Gå til innhold

Oblivion PS3, dobbelt så lange ladetider som 360.

Hossa

Anbefalte innlegg

Fra November Gameinformer (blad) i USA.

the biggest differences between the two console versions may be the very discs they're printed on. According to Howard, the 360 pulls information off the disc about twice as fast as the PS3's Blur-ray drive, which means the PS3's in-game loading won't be reduced, even though each unit will have a hard drive.

Så ikke bare fordeler med blu ray...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det utgjør vel ikke all verden.

Synes X360 har uhorvelig lang loading også jeg, bortkasta mye spør du meg.

Blir vel ett par sekunder forskjell i praksis.

7085982[/snapback]

Her var det smør på flesk.

Først sier du at det ikke utgjør all verden, så sier du at X360 har lang loading tid.

Altså Blu Ray vil ha dobbel så lang loadetid og det blir nok mere ett par sekunder forskjell i praksis

Lenke til kommentar

Mye av grunnen for støynivået til xbox 360 er vel dvd rommen som spinner veldig fort, 16X?

Men regner med at mange spill kommer til å laste fortløpende og under filmsekvenser osv og på den måten vil mye av loadingen bli kamuflert. Oblivion er et pc spill og er laget for pc i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Ja, 2xblueray er noe tregere enn xbox's dvd spiller.

Så ikke bare positive ting, men nesten bare  :thumbup:

Kilde for bilde

12xdvdvsbdrs0cg.png

7085988[/snapback]

Playstation 3 kommer med 2x leser så selv ifølge den grafen så vil Blueray "tape" med tanke på lesehastighet. Derimot så ser det lovende ut for blueray lesere som kan gå høyere enn PS3 sin 2x :)

Excelsion, du motsier deg selv litt her. Det står svart på hvitt at det vil ta dobbelt så lang tid å laste noe på PS3, så klager du over 360 sin ladetid for så å si at det ikke blir stor forskjell? Ikke for å virke for frekk men det virker som du har noe imot 360'n.

Antar at PS3 vil bruke harddisken endel med tanke på loading men selv dette krever jo først at det blir lest av og lagret på harddisken, så kan tenke meg at første gangen inn i ett spill vil involvere litt ekstra tid til lasting.

Lenke til kommentar

En ting man kanskje kan få med seg etterhvert er at BD har lineær lesehastighet. Det vil si at den leser med samme hastighet helt inne på plate som den gjør helt ute.

Dette er i motsetning til DVD rom hvor man har en maksimum og en minimum lesehastighet.

BD'en til PS3 holder vel en hastighet på 1,5x eller noe sånt om jeg husker korrekt. Men dette er konstant, og slik jeg forstår det spinner plata i samme hastighet hele tiden. Uansett ligger den konstante hastigheten under minimum lesehastighet for DVD drevet til 360. :)

Men dette er kompremiss man må gjøre med tanke på kostnad, støy og varmeutvikling ved å sette inn et BD drev. :)

Lenke til kommentar
En ting man kanskje kan få med seg etterhvert er at BD har lineær lesehastighet. Det vil si at den leser med samme hastighet helt inne på plate som den gjør helt ute.

Dette er i motsetning til DVD rom hvor man har en maksimum og en minimum lesehastighet.

BD'en til PS3 holder vel en hastighet på 1,5x eller noe sånt om jeg husker korrekt. Men dette er konstant, og slik jeg forstår det spinner plata i samme hastighet hele tiden. Uansett ligger den konstante hastigheten under minimum lesehastighet for DVD drevet til 360.  :)

Men dette er kompremiss man må gjøre med tanke på kostnad, støy og varmeutvikling ved å sette inn et BD drev.  :)

7086729[/snapback]

Ganske sikker på at det er en 2X blueray drive. Har ikke sett eller hørt om 1,5X. Og i tillegg må man ha minimum 2X drive for å spille av HD-filmer.

2x blueray er ca 12x dvd, og som Fhj sa så er lesefarten til bluerayen konstant og i tillegg gjør den lave farten det slik at det blir mindre error correction enn på en 16x dvd spiller. Så dobbelt så fort er en stor overdrivelse.

Noe jeg er spent på er hvor følsome diskene kommer til å være og hvordan ripe beskyttelsen på disken fungerer.

Lenke til kommentar

BD'en til PS3 holder vel en hastighet på 1,5x eller noe sånt om jeg husker korrekt. Men dette er konstant, og slik jeg forstår det spinner plata i samme hastighet hele tiden. Uansett ligger den konstante hastigheten under minimum lesehastighet for DVD drevet til 360.  :)

Men dette er kompremiss man må gjøre med tanke på kostnad, støy og varmeutvikling ved å sette inn et BD drev.  :)

7086729[/snapback]

Ganske sikker på at det er en 2X blueray drive. Har ikke sett eller hørt om 1,5X. Og i tillegg må man ha minimum 2X drive for å spille av HD-filmer.

2x blueray er ca 12x dvd, og som Fhj sa så er lesefarten til bluerayen konstant og i tillegg gjør den lave farten det slik at det blir mindre error correction enn på en 16x dvd spiller. Så dobbelt så fort er en stor overdrivelse.

Noe jeg er spent på er hvor følsome diskene kommer til å være og hvordan ripe beskyttelsen på disken fungerer.

7086783[/snapback]

Ifølge grafen kommer 2x såvidt over laveste lesehastigheten til 12x. For min egen del er hverken lyd eller varme ett stort problem, men ser på det som en positiv ting at slik blir lagt fokus på og redusert mest mulig.

Riper var faktisk ett veldig godt spørsmål, en kamerat sjekket rundt endel om blueray igår og sa de første var ganske så følsomme for riper men tror ikke han fant noe om de som kommer til å bli brukt i ps3 og ligenende.

Lenke til kommentar

Ja, men den grafen er kun teoretisk hastighet. Og det sier seg selv at jo høyre rpm jo mer feillesing.

Nå vet jeg ikke hvilken dvd rom som står i Xbox 360 nå, men vis dere ser på denne grafen til en samsung 16 X dvd brenner så får man ett innblikk på lesehastigheten i reallife. Nå er det selvfølgelig spillere som sikkert er mye bedre og noen som er dårligere.

Den kommer på slutten av lese testen opp i over 10X. Så hvis blueray spilleren holder det den lover med konstant fart så ville den ha slått denne dvd spilleren.

552_samsungdvd_fra_552b.jpg

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...