Gå til innhold

Gothic 3: Fantastisk spill tross noen bugs.


Anbefalte innlegg

Dagen er kommet! Jeg fikk endelig tak i G3. Rejoice! Det skulle nok ikke ta lang tid før jeg så bugs i spillet nei. Sånne fine ting som at spillet pauser opp i 1-6 sekunder eller lensflare om natta eller inne i huler :p men, det gjør ingen ting. Helt fra første sekund hadde dette spillet trollbundet meg, akkurat som 2ern (jeg har ikke spilt enern). Hele spillet oser av stemning.

 

Når det er sagt burde vel villsvinene ha vært litt mindre hyperaktive, når dem først starter den uendelige one-attack-komboen så er det stakkars deg om du først blir truffet! Hehe, jeg sprang rett inn i ei gruppe på fem villsvin ganske tidlig ... *grøss*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er villsvinene som er bosser i spillet ja ;) Har forøvrig ikke tapt i arenaen ennå. En ting som jeg synes er morsomt, er måten mørket tegnes i hulene. Står man ved inngangen, ser man langt innover, men går man ett steg, blir skjermen stappmørk.

 

Men spillet er abolutt spillbart. Spilte til klokken 2 i natt..

Lenke til kommentar

Har blitt sugd helt inn i spillet jeg nå. I går klarte jeg endelig å sparke orcgutta ut av byen (som jeg ikke husker navnet på) med god hjelp av han Paladinkaren.

 

Så nå tenkte jeg å levle litt for å få bedre huntingskill, så jeg kan skaffe meg en bedre bue, og bli big game hunter.

 

Fine fine spillet! :)

Lenke til kommentar

Tenker på og kjøpe G3, men trenger en siste overtaling.

 

1. Hvordan er spillet grafikk messig i forhold til Oblivion

2. Vil jeg kunne kjøre det på "High" med:

 

Cpu: AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2.4Ghz

Skjermkort: Sapphire Radeon X1900XT @ 668/1556Mhz

Ram: 2Gb Corsair TWINX @ 466Mhz

 

Grafikken betyr mye for meg, men mest av alt tenker jeg på følelsen når man spiller det. Hvordan er den??

Lenke til kommentar
Tenker på og kjøpe G3, men trenger en siste overtaling.

 

1. Hvordan er spillet grafikk messig i forhold til Oblivion

2. Vil jeg kunne kjøre det på "High" med:

 

Cpu: AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2.4Ghz

Skjermkort: Sapphire Radeon X1900XT @ 668/1556Mhz

Ram: 2Gb Corsair TWINX @ 466Mhz

 

Grafikken betyr mye for meg, men mest av alt tenker jeg på følelsen når man spiller det. Hvordan er den??

7131479[/snapback]

 

Heisann.

 

1: I forhold til grafikken i oblivion synes jeg personlig at grafikken er litt mer "skitten" og realistisk på en positiv måte. Oblivion så veldig pent ut, men så nesten litt pyntet ut på, hvis du forstår hva jeg mener. G3 er i mye større grad detaljert og som noen har påpekt, laget for hånd og ikke kopiert. I Oblivion følte jeg at det var slik at hvis man hadde sett en hule eller portal så hadde man sett dem alle. I G3 virker alt unikt, og det er dette som gjør at verdenen virker mer forseggjort enn i Oblivion. Jeg liker hvertfall grafikken i G3, og synes den bidrar til å trekke meg mer inn i spillet.

 

2: Det burde gå helt fint. Jeg kjører alt på high i 1280*1024, og min maskin er:

 

Cpu: AMD Athlon 64 3000+

Skjermkort: Geforce 7800GS

Ram: 2Gb

 

Dette er en klart svakere maskin enn du har, men jeg klarer meg altså fint. Anbefaler deg å kikke litt på denne tråden om tweaking av G3, det hakker veldig mye for de fleste, men etter å ha fikset på et tall eller to i ini-filen vil spillet gå glatt:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=650822&hl=

 

Lykke til med kjøpet hvis du bestemmer deg for det. Jeg likte G3 mye bedre enn Oblivion, frihetsfølelsen er mye større og verdenen virker mer levende synes jeg. Tror ikke du vil angre. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Tenker på og kjøpe G3, men trenger en siste overtaling.

 

1. Hvordan er spillet grafikk messig i forhold til Oblivion

2. Vil jeg kunne kjøre det på "High" med:

 

Cpu: AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2.4Ghz

Skjermkort: Sapphire Radeon X1900XT @ 668/1556Mhz

Ram: 2Gb Corsair TWINX @ 466Mhz

 

Grafikken betyr mye for meg, men mest av alt tenker jeg på følelsen når man spiller det. Hvordan er den??

7131479[/snapback]

 

Heisann.

 

1: I forhold til grafikken i oblivion synes jeg personlig at grafikken er litt mer "skitten" og realistisk på en positiv måte. Oblivion så veldig pent ut, men så nesten litt pyntet ut på, hvis du forstår hva jeg mener. G3 er i mye større grad detaljert og som noen har påpekt, laget for hånd og ikke kopiert. I Oblivion følte jeg at det var slik at hvis man hadde sett en hule eller portal så hadde man sett dem alle. I G3 virker alt unikt, og det er dette som gjør at verdenen virker mer forseggjort enn i Oblivion. Jeg liker hvertfall grafikken i G3, og synes den bidrar til å trekke meg mer inn i spillet.

 

2: Det burde gå helt fint. Jeg kjører alt på high i 1280*1024, og min maskin er:

 

Cpu: AMD Athlon 64 3000+

Skjermkort: Geforce 7800GS

Ram: 2Gb

 

Dette er en klart svakere maskin enn du har, men jeg klarer meg altså fint. Anbefaler deg å kikke litt på denne tråden om tweaking av G3, det hakker veldig mye for de fleste, men etter å ha fikset på et tall eller to i ini-filen vil spillet gå glatt:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=650822&hl=

 

Lykke til med kjøpet hvis du bestemmer deg for det. Jeg likte G3 mye bedre enn Oblivion, frihetsfølelsen er mye større og verdenen virker mer levende synes jeg. Tror ikke du vil angre. :)

7131903[/snapback]

 

Oblivion hadde X antall elementer å bygge huler av, så etter å ha spillt i 10 timer så begynner du å kjenne deg igjen i huler du aldri har vært i... Det var faktisk litt irriterende.

Lenke til kommentar
Oblivion hadde X antall elementer å bygge huler av, så etter å ha spillt i 10 timer så begynner du å kjenne deg igjen i huler du aldri har vært i... Det var faktisk litt irriterende.

7132284[/snapback]

 

hehe, ja... Etter allerede 10+ huler så hadde du jo sett de samme rommene om og om og om og om og om og om igjen. Har også prøvd meg på world-editing i Oblivion og valgmulighetene i utbygging er ikke særlig å skryte av. I Gothic er nesten alt unikt, noe som løfter spillgleden for min del. Gothic gir heller ikke den plasticfantastic feelingen som jeg fikk med Oblivion.

 

Det er noe jeg ikke skjønner da; finnes det en skikkelig oversikt over quests? Da mener jeg noe utover det faktum at du kan trykke på kartet og se hvilke quests du har forskjellige steder osv. Jeg tenker på utdypende quest info som hvor man skal, hva man skal og hvem/hva man skal finne...

Lenke til kommentar

Appleseed: Ikke så vidt jeg vet. Syns det er mye bedre slik. I mange andre rollespill så kan man jo finne ut masse som man egentlig ikke har hørt noe som helst om i spillet ved å se på questlogen. Syns det er veldig irriterende. I G3 vet man kun det man har blitt fortalt av NPC-er, så det er ingen vits i å sjekke questlogen med mindre man har glemt hva som har blitt sagt. Jeg har enda ikke hatt noen problemer med quests pga. manglende informasjon i allfall.

Lenke til kommentar
Appleseed: Ikke så vidt jeg vet. Syns det er mye bedre slik. I mange andre rollespill så kan man jo finne ut masse som man egentlig ikke har hørt noe som helst om i spillet ved å se på questlogen. Syns det er veldig irriterende. I G3 vet man kun det man har blitt fortalt av NPC-er, så det er ingen vits i å sjekke questlogen med mindre man har glemt hva som har blitt sagt. Jeg har enda ikke hatt noen problemer med quests pga. manglende informasjon i allfall.

7132621[/snapback]

 

Jeg tror du misforstår meg. :) Jeg tenkte ikke på ting man ikke fikk høre av NPCer o.l. Det er akkurat det man blir fortalt av NPCene jeg vil vite... For det hender ofte jeg glemmer hva en NPC har sagt (f.eks: "I think the farm lies somewhere to the south east")... Jeg vil ikke se en quest marker på kompasset mitt eller noe :) jeg vil vite ting som: hva er det questen går ut på, hva er det jeg leter etter (om jeg fikk vite det).

 

Jeg har lett gjennom quest panelet og funnet sånn små logger av samtaler jeg har hatt men jeg finner ingen ting av det essensielle dem har sagt....

 

EDIT. Glem det... leste manualen :p var vel like greit selv om det er noe jeg sjelden trenger gjøre :)

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Da var jeg tilbake og fikk siste eksemplar av spillet fra SpaceWorld. Siter nå og nyter musikken fra instalasjonen i bakgrunen.

 

Just Can't Wait :D

7134973[/snapback]

 

Flotte greier. husk den tweakingen som jeg linket til, det hjelper masse på frameraten. Du har mange gode timer med spilling foran deg. :)

7135036[/snapback]

 

Startet ikke bra. Ved menyen (der man kan velge, Save Game, Quit osv) så var hele bakgrunnen helt hvit. Jeg kunne lese hva det stod og trykkingen funket, men musa var også bare en hvit firkant.

 

Endret på Ini filen slik Tweak'en sa men det hjalp heller ikke.

 

Noen tips??

Lenke til kommentar
Du har installert patchen, ikkje sant?

 

Kay

7135395[/snapback]

 

 

Har patchet det ja. Restartet pc'en nå og istedet for at bakgrunnen på helt hvit, ble den nå Hvit og Gul. Når jeg beveger musa skifter også bakgrunnen seg. Akkurtatt som om det er et stort bilde som jeg scroller rundt på :S

 

 

Edit: Skal prøve det ja.

 

Edit2: Etter en reinstalering av spillet virket det heller ikke. Synes det er litt merkelig fordi når all reklamen kommer på starten, Intel C2D, Nvida osv så ligger jeg på over 1000fps :S

 

Når jeg trykker på "New Game" så blir skjermen svart og jeg står stabilt rundt 60Fps.

 

Flere tips?

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Hvordan går det EggMan88? Funket det med directX? Hvis ikke kan det kanskje hjelpe å innstallere de nyeste skjermkort-driverne.

 

Du skulle kunne finne ATI-driverne her: https://support.ati.com/ics/support/default...dge&folderID=27

 

Dette skulle vel være den nyeste DirectX-innstallen: http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en

 

Håper du finner ut av det... :roll:

 

Edit: Var kanskje litt kjapp i svingene med driverne til skjermkortet, dette skal hvertfall være riktige drivere: http://www.sapphiretech.com/en/support/drivers.php

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Igen framskritt til nå. Dette er det som skjer:

 

1. Spillet starter.

2. Reklamene kommer opp og det vises at jeg ligger på rundt 950-1000fps under reklamene.

3. Komme inn i Menyen det er her det skjærer seg.

4. Kan trykke på New Game men da blir hele skjermen hvit og ingenting skjer.

5. Trykker på Credits og da får jeg en video som funker 100%

 

Dette er slik det ser ut, legg merke til over Credits og Quit Game så er det en hvit firkant, dette er muse pekeren.

 

untitled.jpg

 

Dette har jeg prøvd:

 

1. Innstalert spillet med den DX som følger med.

2. Innstalert spillet med den nyeste DX (oktober)

3. Reinstalert det igjen.

4. Prøvd med både "Orginalen" og den Patchede versionen.

 

Flere forslag tas imot med glede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...