hsds Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 *lagt til i mine inlegg* Vil gjøre noe ala det samme og denne tråden var god og informativ - hsds Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har nå satt opp en kostholds plan, meste er likt den Frost la ut, men jeg har enda ikke fått erstatta fisk med noe. Hva vil dere anbefale? Jeg spiser det meste, men fisk takler jeg ikke. Og hvordan med treningsopplegg? Hvordan bør jeg legge det opp? 7114796[/snapback] Fisk kan byttes ut med magert kjøtt. Kokt skinke, kylling, kalkun, reinsdyrskjøtt, renskåret biff, lever, div filèer, kotlett (fett bortskåret). Prøv å spis litt fisk hvis du klarer det for fisk er veldig sunt og billig. Kjøtt er generelt dyrere, så tenk på lommeboken også! Vil egentlig ikke anbefale proteinpulver til deg da vanlig mat vil være mye bedre i ditt tilfelle, men du kan ha det i bakhodet dersom lommeboken blir tynnere og du skulle gå mektig lei kylling Ang kostholdsplanen jeg satt opp, så kan du sikkert gå ned til 3500kcal og følge den i 2 uker og så se hvordan det har gått. Deretter bør du justere kcal inntaket basert på erfaringene dine i løpet av tiden som er gått. Ikke juster inntaket mye da dette er en prossess som vil ta tid, og det er best å ta det skritt for skritt. Jeg kan gjerne hjelpe deg videre da dersom du ønsker det. Da er det bare å sende meg en PM så fikser vi det. Treningsopplegg: Har du begynt å trene med kameraten din? Uansett så vil jeg anbefale deg å begynne med et fullkroppsprogram som du kjører 3 ganger i uken (f.eks man - ons - fre). Målet ditt nå er ikke å legge på deg masse muskler, men å gå ned i vekt, så her kjører vi litt høyere antall repitisjoner enn det som er vanlig. Den første uken bør du ta det rolig med veldig lette vekter. Da slipper du å få så voldsomt med gangsperr som vil hindre deg resten av uken. Selv om du skulle få litt gangsperr likevel så ikke la det hindre deg i å trene. Det går helt fint å trene selv om man er litt støl i kroppen. Kjør 2 oppvarmingssett med lette vekter på hver muskelgruppe. 3 sett à 15 reps Beinpress Roing med manualer (eller sittende i maskin) Nedtrekk (foran på brystet) Biceps curls med manualer Benkpress (evt maskin om du føler for det) Skuldepress med manualer (eller maskin) Triceps pushdowns Sit ups Prøv å hold pausene mellom hvert sett til rundt 1 min. Bruk vekter som er lette nok til at du klarer alle settene med samme vekt. Etter 3 måneder bør du skifte program. Dersom du ikke vet hva noen av øvelsene er, så si i fra (evt be en av de som jobber på treningsstudioet vise deg) Dersom det er noen av øvelsene du ikke kan gjennomføre av forskjellige grunner så si i fra så skal vi finne noen som passer bedre. De dagene du ikke trener vekter bør du så absolutt gå deg en god tur. Prøv å gå turer på rundt 1 time hver dag. Dersom du ikke har tid til det noen dager, så gå så lenge du har tid til om det så enn bare er snakk om 20 minutter, så er det bedre enn å ikke gå i det hele tatt. Gå til skolen / jobb / treningsstudioet om det er mulig. Alt hjelper Vil også anbefale deg å bruke 15 minutter hver dag på forsiktig stretching. Man brenner faktisk litt kalorier av dette også samtidig som man blir mer bevegelig. Håper du følger opp tråden senere og gir tilbakemeldinger på hvordan det går for deg Lykke til! Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Fant ut at jeg likte findus sin laksegryte, enkel å lage da den bare kan varmes opp i micro Ikke helt usunn heller den middagen, da det er mye grønt og sunt oppi Kylling har jeg prøvd og det er greit å ha til tider, men jeg merket fort at jeg ble lei Har bytta ut fullkornsbrød med fullkorns knekkebrød, likte ikke fullkornsbrødet helt Tørt og det lukta og smakte som kraftfor:P Spiser en frukt til hvært måltid, så blir sånn 5-6 frukt til dagen;) Vitaminer tar jeg til frokost og jeg trener daglig. Da begynner jeg som regel med 15 min sykling, og så 15 min gåing på trendemølle, dette for å bygge opp beina. Etter dette trener jeg styrke og belaster alt av muskler ved å trene på flere av maskinene, jeg trener sammen med en kammerat så vi motiverer hverandre til å trene. De 3 dagene i uka jeg tar Gerilja Kardio så tar jeg det før syklinga pga etter sykling så pleier jeg å være litt utslitt Ellers så tar jeg trappene på skolen istedefor heisen (Vi har mulighet til det) Og jeg beveger meg så mye som mulig. Brus har jeg kutta ut helt, men tar en liten slurk på dagen jeg spiser det jeg vil, men har liksom mista smaken for brus. Vann er mye bedre og forfriskende, og jeg har funnet ut at kaffe hjelper mot godtersuget Ellers vil jeg si at etter jeg begynte med dietten, frukten og treningen så føler jeg at jeg klarer mer, jeg føler meg friskere og har tilogmed fått høre at jeg ser tynnere ut i fjeset ^^ Koseligt å ha det slikt og jeg kommer ikke til å falle tilbake til sunne matvaner med det første. Men er en del ganger jeg føler det er litt tungt å finne ut hva en skal ha til middag mm. når det er så mye usunt i butikkene, vanskelig å finne det sunne alternativet som ikke tar timer å lage. Men siden jeg har klart meg så langt, så skal jeg klare resten og, er bare å holde humøret og moralen oppe, og det hjelper jo seff når han jeg leier leilighet sammen med også driver med slanking og trening Hjelper godt på moralen det Vil benytte anledningen til å takke alle som har skrevet innlegg her, er veldig bra å ha et sted en kan rådføre seg og få opp moralen sin Mvh Tom Aril Lenke til kommentar
DarkManX Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 etter trenings økta: dobbelt så mye karbohydrater som protein, og dobbelt så lite glutamin som protein. karbohydratene får igang proteinene og får musklene til og vokse fortere. glutamin er en aminosyre som tynntarmen din sluker mye av, du kan få kjøpt glutamin der du kjøper kosttilskuddet ditt. glutamin sørger for store muskler. men visst du vil miste vekt, må du begynne og jogge, ikkje tenk på muskler. aktiv!! visst du har problemer med godteri, chips osv... så begynn og drikk regelmessig vann, puss tennene oftere, eller velg deg ut en type godis du an unne deg, men sørg for at den typen er vanskelig for deg å få tak i. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Mye fine råd her, men jeg synes kanskje noen av tingene blir litt vel nazi. Ikke bry deg så mye om hvor mye du spiser, det er mye viktigere hva det er. IKKE vær redd for fett, i seg selv er det fullstendig ufarlig. Les om glykemisk indeks, men ikke følg Atkins-dietter og lignende så slavisk at det svir. Kutt ut vanlig brød helt og holdent, det er ingenting som er grovt nok. Spis knekkebrød og fullkornsbrød (smaker ganske spesielt, ikke for alle). Kutt ut alt som heter brus, lettbrus og alle former for godteri. Dette unner du deg en gang i uka for å holde motivasjonen oppe. Unngå generelt fastfood. Kebab er dog slett ikke ille; nesten bare kjøtt, fett og salat med litt brød. Skal du ha burger, spis Fedon King. Pommes frites er den absolutte verstingen. Hot dogs er også forbudt. På samme måte som med snop unner du deg en meny på macern en gang i uka hvis det frister. Du trenger ikke å spise fisk hvis du ikke vil. Kjøp deg heller en flaske Udo's Choice - en vegetabilsk olje med alle fettsyrene du får gjennom fisk og mer til. Det er så deilig å kunne drite i fiskesvineriet med god samvittighet. http://www.helseshoppen.no/produktdetaljer.cfm?prodid=856 Vær måteholden med alkohol, og hold deg i hvertfall unna øl og drinker. Når det gjelder trening har folk kommet med mange gode råd, men det er jo ikke sikkert de passer for deg. Jeg foretrekker f.eks. å trene alene, og det er jeg ikke alene om. Ikke bry deg om de andre på studioet, det er bare deg selv du konkurrerer med. Tren både muskler og kondisjon. Muskler får opp forbrenningen, og kroppen bruker også energi på å bygge dem opp igjen etter en økt. I tillegg til å forbrenne hjelper kondisjonstreningen deg til å holde et høyere aktivitetsnivå, samt å føle seg generelt bedre og mer motivert til hva det skulle være. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 3 normale brødskiver av typen Lindbergs fullkornbrød + Norvegia lettost (3 skiver med ostehøvel pr brødskive) gir totalt litt over 38 gram proteiner, så det synes jeg er en bra start på dagen. Så kommer litt grønn te, kanskje en frukt i tillegg. Men grønnsaker er et must uansett (Agurk, Tomater og Paprika, både grønn, gul og rød paprika) Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Her er mitt opplegg som jeg syntes passer best for meg: Frokost 07.00: 2 Fullkorns knekkebrød med 4 skiver kokt skinke 1 Glass skummet melk 1 Frukt Vitaminer og mineralkapsler Lunsj 1 10.00: 1 Ufo (som de kaller det på skolen) dvs, skikkelig grovt rundstykke med 1 skive skinke, 1 skive ost, salat, og paprika på. 1 Liten kartong skummet melk (3dl) 1 Frukt Lunsj 2 13.00: 1 Ufo 1 Liten kartong skummet melk 1 Frukt Middag 16.00: Middagen varer litt fra dag til dag, men pleier å ha fjotland middager, svinesteik mm. 1 Glass skummet melk 1 Frukt Så sånn ca 1-1.30 time etterpå stikker jeg å trener. 1 Banan etter trening Kvelds 19:00: 2 Knekkebrød med 4 skiver kokt skinke 1 Glass skummet melk 1 Frukt Og så drikker jeg seff så mye vann som mulig i løpet av dagen da det er sunt og hjelper mot småsult. Trener hvær dag og har prøvd meg på det Gerilja kardio opplegget, men merker at det verker i leggene (Beinhinnebetennelse) så tar heller å sykler et kvarter. Og får jeg plutselig suget på noe søtt og godt så tar jeg å koker meg noe kaffe og sitter å sutter på det. Har funnet ut at det hjelper for meg, men er forskjellige ting som hjelper for andre. Har kuttet så og si ut hele brusen og godtersuget har nesten forsvunnet. Blir egentli kvalm av å tygge på sjokolade/drikke brus. Har vært mye hjelp fra alle dere som har posta her, vet ikke om jeg hadde kommet så langt på egen hånd, så takk for all hjelpa her folkens. Mvh Tom Aril Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå