Gå til innhold

De afrikanske horene på Karl Johan i Oslo

Anbefalte innlegg

Prostitusjon bør ikke forbys, men det bør legges til rette for å gjøre det i ordnede former. Folk vil ta betalt for sex og folk vil betale for sex uansett. Man klarer aldri å stoppe det, og det er ikke noen grunn til å hindre voksne mennesker fra å ha sex på de vilkår de selv bestemmer heller.

7107520[/snapback]

Men det blir fort en grunn til å ikke kriminalisere det når man vet at det er mafiaer, bakmenn og andre hårete skumle menn med bowlerhatt som tjener seg rike på at norske menn kjøper sex av deres lakeier. Visst klarer du nok ikke å stoppe det, men du klarer å begrense det ganske bra. Det er jo nok til å gjøre det betydelig vanskeligere for bakmennene, og da vet du at de kanskje vil prøve seg i andre land enn Norge. Jeg sympatiserer med de stakkars kvinnene som blir utsatt for slikt ved tvang, men er det ærlig talt så mange måter å stoppe slikt på. Jeg mener, slike horenettverk er sikkert verdensomspennende, eller i hvertfall av stor omfang, og da blir det jo rimelig håpløst.

Når skal jeg ikke uttale meg for mye. Jeg bor på bygda nord for polarsirkelen og vet null og niks om horeforholdene i Oslo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes prositusjon burde vært ulovlig. Hva godt fører det med seg? Noen blir skadelidende. Helt klart. Men det vil det være uansett tiltak.

De blir skadelidende uansett. Prostitusjon vil foregå om det er lovlig eller ikke. Det blir derimot enklere å sørge for trygghet for de prostituerte hvis det skjer i kontrollerte former.

Men det blir fort en grunn til å ikke kriminalisere det når man vet at det er mafiaer, bakmenn og andre hårete skumle menn med bowlerhatt som tjener seg rike på at norske menn kjøper sex av deres lakeier.

Hvilket er et argument for å få det opp i lyset.

Visst klarer du nok ikke å stoppe det, men du klarer å begrense det ganske bra.

Nei, det klarer du ikke. Det eneste du gjør ved å gjøre det vanskelig for prostitusjon å eksistere er at du tvinger det ned i mørket der de mest brutale ting kan skje.

Lenke til kommentar

Synes prostitusjon burde vært lovlig under litt mer kontrollerte former.

Å forby det har ingenting for seg. Horer har blitt drept, steinet, kvelt, druknet, og mishandlet siden tidenes morgen. Å tro at dem forsvinner dersom man lager en lov om det er naivt og dumt.

Lenke til kommentar
Hva med tiggere?

7085932[/snapback]

Her om dagen satt det som vanlig en nede ved karljohan med full pakke abstinenser og rusla i koppen ved siden av en kles sjappe. Herregud, det kom en jente bort med en baguett, ikke rørt med munn osv. bare kjøpt og gått bort til han, han takket nei..

Hva tigger han til når han ikke vil ha mat ? Ny bil ? Ny leilighet ? Eller kanskje noe som kan " dempe " abstinensene hans ?

og disse horene har jeg ennå ikke sett, da jeg bare var en kjapp tur innom , men forstår godt grunnlaget dems for å stå der, da jeg var en tur innom HIV stasjonen "Norge for HIV" og pratet med en kvinne som har HIV, og som faktisk har jobba på skippergata.

Lenke til kommentar

Jeg syns prostitusjon er helt forferdelig.

Men nå må vi jo forstå det at kvinnene har ingen som hverken mulighet, de blir tvunget av bakmenn som sitter og nyter dette. Det er tragisk at de skal få holde på, ja. Men det man må rett og slett gjøre for å få prostitusjon bekjempet, er å gi mer makt til de undertrykkede kvinnene, slik at de får en mulighet på en ordentlig jobb. Og at bakmennene blir satt bak lås og slå!

Lenke til kommentar

Jeg blir så lei av å lese at alle sammen sier "men man må forstå"

Jeg tror de aller fleste her inne forstår det. Og det er det samme styreorganet i norge skjuler seg bak i redsel for å vise sin manglende ryggrad.

Det er nok at folk som sier det. Men det er faen meg ikke en kjeft som tør å tak tak i problemet, selv om det blir upopulært.

Og vi kan ikke ta ansvar for enhver sjel på denne jord. De er i stor grad ansvarlig for seg selv. Hvorfor løper ikke disse horene mot en løsning i form av politi eller ambasade (eksempelvis) istedet for å løpe etter kunder.

Jeg vet ikke helt, men jeg tror det er flere gråsoner i dette temaet med "organiserte bakmenn"...

Lenke til kommentar
Jeg blir så lei av å lese at alle sammen sier "men man må forstå"

Jeg tror de aller fleste her inne forstår det. Og det er det samme styreorganet i norge skjuler seg bak i redsel for å vise sin manglende ryggrad.

Det er nok at folk som sier det. Men det er faen meg ikke en kjeft som tør å tak tak i problemet, selv om det blir upopulært.

Og vi kan ikke ta ansvar for enhver sjel på denne jord. De er i stor grad ansvarlig for seg selv. Hvorfor løper ikke disse horene mot en løsning i form av politi eller ambasade (eksempelvis) istedet for å løpe etter kunder.

Jeg vet ikke helt, men jeg tror det er flere gråsoner i dette temaet med "organiserte bakmenn"...

7142135[/snapback]

De forstår det sikkert. Men problemet, som du selv sier, er at ingen gjør noe med det. Og jeg tror ikke det er like lett å si ".. Jammen, hvorfor gjør ikke de prostituerte ditt og datt .." Er vel antagelig lettere sagt enn gjort. Hvis det er bakmenn som kontrollerer dette, og har funnet at noen av dem har sagt noe som avslører dem, er jeg nesten helt sikker på at de vil skape helvete for dem og gjøre et eller annet, aner ikke hvordan de tenker jeg, men på en eller annen måte får de vel en av de til å måtte betale dyrt. Det er vel derfor de ikke våger, fordi de vet aldri hvilken skjebne som venter dem, hvis de gjør det! Men det er jo klart at det hjelper ikke heller hvis man ikke gjør noe, så blir det iallfall ikke bedre. Så det å gå til politiet er jo det beste. Det er iallfall et forsøk på å sette seg inn i hvordan de tenker og mulige alternativer til hvorfor de ikke snakker med noen om det. Så syns jeg også at politiet kan bidra med litt mer til å se disse prostituerte og forstå dems situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...