batman Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg har kjøpt en ny harddisk, men når jeg installerer den nye, Windows finner ikke den nye disken. Hovedkortet mitt er ikke ”Raid”. Jeg lurer på om det kan gjøres allikevel og hvordan. (begge er 40GB) Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 10:28, skrev batman:Jeg har kjøpt en ny harddisk, men når jeg installerer den nye, Windows finner ikke den nye disken. Hovedkortet mitt er ikke ”Raid”. Jeg lurer på om det kan gjøres allikevel og hvordan. (begge er 40GB) Kanskje du burde formulere spørsmålene/problemene dine litt bedre ? Men jeg tror jeg vet hva du spør om.... Har du montert HD'n riktig med hensyn til kabel, Master/Slave osv. ? Ang. Raid. Du kan kjøpe et "raid-kort" (kontroller) til pc'n. Det er vel et pci-kort med Raid/ide-kontakter på. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 En HD dukker ikke opp i Windows av seg selv, den må partisjoneres først. Hvis du har XP går du inn i Control panel, Administrative tools, Computer management, Storage, Disk Management. Da bør du kunne se den nye disken, og du kan lage en partisjon. Hvis du ikke ser disken har du ikke koblet riktig. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Første punkt er å sjekke om BIOS ser disken. Hvis ikke så er det antakelig problemer med master/slave og/eller kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå