iknowlittle Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) etter litt fikling med fluxbox har jeg så smått begynt å skjønne noe , MEN jeg har støtt på et merkelig problem . Når jeg booter med GNOME som GUI funker alle mine samba shares , men når jeg booter med fluxbox , så finner resten av maskinene alle sharene men den nekter å vise meg filene i et share , en usbdisk i ext3 format som inneholder all mp3 film og bilder . feilmeldingen jeg får er : kan ikke vise filene. det neste som er rart er hvis jeg først booter med GNOME og logger ut og logger inn fluxbox funker det helt flott den viser som sagt sharet , bare ikke filene og mappene inni sharet . disken virker , det er sjekket har noen forslag ? Endret 17. oktober 2006 av iknowlittle Lenke til kommentar
comicz Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Så...når du går straight to Fluxbox...hvordan monterer du denne USB-disken? Har den noe med Samba å gjøre i det hele tatt? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Vist det er automontering du er ute etter så må du køyre ein dbus sesjon for din bruker. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 comicz : Jeg trodde at ubuntu tok seg av denne monteringa før GUI ble loadet . Disken som er en bærbar usbdisk deles ut via serveren til nettverket når vi er hjemme , men når vi reiser avgårde som f.eks på hytta , så blir disken med sammen med den bærbare maskinen og fungerer som steroanlegg . Mr. Elendig : dbus sesjon er noe nytt for meg , men det må antageligvis til for å få systemet til å boote som jeg vil ( man skal jo vanligvis ikke boote en server i tide og utide da...) jeg skal kikke litt rundt å se hva jeg finner av info om "dbus sesjon" men det er lov å hjelpe meg på vei ... Lenke til kommentar
comicz Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 iknowlittle: Feil, desverre. Dette gjøres via DBUS, og din DBUS-sesjon starter når du logger inn i Gnome(det kjører vel også en system-instans av DBUS). Anyway, kan jeg foreslå å legge til "gnome-session" i Fluxbox' oppstartsscript? http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Fluxbox#Startup_Applications Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 comicz : det kan jeg gjerne , hvis du forteller meg hva som skjer og hvordan det påvirker problemet mitt . veldig nysgjerrig på hvordan dette fungerer . tilleggsspm : hvilken av de tre metodene som gis i linken svarer til systemet mitt ? Jeg kjører ubuntu dapper og har etterinstallert fluxbox . Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 bump ... jeg pleier å gi alle en ekstra sjans til å svare , hadde vært greit å slippe å gå via Gnome til fluxbox , bare for å få samba til å virke . spørsmålet i forrige pkt var i egentlig ment til comicz, men alle som har peiling må gjerne svare på dette !! Lenke til kommentar
comicz Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 gnome-session vil passe på GTK-tema, tastaturoppsett osv, så vel som å kjøre i gang DBUS-sesjonen din. However, noe må ta hånd om monteringen, det holder ikke at DBUS sier i fra. HAL gjør vel dette? Du kan sikkert sette opp dette i Flux også. Forøvrig vil jeg anbefale deg man mount ...og ang. hvilken metode du skal bruke: ta en titt på systemet ditt og prøv deg frem? Jeg kjører ikke Flux. Fluxbox er en WM, ikke et DE. Om du er redd for å lese, lære og _bruke_ terminalen og regner med at ting skal fungere uten at du gjør noe vil jeg anbefale deg å kjøre Gnome en stund til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå