkort, hovedkort og cpu.. mens mshop.no er billigst på minne, harddisk, strømforsyning og kabinett.. komplett.no har billigste gjennomsnittsummen av alle produktene, men er 1400,- dyrere enn hvis man bestiller fra mshop.no og shg.no Det hadde ikke vært mulig med en sånn løsning? -der man kunne fordele varene utover de 2 billigste butikker? eller fler, hvis det lønner seg.. Lenke til kommentar
amund Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 jeg begynte en gang på et slikt system. Der kunne man si "jeg vil handle fra maksimalt X antall butikker", og så regnet prisguiden ut beste kombinasjon av butikker. Dette krever ganske mye prosessering ettersom det blir mange muligheter å kombinere Y antall varer fra Z antall butikker. Så vidt jeg husker kom jeg så langt at jeg laget noe som fungerte, men jeg fikk aldri flikket på det slik at det ble lansert. Kanskje det er på tide å børste støv av det igjen? Mvh, Amund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå