Gå til innhold

Oblivion PS3, dobbelt så lange ladetider som 360.

Hossa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
i følge wikipedia så er:

2x bluray => 36mbit/s * 2 = 72 mbit/s

12x dvd => 11 mbit/s * 12 = 132 mbit/s

og det er jo ikke helt det samme..

7087153[/snapback]

Nå snakker du om teoretisk maxhastighet. Denne hastigheten har du kun en mulighet for å oppnå på ett område av plata. (helt ytterst?). Om du ser det som her skrives tidligere, vil du se at BD har en lineær lesehastighet som gjør at den leser med samme hastighet over hele plata.

Det er også stor forskjell mellom hva de forskjellige DVD spillerene leverer. I enkelte tilfeller, vil BD være raskere enn 12x DVD, men i de fleste vil nok DVD gå kjappere.

Etter å ha lett litt rundt, er det forøvrig ikke bekreftet hva hastigheten på BD spilleren i PS3'en er.. Korriger meg gjerne.

Men jeg synes vi beveger oss temmelig ut i OT ødet her. Vi spekulerer i et løst rykte her, og det er overraskende hvor mange som henger seg på denne greia her synes jeg.

Om man skal diskutere dette temaet, kunne det jo være greit å ha en skikkelig kilde i første omgang. :thumbup:

Lenke til kommentar

finner ikke noe utsagn fra sony.. men i følge denne:

"Admittedly, Blu-Ray looks dicey from several non-capacity angles. Blu-Ray movies require a 1.5x Blu-Ray drive, or 54Mbits/second. Sony announced that PS3 uses a 2x BD drive... blabla"

play.com og komplett har 2x bd, 8x dvd og 24x cd som spesifikasjoner.. så antar 2x bd er det ps3 har, men kan ikke si det 100% sikkert :)

her er forøvrig en fin link til det som ble diskutert ovenfor:

link

Endret av Pater
Lenke til kommentar
Uansett ligger den konstante hastigheten under minimum lesehastighet for DVD drevet til 360.  :)

7086729[/snapback]

Det er ikke riktig. X360 er kjent for at den støyer veldig under spilling og det er jo fordi dvd avleseren jobber heletiden maksimalt

7087570[/snapback]

Hehehe, ta og les hva du har quotet.. :D

Lenke til kommentar
Da kan vi tolke den preview av PS3 som ble skrevet for en tid tilbake, at PS3 har loadetid med lik linje som en PSP

7087541[/snapback]

Det kan du om du har lyst, men vi andre velger nok å se hva som skjer i stedet for å stole på en tvilsom kilde som dette. :)

Det er et par PSP spill som tar lang tid og boote, men gjennomsnittet etter det jeg er har erfart er at de loader opp kjappere enn både xboxen og PS2en min. Man loader uansett bare opp en gang og setter i stand by. Fra stand by til spill= 1 sekund.. :)

Lenke til kommentar
Litt spent på hvordan Wii blir :)

7088172[/snapback]

hm, viss Wii kommer til å ha en dvd-rom som spinner 12x så kommer jo den lille boksen til å risste sund :p

7088226[/snapback]

Kanskje man må sveive med nunchucken for å få spilleren til å spinne rundt? Det blir jo en helt ny og innovativ måte å loade spilla på! Gøy!! :!: :!:

Edit: Dette over er ikke ment som dissing av Wii, men rein og skjær uskyldig humor :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Gjør det noe med litt lastetider?? Hvis man slutter å tenke på tabeller, tall og konkurranse mot andre konsoller. Er det så forbanna farlig med litt lastetider?

7091628[/snapback]

Farlig er det sikkert ikke, men forbannet irriterende. Jeg kan ikke si jeg jubler over loadetidene i Oblivion as it is, så det kan vel være fare for at ps3 boyza kommer til å irritere seg enda mer.

Lenke til kommentar
Gjør det noe med litt lastetider?? Hvis man slutter å tenke på tabeller, tall og konkurranse mot andre konsoller. Er det så forbanna farlig med litt lastetider?

7091628[/snapback]

Farlig, nei, irriterende, ja. Selv har jeg en 360 og eier oblivion, spilt endel og loadingen er ikke så ille med mindre man er så uheldig å måtte gå mellom flere laste soner etter hverandre. Men om en PS3 eier skal betale mye mer enn meg for så å ende opp med større laste tid virker ganske så banalt for meg, hva er det da han egentlig betaler for? Det er tross alt en ganske så stor pris forskjell mellom konsollene.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke kjøpe PS3 med engang den kommer ut da.

Maskinen vil helt sikkert bli oppgradert med en raskere spiller etterhvert som tiden går :)

7093004[/snapback]

Kan jo tenkes at man vil ha noen av lanseringstitlene, og det som kommer etter også da :tease:

Lenke til kommentar
Man trenger ikke kjøpe PS3 med engang den kommer ut da.

7093004[/snapback]

Min plan. Tror jeg drøyer og ser om ikke prisen går ned til noe i nærheten av akseptabelt før jeg trekker kortet. Og Oblivion gidder jeg uansett ikke kjøpt til ps3. Har det til pc og 360 så det får holde :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...