Gå til innhold

Gnome starter ikkje (ubunutu)

Vico

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dpkg-reconfigure gnome i så fall. Vet ikke hvor mye det skulle ha å si. Du kan også forsøke å slette/flytte gnome-katalogen din, og se om det hjelper.

Skriv dette i en terminal og forsøk på ny(går ut i fra at du står i hjemmekatalogen):

mv .gnome2/ .gnome2-old

Lenke til kommentar

Det er eit kvart mystisk med maskinen no.

Prøvde å kjøre "sudo dpkg --reconfigure" men då skjede det ingen ting. Uanset kva kommando eg kjører med sudo så står den fast. Prøver eg å logge inn med root så får eg og berre feilmelding.

Så eg tenkte eg like godt kunne installere ubuntu på nytt. Når eg då hadde slettet root partisjonen og installert på nytt så har eg framleis det samme problemet!! Korleis er det mogeligt??

Lenke til kommentar

Jeg hadde et problem med omtrent samme symptomer en gang. Grunnen var at /home/ var full, og den klarte ikke skrive til den. Ikke sikkert det er dette som er grunnen til ditt problem.

Finner du noe nyttig informasjon i loggene til Xorg i /var/log/?

Lenke til kommentar

Sletta ein ca 2 gb på home, men framleis da samma. Han blir og ståande på configuring network interfaces når eg starter opp maskina. Må få den til å hoppe over det steget vist den skal starte opp. Veit ikkje om det kan ha noko å sei?

Kva gjør df -h?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...