brandett Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Halloen! Jeg har kodet opp mitt eget nyhetssystem, som funker.. greit! Bortsett fra alt av redigeringsfunksjoner. Når jeg publiserer en ny sak, legger det seg inn aaakkurat slik jeg vil ha det. Problemet oppstår når jeg skal UPDATE'e databasen. Jeg har prøvd på 2 måter. Først prøvde jeg med vanlig UPDATE, det funka ikke. Så prøvde jeg DELETE for så å kjøre INSERT INTO ... Informasjonen jeg oppdaterer lagrerer seg, men etter å ha blitt vist frem 1-4 ganger, forsvinner alt. Når jeg angir f.eks. en fast overskrift manuelt inne i INSERT INTO, lagrer overskriften seg, mens det andre forsvinner. Det vil si at den ikke klarer å lese ut informasjonen skikkelig fra FORM'en. Det som er så pussig, er at den nye informasjonen vises noen ganger, før den forsvinner. Jeg kjører: $NewsId = $_GET["NewsId"]; $AutoId = $_GET["AutoId"]; $kategori = $_POST["kategori"]; $Tema = $_POST["Tema"]; Både NewsID og AutoID lagrer seg korrekt. Fordi dette legger seg i adresselinja ?side=rediger&NewsId=$NewsId&AutoId=$AutoId .. Mens informasjonen som hentes fra formen klarer ikke lagre seg. Dette er hva jeg nå kjører (kunne kjørt UPDATE.. ingen av delene funker..) //slette gammel $result= @mysql_db_query("$mysqldbnavn", "DELETE FROM newsdb WHERE NewsId = '$NewsId'") or die("Fant ikke nyheten i vår database. Det kan være at nyheten er slettet, eller at ID'en du har er feil."); //skrive til mysql $result2=@mysql_db_query("$mysqldbnavn","INSERT INTO newsdb VALUES ('$AutoId', '$NewsId', '$kategori', '$Tema', '$Skrevetav', '$kommmentar', '$visefront', '$Minioverskrift', '$Overskrift', '$Ingress', '$Helesaken', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '$Lenke1url', '$Lenke1tittel', '$Lenke2url', '$Lenke2tittel', '$Lenke3url', '$Lenke3tittel', '$Lenke4url', '$Lenke4tittel', '$Lenke5url', '$Lenke5tittel', '$Opprettet', '$Sistendret')") or die("<font color=\"#FF0000\">SAKEN BLE <strong>IKKE</strong> SKREVET TIL DATABASE!</font><br>"); Mulig jeg gjør dette på en merkelig måte? Har lært meg ting med prøv-å-feil.. Har noen vært borti noe lignende problem, og har en logisk forklaring? Jeg bruker One.com (tidligere B-one) Lenke til kommentar
brandett Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Virkelig ingen som vet hva som kan være feil, eller er feilen så elementær at ingen gidder å svare? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvorfor har du så vannvittig mange tomme kolonner? Og hvorfor skrur du av feilrapportering ('@' foran funksjonen) når du leter etter feil? Dessuten er mysql_db_query() utdatert og erstattet av mysql_select_db() og mysql_query. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå