Vico Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei. Eg har fått problemer med Gnome no. Etter at X har startet og eg har logget meg inn så kjem ikkje gnome nokon vei. Maskinen blir berre stående med brunn skjerm. Nokon som har nokre tips om kva som kan gjørest? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har du gjort noen forandringer i det siste som kan forklare det? Lenke til kommentar
Vico Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Rett før dette skjede så prøvde eg å få til eit trådlaust nettverkskort. Det er vel ikkje akuratt noko som burde ha innvirkning på gnome? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 dpkg --reconfigure gnome ? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 dpkg-reconfigure gnome i så fall. Vet ikke hvor mye det skulle ha å si. Du kan også forsøke å slette/flytte gnome-katalogen din, og se om det hjelper. Skriv dette i en terminal og forsøk på ny(går ut i fra at du står i hjemmekatalogen): mv .gnome2/ .gnome2-old Lenke til kommentar
Vico Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Det er eit kvart mystisk med maskinen no. Prøvde å kjøre "sudo dpkg --reconfigure" men då skjede det ingen ting. Uanset kva kommando eg kjører med sudo så står den fast. Prøver eg å logge inn med root så får eg og berre feilmelding. Så eg tenkte eg like godt kunne installere ubuntu på nytt. Når eg då hadde slettet root partisjonen og installert på nytt så har eg framleis det samme problemet!! Korleis er det mogeligt?? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Da er det jo muligheter for at problemet ligger i en eller annen config fil på /home Har du prøvd det comicz fåreslo? Lenke til kommentar
Vico Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Prøvde det som comicz fåreslo, men det vart ingen forandring. Kunne kanskje prøvd å avmounte partiosjonen som eg no har mounta i /home? Nokon som har kommandoen for det i hovudet? Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg hadde et problem med omtrent samme symptomer en gang. Grunnen var at /home/ var full, og den klarte ikke skrive til den. Ikke sikkert det er dette som er grunnen til ditt problem. Finner du noe nyttig informasjon i loggene til Xorg i /var/log/? Lenke til kommentar
Vico Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Når eg tenker meg om så er ikkje det umuligt at det er det som er problemet. Eg får prøve å slette nokre filer fra home. Lenke til kommentar
Vico Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Sletta ein ca 2 gb på home, men framleis da samma. Han blir og ståande på configuring network interfaces når eg starter opp maskina. Må få den til å hoppe over det steget vist den skal starte opp. Veit ikkje om det kan ha noko å sei? Kva gjør df -h? Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 df -h viser en oversikt over brukt plass og ledig plass på monterte medier. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) man df df viser kor mykje plass som er brukt, og som er ledig på ein partisjon. -h forteller den at den skal spytte ut informasjonen i "human readable" format. d.v.s. i MB/GB hm, litt for sein. Endret 17. oktober 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Vico Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 df -h viste at eg hadde 10GB ledig på /home partisjonen. Det burde jo ikkje vera noko problem med plassen då. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå