Gå til innhold

Gothic 3: Fantastisk spill tross noen bugs.


Anbefalte innlegg

Èn ting jeg kan nevne er at du blir belønnet for å være nysgjerrig. Du får lyst til å utforske hver tomme av hele kartet fordi det alltid ligger en godbit og venter på deg på de mest utrolige plasser.

En annen ting er atmosfæren som er i og rundt spillet. De klarer å lage det koselig når det skal være koselig og skummelt når det skal være skummelt.

Du spiller ikke en kar som blir geleidet gjennom en historie, "gå dit , gjør det", men du èr den karen, det er iallefall den følelsen jeg får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får igjen den gode gamle gothic følelsen etterhvert, jeg småirriterte meg over de tingene du nevner jeg og, men det gikk over. Bortsett fra det med sinnsyke loadetidene, hehe. Det har jo sine fordeler det også, man er mer forsiktig og spenningen øker når man slåss :)

7101464[/snapback]

Det var det samme for meg...særleg stemmeskodespelet var eit lite sjokk, men eg har no vent meg til den nye stemma til helten. Eg merkar at eg berre blir trekt meir og meir inn i spelet. I går kveld var klokka over eitt på natta før eg klarte å rive meg laus. Eg står opp halv seks, so eg skulle eigentleg ha lagt meg minst eit par timar tidlegare.

 

Eg er litt trøytt no, men det var verdt det. ;)

 

 

@Edmund Blackadder:

Lurer du oppriktig på det, eller berre trollar du? Eg tvilar på at det er so lett å forstå ut ifrå ei tekstleg skildring, men sidan du spør, skal eg prøve: "Gothic-kjensla" er for meg det eg kjenner når eg blir trekt inn i spelverda. Det er ein kombinasjon av utforskingstrang, engasjement, og glede. I tillegg er det noko med stemninga i Gothic-spela som sett litt preg på det. :)

 

Kay

7102332[/snapback]

 

 

Det var en flott beskrivelse av "gothic følelsen", kunne ikke sagt det bedre selv. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på om mine specs holder fro Gothic3? Da spesielt lurer jeg på skjermkortet?

 

3500+

2 GB ram PC3200, 400 MHz

Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express

 

 

Kan jeg ha noe håp om å kjøre spillet med dette oppsettet, eller må det oppgraderinger til? Vil altså helst ikke kjøre alt på minimum...

Lenke til kommentar
Jeg kjører det helt greit på medium i 1042x768.

 

Specs står i profil.

7103196[/snapback]

 

Men hvordan yter X1600 Pro i forhold til et x800xl? Trodde førstnevnte var bedre?

7103212[/snapback]

 

Hvordan de kortene yter opp mot hverandre vet jeg ikke. Men vil tippe det går greit. Virker som det minne og CPU som er viktigst i dette spillet.

Lenke til kommentar

Omg. Jeg klarte å fikse buggen som gjorde ting gjennomsiktig + tulla opp vannet i spillet. Var enkelt å greit bare å sette på DOT :)

 

Nå kan jeg faktisk nyte spillet ENDA mer :thumbup:

 

X-fire vet jeg ingenting om. Ser ut som en slags messenger.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Snakket om spillet til en kompis som kjøpte det, hans førsteinntrykk var:

 

(3,4ghz p4, 2gb ram, 7900gtx sli?)

Bra grafikk, men dårligere enn i Oblivion (blurry på avstand)

Akseptable loade tider, men lengre enn i Oblivion

Relativt morsomt å sloss mot f.eks Orker

Han hørte et par grynt og så var han ferdig

 

(x2 4400+, 2gb ram, x1900xtx crossfire?)

Utrolig masse bugs grafisk - gjorde spillet uspillbart

 

Han har nå lagt vekk spillet og venter på at de patcher det opp til noe han synes er spillbart. Gryntene han hørte var fra villsvin som stun-locket han og tok han ned uten at han fikk gjort nevneverdig.

 

Greit nok at villsvin nok har stått for mange jaktulykker opp gjennom tidene, men de burde kanskje ha blitt gjort litt mindre agressive og litt mer bråkete så man visste de var der?

 

Det er forresten latterlig når han som han sa slaktet en landsby med orker, men han blir lett drept av et villsvin? Det henger overhodet ikke sammen.

 

Personlig har jeg ikke maskin til å kjøre det, men kunne godt tenkt meg å prøvd det allikevel, likte Oblivion ganske godt, men likte definitivt ikke leveling systemet eller måten man fikk loot på. Liker å ha fullstendig kontroll over hva jeg leveler (utenom bonuser jeg evt får) og varierende vanskelighetsgrad på områdene, ikke det samme overalt utfra mitt level. Lootet synes jeg godt kan være variert og gjerne med mulighet til å enchante - noe ala diablo 2 /wow  hadde vært genialt.

 

Må forresten nesten bare nevne Titan Quest - spillet har et genialt leveling system hvor man velger to klasser med rundt 40 skills i hver klasse. Veldig fleksibelt og mange interessante skills som skiller roller fra hverandre.

7099323[/snapback]

 

Han klager på bugs med grafikken og sier samtidig at grafikken er dårligere enn Oblivion ? Til opplysning så tar ibruk Gothic 3 langt nyere teknologi enn Oblivion. Det er faktisk det første nestegenerasjon spill vi ser til PC sett bortifra Tomb Raider: Legend.

 

Krever vanvittig bra skjermkort samt 2gb minne for å kjøre feilfritt.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Kommet et stykke på vei nå. Det vil si, jeg har nesten ikke gjort noe av "storyen" men trasket rundt i skauen og utforsket i timesvis. Herlig følelse. Forstår ikke at folk sliter med villsvinene. Greit nok hvis det kommer tre villsvin og du ikke merker det før de stapper snuten opp i skrittet ditt, men da skal du være ganske uoppmerksom. Buen er ditt beste våpen ute i naturen, ta de ned på avstand. Liker at monstrene ikke plutselig dukker frem når du levler, men at de er der hele tiden. Utforsket en grotte og møtte på 3 ogres når jeg var på level 7. Det var hardt, men desto bedre følelse når man endelig får slakta de ned.

Litt dårlig AI til tider da. Klarte å ta ut to drager på level 8 ved å stå oppå en bru og bombadere de med piler. Tenkte drager kunne fly, men tydeligvis ikke. :hmm:

Grafikken er pen den, men må innrømme jeg er mer fan av Obliviongrafikken. Liker ikke at det blir så uklart på avstand.

Og som nevnt tidligere, saving og loading tar litt for lang tid.

Også stopper det opp fra tid til annen hos meg også. Når jeg tar frem fakkelen, og når jeg springer for det meste. Har faktisk ikke hatt noe problemer med det midt i en fight, da går alt smooth uansett hvor mange fiender jeg sloss mot. Mystisk....men har som regel en del bakgrunnsprogram kjørende (som Azureus (meget ressurskrevende), msn o.l), mulig det blir bedre hvis jeg skrur de av.

En litt morsom "overaskelse" var at man kan bli angrepet av en ulveflokk på jakt etter mat. Plutselig startet "slossemusikken", jeg kikket meg rundt og forstod ingenting. Så ingen monstre i nærheten. Plutselig kan jeg se en hel ulveflokk komme stormende mot meg. :dribble:

Lenke til kommentar
Litt dårlig AI til tider da. Klarte å ta ut to drager på level 8 ved å stå oppå en bru og bombadere de med piler. Tenkte drager kunne fly, men tydeligvis ikke.  :hmm:

7108079[/snapback]

 

Uff, ja. Har gjort ufattelig mangen quests litt for enkelt ved å bare utnytte den dårlige AI-en deres. Et par sultne ulver som ikke kommer seg forbi en stein som står 5cm opp fra bakken, er jo et godt eksempel. Eller banden med banditter som ikke bryr seg mer enn at de løper 5 meter etter at jeg har bombadert kameraten deres med piler. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...