Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 som topic title sier, så lurer jeg på åssen man lager et forum, er det noen spesielle koder jeg må kunne? går det ann og lage et forum med å skrive inn minimalt med koder? vil gjerne ha en link til en guide eller no? men btw takker for alle svar! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Du kan selvsagt skrive ditt eget forum, men da MÅ du lære deg HTML, CSS, PHP/ASP og en eller annen form for databaseløsning. Men om du ikke gidder å finne opp hjulet på nytt så kan du laste ned et ferdig forum, f.eks phpBB, punBB, IPB, vBulletin. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er det seriøst noen som scripter forumet sitt selv? :S Det må ta lang tid det! personlig foreterekker jeg helt klart IPB fordi det har man kontroll over alt. phpBB gir deg ikke muligheten til å endre på scripta og CSS'en selv Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Men så er ikke IPB gratis. punBB er, etter min mening, mye bedre enn phpBB og det er 100% gratis i tillegg. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Men så er ikke IPB gratis. punBB er, etter min mening, mye bedre enn phpBB og det er 100% gratis i tillegg. 7087091[/snapback] phpBB er også 100% gratis Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Men så er ikke IPB gratis. punBB er, etter min mening, mye bedre enn phpBB og det er 100% gratis i tillegg. 7087091[/snapback] phpBB er også 100% gratis 7089153[/snapback] Joa, men punBB er enklest (og best) Lenke til kommentar
Amento Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) IPB v1.3 og nedover er vel gratis...? Endret 17. oktober 2006 av Zathardor Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Version 1.3 was the last "totally free" version, and IPS still permits it to be used, but does not offer a download or support. Regardless of the lack of help, many users still use the older version, even though it has known security holes. Ser ut som det fortsatt er lov, ja. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Er det seriøst noen som scripter forumet sitt selv? :S Det må ta lang tid det! 7087082[/snapback] Noen her på forumet gjør ihvertfall det. Vikingboard.Og lang tid har det tatt. Endret 17. oktober 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg og en kammerat ska skrive et eget forum. Da har vi mer orden på ting og vet hvordan det er satt opp. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 De fleste OpenSource forum er godt dokumentert. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 men man lærer ikke så mye av dem. Prøvd flere før Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det seriøst noen som scripter forumet sitt selv? :S Det må ta lang tid det! 7087082[/snapback] Noen her på forumet gjør ihvertfall det. Vikingboard.Og lang tid har det tatt. 7092285[/snapback] Jeg begymnte med det for 3 år siden så det har gått med litt tid ja. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det seriøst noen som scripter forumet sitt selv? :S Det må ta lang tid det! 7087082[/snapback] Noen her på forumet gjør ihvertfall det. Vikingboard.Og lang tid har det tatt. 7092285[/snapback] Jeg begymnte med det for 3 år siden så det har gått med litt tid ja. 7095947[/snapback] omg, hadde aldri lagd et selv hvis det hadde tatt så lang tid og siden jeg vet at man kan få gode, ferdige forums Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det seriøst noen som scripter forumet sitt selv? :S Det må ta lang tid det! personlig foreterekker jeg helt klart IPB fordi det har man kontroll over alt. phpBB gir deg ikke muligheten til å endre på scripta og CSS'en selv 7087082[/snapback] Jeg gjør det, og det tok ikke kjempelang tid heller, men enkelt er det. Kan ikke legge ut link her, for det er passordbeskytta. Bruker php og mysql. Css er du ikke nødt til å lære deg, men uten ser forumet ditt lett veldig fælt ut. Lenke til kommentar
danand13 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har prøvd noen av de men jeg sjønner meg ikke på de jeg hva mener de med det dere database name?? også mysql Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Til trådstarter: Når du ikke en gang vet at man må bruke server-side-språk for å lage forum, vil nok det bli en alt for vanskelig oppgave. Spesielt med tanke på sikkerheten. Jeg lager eget CMS jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Til trådstarter: Når du ikke en gang vet at man må bruke server-side-språk for å lage forum, vil nok det bli en alt for vanskelig oppgave. Spesielt med tanke på sikkerheten. Jeg lager eget CMS jeg 7106593[/snapback] hva med PUNBB eller noe sånt? må man kunne server-side-språk da? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Tror du må spesifisere om du skal lage eller sette opp et forum, å sette opp et forum krever ingen ekstra kunnskaper utenom litt logiteknisk forståelse. (logisk/teknisk) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Tror du må spesifisere om du skal lage eller sette opp et forum, å sette opp et forum krever ingen ekstra kunnskaper utenom litt logiteknisk forståelse. (logisk/teknisk) 7109332[/snapback] I innlegget mitt på toppen så står det at jeg lurer på åssen man lager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå