_ziggy_ Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Har akkurat satt sammen min nye data bestående av HK: Asus M2N-E , Athlon 64 3500+, og Corsair PC6400 minne. I bios ser jeg at minnet settes til 200mhz når den står på "Auto". Skal denne egentlig stå på 333mhz siden minnehastigheten skal være på 667mhz med den cpu`en jeg har? Det jeg også stusser litt på er at Multiplyeren kun kan stilles inn på hele verdier så jeg da ikke kan stille inn cpu hastigheten på 2200mhz som den skal gå på, med hhv 333mhz minnehastighet... er litt grønn på dette med ddr2 minne og hypertransport greiene til amd siden jeg er vant med det gamle fsb systemet edit : ser jo i ettertid at det ikke er minnehastighet, men "cpu frequency" som står på 200mhz Endret 17. oktober 2006 av _ziggy_ Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Kan vertfall si en ting med en gang... Hvis du har 6400 minne så kjører dette på 800mhz, ikke 667 Men nå må jeg på jobb, så lykke til Hilsen Vinci Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Er forsåvidt kjent med at 6400 minne kan kjøre på 800mhz, men gjør den det med den prosessoren jeg har? Kjøpte egentlig 6400 minne i tilfelle jeg skulle oppgradere til X2 cpu engang. Er det ikke slik at dersom man har standard Athlon 64 (enkeltkjerne) så vil minnet kjøre på 667 ddr hastighet? Har titta litt i brukermanualen ser jo der at man kan stille inn åssen type ram man har under "Memory Clock Configuration". Skal jeg der velge "ddr2 667" siden jeg har enkeltkjerne cpu eller "ddr2 800" siden det tross alt er PC6400 ram jeg har? Eller kort sagt, vil hovedkortet finne ut av alle de riktige verdiene av seg selv hvis jeg bare lar alt stå på "Auto"? Såsant jeg ikke har planer om å overklokke selvfølgelig... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Enkelt kjernen og dual core cpun til amd kjører på samme system bus. Test med programmet cpu-z Endret 17. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 I cpu-z står det under memory -> frequency 368 mhz, og under Bus speed står det 201 mhz. I bios står det som "Cpu frequency" som er satt til 200mhz. Er det denne jeg skal stille på hvis jeg skal overklokke prosessoren? Vil jeg da også overklokke pci bussen og andre ting? Husker på det gamle fsb systemet så hørte jeg at man skulle være forsiktig med å klokke opp buss hastighet siden man da også overklokka pci bussen osv, gjelder det samme her, eller vil jeg kun overklokke prosessoren ved å stille på denne? Hvor mye er det evt. lurt å prøve å klokke den, når den går på 2200mhz orginalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå