Gå til innhold

Gothic 3: Fantastisk spill tross noen bugs.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hakker nesten konstant for meg selv på medium settings.

7117267[/snapback]

Meg også, på low: P4 3.6Ghz, Radeon 1800 512MB, 2GB DDR2 5300 (dual channel).

7117309[/snapback]

 

Dette spillet må tydeligvis være forskjellig fra bruker til bruker! :)

 

Som jeg sa i en annen tråd, så sitter jeg på en maskin jeg har hatt i 1,5 år. Specs:

3500+

2 gb ram

radeon x800xl

 

Og jeg kjører det meste av detaljer på fullt (ca 2/3) men uten AA. Og da går spillet så å si prikkfritt! Og denne maskina her skal jo være dårligere enn den dere sitter på?! :hmm:

 

Jeg har forresten fulgt den "tweaken" i .ini fila som det ble foreslått i en annen tråd her.

Endret av dup
Lenke til kommentar

Nei, virker ikke som det er RAM'en det går på heller. Har 2GB, men lagger like mye når jeg har masse bakgrunnsprogrammer på som når jeg har lukket alt. Å sette ned detaljnivået ser heller ikke ut til å ha store innvirkninger på hvor glatt spillet går. Startet med å spille med alt på high, men spillet stoppet opp et par sekund av og til, samt litt småhakking fra tid til annen. Har nå satt alt til low, men merker ingen forskjell. Om noe så har hakkingen blitt værre etter jeg satte ned innstillingene.

Lenke til kommentar
hakker nesten konstant for meg selv på medium settings.

7117267[/snapback]

Meg også, på low: P4 3.6Ghz, Radeon 1800 512MB, 2GB DDR2 5300 (dual channel).

7117309[/snapback]

 

Dette spillet må tydeligvis være forskjellig fra bruker til bruker! :)

 

Som jeg sa i en annen tråd, så sitter jeg på en maskin jeg har hatt i 1,5 år. Specs:

3500+

2 gb ram

radeon x800xl

 

Og jeg kjører det meste av detaljer på fullt (ca 2/3) men uten AA. Og da går spillet så å si prikkfritt! Og denne maskina her skal jo være dårligere enn den dere sitter på?! :hmm:

 

Jeg har forresten fulgt den "tweaken" i .ini fila som det ble foreslått i en annen tråd her.

7117456[/snapback]

 

Hva slags tweak?

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre måtte legge Gothic 3 på hylla inntil det kommer noen nye patcher som forbedrer gameplayet, det krever altfor mye av pc'n min nå til at det går ann å spille, forferdelig fps :|.

 

Veldig dumt at de ikke har lagt mer arbeid i hvordan spillet kjører på ikke "helt" nye pc'er. :(

Lenke til kommentar

Har testet litt forskjellige instillinger på "details" nå, og det skjer jo noe nytt og rart nesten hver gang jeg restarter spillet.

 

Men en ting som gjør spillet helt rart er instillingen "Post processing". Når jeg setter denne til max (Depth of field) så kommer det noen blinkende og sorte "bokser" rundt alle npc`ne. Men utenom det så flyter spillet best med denne på maks. Men har satt den til "overglow effect", da forsvinner de rare effektene.

 

Men hva er det egntlig "Post processing" gjør??

Lenke til kommentar

Skrekk og gru!

Jeg elsket Gothic 2 og gledet meg vilt til G3. Og hva skjer? Jo, jeg får ikke spilt!

Får problemer allerede før det er gått et minutt. Spillet krasjer, jeg må foreta ctr alt del. Får da opp denne melding:

 

Where is the guru?

 

gothic 3.exe

caused a EXcEPTION_FLT_INVALID_OPERATION

in module sharedbase.dll at 001B:100A2B53

IsNT ()+19555 byte (s)

 

Memory statistics

 

---Memory allocation summary-----

 

Noen som vet hva i all verden dette gjelder, og hva jeg kan gjøre med det? Jeg er temmelig desperat. Har rundet Oblivion med en del gjesp underveis, og hadde store forventninger til G3. Hadde store forventninger til begge spill. Får jeg ikke G3 til å funke, kommer jeg rett og slett til å kutte ut all spilling - det er ingenting annet som frister.

Lenke til kommentar
ja, men det hjalp ingenting. Det er kun kommet 1 patch, eller er det flere?

7119329[/snapback]

 

Det har nok bare kommet èn for øyeblikket. Det skal komme flere så snart Piranha er ferdige med dem. Er ganske mange ting å fikse.

 

Personlig har jeg utrolig få problemer med spillet, noe som er uvanlig for meg. Som oftest er det alltid jeg som har problemer med spill, og da har jeg alltid de kritiske problemene. Oblivion, for eksempel. Det kræsjer på PC'n min annethvert sekund, så jeg får ikke gjort det ferdig.

Lenke til kommentar
ja, men det hjalp ingenting. Det er kun kommet 1 patch, eller er det flere?

7119329[/snapback]

 

Det har nok bare kommet èn for øyeblikket. Det skal komme flere så snart Piranha er ferdige med dem. Er ganske mange ting å fikse.

 

Personlig har jeg utrolig få problemer med spillet, noe som er uvanlig for meg. Som oftest er det alltid jeg som har problemer med spill, og da har jeg alltid de kritiske problemene. Oblivion, for eksempel. Det kræsjer på PC'n min annethvert sekund, så jeg får ikke gjort det ferdig.

7119427[/snapback]

Har du gjort noen forandringer i ini filen?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort noen forandringer i inifilen (hvis det var meg du spurte). Dersom det er ting jeg kan gjøre tar jeg imot tips med takk. Men jeg er ingen dataguru, så jeg håper på enkle forklaringer og bombesikre ting (har ikke lyst til å gjøre feil jeg ikke klarer å rette opp, hehe). Har forresten rettet opp maskinvareprofilen min, da jeg ser det var veldig gammelt det som sto der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...