LL Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har fått et underlig problem de siste par dagene. Jeg håper noen av dere data- og Windows kyndige der ute kan hjelpe meg litt på vei; Jeg har et oppsett som består av 5 HDD'er. Systemet har vært stabilt i noen måneder (siden forrige re-install), men jeg har i det siste begynt å få en underlig feilmelding i Windows (se det vedlagte bildey). Denne feilmeldingen kommer etter at PC'en har vært i bruk en liten stund (omtrent 30-60 minutter). Etter at feilmeldingen dukker opp forsvinner 2 av mine HDD'er fra Windows utforsker. De vises heller ikke under disc-manager. De er rett og slett borte. Programvaren til SATA-kontrolleren viser heller ikke disse to SATA-portene som aktive... Når jeg så restarter maskinen (kun restart, ikke power-off) så stopper oppstarten når SATA kontrollerkortet søker etter HDD'er. Da gir den en feilmelding om at den ikke klarer å finne alle enhetene. Jeg er nødt til å bruke power-off, for så å restarte PC'en. Da dukker alle HDD'ene på ny opp. Jeg kan da heller ikke finne noen som helst problemer helt til 2 av HDD'ene igjen plutselig forsvinner og feilmeldingen igjen dukker opp... Hardware: 2 x Samsung 250 GB SATA HDD Promise SATA300 TX4 - sata kontroller kort med 4 porter uten RAID Software: Nyeste drivere til kontrollerkortet Windows XP Pro SP2 Er det noen av dere som vet hva dette kan være? Hva kan det kommer av at HDD'ene plutselig forsvinner? Feil på kontrollerkort? Feil på 2 HDD'er samtidig? Driverfeil eller konflikt? Er det noen av dere som kjenner denne spesifikke Windows feilmeldingen? ...det ble mange spørsmål, men jeg håper dere kan hjelpe meg litt på vei. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne med dette. Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Heisann, fått samme feilmeldingen. Opnet pc'en og hdd var utrulig varm. Vi snakker steke speilegg... Prøvde å formatere den (ikkje quick) og fikk feil. Så det er _mulig_ at din hdd er defekt. Min liker ivertall ikkje om eg putter på meir enn 180Gb (250Gb) Fant ut at om eg holder meg til 180 så går den greit... Har liksom ikkje familie bilder eller viktige ting på denne då... då den _er_ ustabil 300gb er i posten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå