Gå til innhold

Gothic 3: Fantastisk spill tross noen bugs.


Anbefalte innlegg

Snakket om spillet til en kompis som kjøpte det, hans førsteinntrykk var:

 

(3,4ghz p4, 2gb ram, 7900gtx sli?)

Bra grafikk, men dårligere enn i Oblivion (blurry på avstand)

Akseptable loade tider, men lengre enn i Oblivion

Relativt morsomt å sloss mot f.eks Orker

Han hørte et par grynt og så var han ferdig

 

(x2 4400+, 2gb ram, x1900xtx crossfire?)

Utrolig masse bugs grafisk - gjorde spillet uspillbart

 

Han har nå lagt vekk spillet og venter på at de patcher det opp til noe han synes er spillbart. Gryntene han hørte var fra villsvin som stun-locket han og tok han ned uten at han fikk gjort nevneverdig.

 

Greit nok at villsvin nok har stått for mange jaktulykker opp gjennom tidene, men de burde kanskje ha blitt gjort litt mindre agressive og litt mer bråkete så man visste de var der?

 

Det er forresten latterlig når han som han sa slaktet en landsby med orker, men han blir lett drept av et villsvin? Det henger overhodet ikke sammen.

 

Personlig har jeg ikke maskin til å kjøre det, men kunne godt tenkt meg å prøvd det allikevel, likte Oblivion ganske godt, men likte definitivt ikke leveling systemet eller måten man fikk loot på. Liker å ha fullstendig kontroll over hva jeg leveler (utenom bonuser jeg evt får) og varierende vanskelighetsgrad på områdene, ikke det samme overalt utfra mitt level. Lootet synes jeg godt kan være variert og gjerne med mulighet til å enchante - noe ala diablo 2 /wow  hadde vært genialt.

 

Må forresten nesten bare nevne Titan Quest - spillet har et genialt leveling system hvor man velger to klasser med rundt 40 skills i hver klasse. Veldig fleksibelt og mange interessante skills som skiller roller fra hverandre.

7099323[/snapback]

 

Han klager på bugs med grafikken og sier samtidig at grafikken er dårligere enn Oblivion ? Til opplysning så tar ibruk Gothic 3 langt nyere teknologi enn Oblivion. Det er faktisk det første nestegenerasjon spill vi ser til PC sett bortifra Tomb Raider: Legend.

 

Krever vanvittig bra skjermkort samt 2gb minne for å kjøre feilfritt.

7107691[/snapback]

 

... han likte ikke måten de hadde løst problemet med at man ikke kan ha uendelig view med full grafikk. I Oblivion har de løst det på en måte, i Gothic3 på en annen måte. Han foretrakk Oblivion sin - spesiellt etter at han hadde fått tak i en mod med høyere oppløsning distance textures ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde nettop en skummel opplevelse.. trodde alle savene mine hadde blitt corrupted.. Spillet klikket da jeg loadet, og game.dll ble tydeligvis ødelagt eller noe.. Heldigvis funket de igjen etter en reinstall. Skummelt! :ohmy:

7108566[/snapback]

 

 

Skummelt det der. Derfor kopierer jeg hele save folderen til annen disk, hver 3 time eller noe der. :)

 

Liker grafikken i Gothic bedre enn oblivion. Gothic virker så uendelig mye større enn Oblivion også, av en eller annen grunn! :thumbup:

Lenke til kommentar
For noe dritt a!

Spillet detter ned til skrivebordet hvert 5 min!! Umulig å spille...  :hrm:

Har innstallert siste patch, ja!

 

What to do? :dontgetit:

7111911[/snapback]

 

Har du kjøpt det nå, da? ;)

7112138[/snapback]

 

Asså... Det har ikke noe med saken å gjøre :p

 

Menne, har det kommet flere patcher enn den som kom etter noen dager på 60 mb?

Lenke til kommentar

Jeg synes grafikken på det meste i spillet er veldig skarp og hakkete, dårlig kantutgjevning (eller noe i den duren). Har prøvd å slått på AA i skjermkort innstillingene, men det hjalp ikke.

Jeg kjører all grafikk på maks (custom). Store gresssletter feks, er rett og slett helt jævlig å se på siden kantene på gresset er så hakkete.

 

Mulig det er et kjent problem, men lightningen på natta er veldig bugete. Ting lyser opp/blir mørke når det selv har lyst til enkelte ganger, eller etter hvilken retning jeg ser.

Har nyeste drivere til skjermkort, DX osv. Specs i signaturen.

Er det bare jeg som er veldig pirkete, eller skal det være sånn, evt bugs?

Endret av kent-hugo
Lenke til kommentar
For noe dritt a!

Spillet detter ned til skrivebordet hvert 5 min!! Umulig å spille...  :hrm:

Har innstallert siste patch, ja!

 

What to do? :dontgetit:

7111911[/snapback]

 

Har du kjøpt det nå, da? ;)

7112138[/snapback]

 

Asså... Det har ikke noe med saken å gjøre :p

 

Menne, har det kommet flere patcher enn den som kom etter noen dager på 60 mb?

7112214[/snapback]

Det har mye med saken å gjøre, for spillet sjekker DVD-plata om det er lovlig kopi stadig vekk, og har det kommet noen cracks skulle det ikke forundre meg om den er såpass dårlig testet at de ikke oppdaget den delen av kopibeskyttelsen...

 

Så vidt jeg vet har det ikke kommet noen nye patcher.

Lenke til kommentar

Jeg liker hittil Gothic 3 svært godt når det funker og jeg spiller det slik jeg tror våre tyske venner planla det.

 

Men jeg skriker og river meg i håret når det krasjer, bruker flere minutter på å save og mer på å loade, henger seg når man er ute i naturen og verst av alt; Når et jævla villsvin først dreper 2-3 orker for å så knerte meg. Lett.

 

Kinda spoiler om villsvin

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

De første timene av spillet går nesten utelukkende ut på å passe seg for villsvin.
Lenke til kommentar
Jeg liker hittil Gothic 3 svært godt når det funker og jeg spiller det slik jeg tror våre tyske venner planla det.

 

Men jeg skriker og river meg i håret når det krasjer, bruker flere minutter på å save og mer på å loade, henger seg når man er ute i naturen og verst av alt; Når et jævla villsvin først dreper 2-3 orker for å så knerte meg. Lett.

 

Kinda spoiler om villsvin

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

De første timene av spillet går nesten utelukkende ut på å passe seg for villsvin.

7114764[/snapback]

 

 

Ikke bare de første timene, du! Jeg har spilt... en god del timer, og jeg er fortsatt på vill utkikk etter villsvin, og hyler fremdeles som ei jente da de løper mot meg. :cry:

 

Et brennende villsvin i mørket ser ut som en demon, forresten.

 

Lenke til kommentar

Jeg spiller på medium og har null problemer med ulver og villsvin. Har hatt 4 ulver mot meg sammtidig, den ene drepte jeg nesten med bue før de nådde meg. Resten drepte jeg med sverd.

Mot 1: Er ikke værre en og starte med ett parr sjappa slag på rette tidspunkt og blande inn noen normale slag. Begynner dyre og retrette og du bommer så stopper du seff og slå til han nærmer seg igjen. Får han starta og angripe deg må du retrette ett parr skritt, er du så dum att du bare står og spammer slag da så er det ikke rart du kommer i stun lock.

Mot flere er det vannskliger igjen, men det går fint ann det også.

Lenke til kommentar
Fikk nettop den time bugen, er på dag 238 nå plutselig :p Det har vel ikke noe å si på gameplayet, antar jeg?

7115995[/snapback]

 

Det skal ha lite å si for spillet, med mindre du holdt på med et oppdrag som du måtte fullføre innen et vist antall dager. Da blir dette oppdraget "failed", selvsagt.

 

EDIT: Jeg ser egentlig ikke på "villsvin-buggen" som noen bug, jeg. Villsvin, når de først angriper i virkeligheten, så er de ganske så ustoppelige, og de går helt berserk. Jeg liker det at de er farlige. Da er man mer forsiktige i deres nærvær. Jeg tar dem som oftest ut med buen, eller så sniker jeg meg opp på dem om natten mens de sover. Da tar jeg dem med ett hugg uten at de våkner.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Han klager på bugs med grafikken og sier samtidig at grafikken er dårligere enn Oblivion ? Til opplysning så tar ibruk Gothic 3 langt nyere teknologi enn Oblivion. Det er faktisk det første nestegenerasjon spill vi ser til PC sett bortifra Tomb Raider: Legend.

 

Krever vanvittig bra skjermkort samt 2gb minne for å kjøre feilfritt.

7107691[/snapback]

LOL! Noen fakta bak påstandene?

Tror det heller er at de har brukt tilsvarende teknologi og fått mindre ut av den, optimalisert den dårligere og brukt lenger tid på å få den ut.

 

Men, ja, siste er definitivt riktig. Samt at G3 virker mer optimalisert for Nvidia-kort, hvis vi skal tro erfaringene her på forumet ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...