TSP Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hei. Dette innlegget får jeg ikke postet med PHP-kode, får bare opp feilmeldingen: "Diskusjon.no opplever tekniske problemer, vennligst prov igjen senere." Jeg prøvde senere uten PHPkoden i Siste ordet og det gikk. Og ja... Det var [ php] og [ /php] rundt koden, men når jeg prøvde å poste denne tråden første gangen gikk det ikke da heller. tok bort PHP-taggene og det virket. Merkerlig. Kan man linke til et .css dokument man ikke vet navnet på? Tenkte kanskje at det kunne gå med noe ala "*.css" men det virket jo ikke. Jeg har nemlig tenkt å laste opp det jeg lager etterhvert på skolen i dag og har en uploadfunksjon, men den endrer filnavnet til noe helt tilfeldig foran. PHP-koden [Her var det PHP-tag] <?php //edit this $_max_file_size = '500000000'; //file size in bytes. $upload_dir = "uploads/web/"; //upload folder.. $_i = "3"; //number of files to upload at one time //end edit echo "Maximum file size : " . $_max_file_size/1000 . "MB<br>"; echo "<form enctype='multipart/form-data' action='?do=upload' method='post'>"; echo "<input type='hidden' name='MAX_FILE_SIZE' value='" . $_max_file_size , "'>"; echo "Choose your file(s): <br>"; //show number of files to select For($i=0; $i <= $_i-1;$i++) { echo "<input name='file" . $i . "' type='file'><br>"; } echo "<input type='submit' value='Upload File'>"; echo "</form>"; if($_GET['do'] == 'upload') { //upload all the fields until done For($i=0; $i <= $_i-1; $i++) { //create a random number $_random = rand(1, 1000000); //file with the upload folder $target_path = $upload_dir . $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //actual file name with the random number $_file_name = $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //do not upload the 'left blank' fields if(basename($_FILES['file' . $i]['name']) != '') { if(move_uploaded_file($_FILES['file' . $i]['tmp_name'], $target_path)) { //uploaded successfuly $_uploaded=1; } else { //error uploading $_error=1; } } else { $_check=$_check+1; } } //file(s) did upload if($_uploaded == '1') { $_uploaded=0; echo "The file(s) have been uploaded.<br>"; } //file uploaded? if($_error == '1') { $_error=0; echo "There was an error uploading some of the file(s), please try again! Maybe the file size. Maximum file size is " . $_max_file_size/1000 . "KB<br>"; } //user selected a file? if($_check == $_i) { $_check=0; echo "Select a file first than click 'Upload File'<br>"; } } ?>[/Her var det PHP-tag] Og nei, linken til uploaden får dere IKKE, så dere kan laste opp noe kødd :tease: Endret 17. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har skjedd med meg mange ganger, derfor bruker jeg bare CODE nå Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) ... Fint å vite at tilbakemeldinger og rapporteringen om feil blir hørt. Forøvrig har jeg funnet ut at PHP-taggen virker fett om man putter rundt. Eks: PHP <html> <?php phpinfo(); ?> </html> Endret 22. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvorfor virker denne da: PHP <?php echo "halla"; ?> Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Så hvorfor virker det ikke for meg med dette? <?php //edit this $_max_file_size = '500000000'; //file size in bytes. $upload_dir = "uploads/web/"; //upload folder.. $_i = "3"; //number of files to upload at one time //end edit echo "Maximum file size : " . $_max_file_size/1000 . "MB<br>"; echo "<form enctype='multipart/form-data' action='?do=upload' method='post'>"; echo "<input type='hidden' name='MAX_FILE_SIZE' value='" . $_max_file_size , "'>"; echo "Choose your file(s): <br>"; //show number of files to select For($i=0; $i <= $_i-1;$i++) { echo "<input name='file" . $i . "' type='file'><br>"; } echo "<input type='submit' value='Upload File'>"; echo "</form>"; if($_GET['do'] == 'upload') { //upload all the fields until done For($i=0; $i <= $_i-1; $i++) { //create a random number $_random = rand(1, 1000000); //file with the upload folder $target_path = $upload_dir . $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //actual file name with the random number $_file_name = $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //do not upload the 'left blank' fields if(basename($_FILES['file' . $i]['name']) != '') { if(move_uploaded_file($_FILES['file' . $i]['tmp_name'], $target_path)) { //uploaded successfuly $_uploaded=1; } else { //error uploading $_error=1; } } else { $_check=$_check+1; } } //file(s) did upload if($_uploaded == '1') { $_uploaded=0; echo "The file(s) have been uploaded.<br>"; } //file uploaded? if($_error == '1') { $_error=0; echo "There was an error uploading some of the file(s), please try again! Maybe the file size. Maximum file size is " . $_max_file_size/1000 . "KB<br>"; } //user selected a file? if($_check == $_i) { $_check=0; echo "Select a file first than click 'Upload File'<br>"; } } ?> Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Fordi du bruker [-code-], istedenfor [-php-]? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg brukte [-php-] men da fikk jeg "diskusjon.no opplever tekniske problemer" Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Opplever du dette fortsatt? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) PHP <?php echo "halla"; ?> Ed1t: Funket fett Endret 24. oktober 2006 av Nordoelum Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 *automatisk svar* Problemet er løst, stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg