dverg Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Jeg har kjøpte nylig et firewirelydkort av typen M-Audio Audiophile. Det er koblet til en PC av nyere dato som kjører Windows XP. Jeg opplever to problemer: 1: Lydkortet detekteres ikke av PCen før jeg foretar en restart av systemet. Første gang jeg starter opp PCen blinker det blå Ledlyset også etter at windows har startet (det skal egentlig lyse kontinuerlig) og når jeg åpner kontrollpanelet til lydkortet står det "no firewire connection" eller noe liknende. Hvis jeg slår av og på lydkoret samtidig som kontrollpanelet er åpent, ser jeg i noen sekunder alle kontrollene som normalt, før jeg igjen får feilmelding og at kortet ikke er koblet til. Hvis seg foretar en (soft) restart av windows detekteres kortet og alt fungerer bra. 2: ...intill, etter en stund (veldig variabelt, fra 5min til 2 timer), så blir det umulig å spille av musikk (mp3). Både WinAmp og iTunes stopper selve sangen i avspilleren (sangen går fra "play" til "stop") og det blir umulig å spille av mere musikk før jeg foretar nok en reboot ac systemet. Er det noen som har peiling på hva som kan være galt? På forhånd, tusen takk. (edit: lagt til postikon) Endret 17. oktober 2006 av dverg Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Høres ut som det kan være problemer med FireWire på hovedkortet ditt, eller trøbbel med FireWire-driverene. Sjekk om det ligger nyere drivere for hovedkortet/FireWire på hovedkort-produsentens hjemmesider. Men du kan også prøve en annen FireWire-kabel mellom hovedkort og lydkort. Selv har jeg Audiophile 2496, men dette er PCI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå