Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

En harddisk som tar kvelden?

Anbefalte innlegg

I lengre tid har jeg nå vært plaget av at maskinen plutselig rebooter. Dette begynte da jeg satt inn mitt nye 7900GT(passiv kjøling). Prøvde å oppgradere skjermkortdriverne, og prøvde å legge inn BF2 på nytt. Da fikk jeg MD5 feil da jeg la spillet inn. Greit nok tenkte jeg, og planla en reinstalasjon av Windows. Da jeg i går hadde byttet ut min 3500+ med min nye AMD X2 4800+ :!: , gikk jeg til verks. Mange timer med instalasjon, og flytting av filer, og alt så ut til å gå bra. Men, da jeg restartet maskinen i morges, så fikk jeg bare en rask liten blåskjerm under booting, før den restartet igjen. Satt inn windows cd en, og der står den som unallocated(mulig feilstavet)..... Alle de timene gikk i vasken.

Men, så over til selve spørsmålet: Tyder dette etter hvert på at harddisken er på vei til å ta kvelden? :cry:

Resten av systemet:

Asus A8N-sli(passiv kjøler) delux

3 gig ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil egentlig heller tro at RAM instillingene dine i BIOS er ganske morsomme. Det har skjedd evig mange ganger til meg. Sjekk klokken på disse.

Dessuten kan du få lov til å sjekke tempen på CPU mens du sitter i BIOS.

Og siden du fikk problemene når du satte inn en power-hog av et skjermkort, kan du godt poste navnet på PSU-en du har også :)

Dessuten tror jeg grunnen til at HD står som unallocated er at den ikke fikk lov til å bli ferdig med whatever den prøvde på før strømmen forsvant for den. Den kommer nok til å leve en stund lenger. Når du ikke finner den under installering, derimot, da er du i deep shit.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
Jeg vil egentlig heller tro at RAM instillingene dine i BIOS er ganske morsomme. Det har skjedd evig mange ganger til meg. Sjekk klokken på disse.

Dessuten kan du få lov til å sjekke tempen på CPU mens du sitter i BIOS.

Og siden du fikk problemene når du satte inn en power-hog av et skjermkort, kan du godt poste navnet på PSU-en du har også :)

Dessuten tror jeg grunnen til at HD står som unallocated er at den ikke fikk lov til å bli ferdig med whatever den prøvde på før strømmen forsvant for den. Den kommer nok til å leve en stund lenger. Når du ikke finner den under installering, derimot, da er du i deep shit.

7087172[/snapback]

Brukte vanlig reboot i windows da, var da dette skjedde...

Uasett, her er det jo en hel del å se på ja. Får begynne med det første først.

Temperaturen på den nye cpuen er helt fin. Ligger stabilt på 35-40 grader :) .

Minnet er jeg derimot litt mer usikker på. Har i dag 2*1 gb og 2*512 mb brikker i maskinen. Har ikke rotet med disse innstillingene, så hva skulle jeg da kunne gjøre her. Flott om du utdyper litt.

Strømforsyningen er den jeg fikk med mitt antec sonata kabinett, altså en Antec 380W(for lite?). Kan, om det ville hjulpe, sette i en 450 Watt SmartPower 2.0, fra et Antec Sonata II(mye jobb å bytte)...

Ellers så har jeg 2 dvd brenere i den, og to harddisker + en diskettstasjon(hva enn jeg trenger den til :) ).

Så, blir min strømforsyning for liten, eller ligger feilen et annet sted?

Edit:

Kom på at jeg nå har en NorthQ silence 400W, og ikke min tidligere antec størmfors...

Endret av christian1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...