saivert Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har lyst til å lenke sammen chat for to kanaler på hvert sitt nettverk. Hvordan gjør jeg dette ved hjelp av mIRC script? Dette her har jeg kommet frem til selv, men virker bare EN vei. on *:TEXT:*:#kanal: { if ($network == Nettverk1) { /scid $scid(2) /msg #kanal [@ $+ $network $+ ]] < $+ $nick $+ > $$1- } elseif ($network == Nettverk2) { /scid $scid(1) /msg #kanal [@ $+ $network $+ ]] < $+ $nick $+ > $$1- } } Håper dere kan hjelpe til med problemet mitt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 bare en vei?? er jo bare å "snu" scriptet, så virker det andre veien... *husker jeg lagde script som linket 3 kanaler en gang* Lenke til kommentar
saivert Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 er jo bare å "snu" scriptet, så virker det andre veien... 7087599[/snapback] Det er jo det jeg forsøker på her da. Med if og elseif saken. Men det virker ikke for det. mIRC er litt svakt på det området her. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Burde virke det? Hva mener du med vei? Min første tanke var at du kanskje ville skrive til begge kanalene også. Det heter on input. Hvis det virker fra kanal a til kanal b, men ikke fra b til a, så er det en feil der. Kanskje ikke hardkode scid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå