Gå til innhold

360 på dataskjærm

akene76

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke har en widesreen skjerm så kan bilde bli litt rart i noen spill etter hva jeg har lest. Bilde blir heller ikke like skarpt som på en HD skjerm.

Det siste kan jeg foholde meg til da jeg testet min X360 på min 20" widescreen Nec. Bildet er ikke like skarpt som på en HD tv.

Lenke til kommentar

Ha selv testet begge kablene, og det er uten tvil Komponent som gir best bilde... så Xbox 360 gir av en eller annen grunn litt mindre skarpt bilde, og blassere farger via VGA kabelen. Det er også dette jeg har hørt av alle andre som har testet... så er ikke bare skjermen det har å gjøre med.

Men før jeg fikk HDTV spilte jeg på en 17" LCD skjerm som ikke var Widescreen, og det funker bra nok det, men bildet blir litt rart på noen få spill ja :)

Lenke til kommentar
Såfremt du har en CRT-skjerm eller en gammel LCD-skjerm, ja. Har du en ny LCD-skjerm med bare DVI-inngang må du også kjøpe en omformer for signalet som fort koster like mye som 360'en selv.

7087548[/snapback]

Hva slags 360 har du kjøpt da? :S

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=106841

7087586[/snapback]

Det der er en DVI-VGA ikke en VGA-DVI. Den konverterer ingenting, men henter informasjon fra DVI-kontakten (hvis det er DVI-I og ikke DVI-D) som også fører analoge signaler og fører de videre til vga-pluggen.

Hvis dvi-inngangen på skjermen er DVI-D er det ikke mulig å omforme dette signalet uten fryktelig dyrt utstyr. Billigste jeg kunne finne med et google søk var 385 dollar, så TwiiK hadde nok rett :)

40dv-05300.jpg

Lenke til kommentar

Har både komponent og vga, og min erfaring er at det er ganske stor forskjell på "blassheten" på vga-signalet avhengig av oppløsningen man velger. Når jeg bruker max oppløsning (1360x768 ellernoe) så synes jeg bildet er like bra som komponentkabelen, mens på f.eks. 1280x1024 (eller noe slikt) så er det laaangt svakere farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...