Gå til innhold

De afrikanske horene på Karl Johan i Oslo

Anbefalte innlegg

Jeg må inrømme at jeg ikke har blitt klådd på av noen mens jeg går nedover Karl Johan, men jeg ser dem jo der jeg går, noe som strengt tatt ikke plager meg. Nasjonaliteten dems synes jeg forøvrig er irrelevant.

Men jeg synes politet skal gripe inn hvis de ser at totalt intetanede mennekser blir grepet fatt av prosituerte som er keen på kunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det er det at horene er pågående du ser på som problematisk? Ikkje det faktum at dei er økonomiske slaver som er tvunget til å selge seg sjølv på gata? Du meiner det er eit støre problem for samfunnet at du blir plaget når du går på Karl Johan enn at det eksisterer sex slaver der? Og om du blir "angrepet" av horene og gir dei juling. Går problemet vekk då? Blir det noko bedre av at du gir dei ein knyttneve?

7089748[/snapback]

Dersom folk ikke lenger kan vandre fritt i offentlig gate uten å bli fysisk dratt i armen av horer, så anser jeg det som et veldig stort problem ja.

At det eksisterer sexslaver er også et problem, imidlertid har jeg aldri sett noe som indikerer at dette er et særlig problem her i Oslo. Hvis du har info om at disse fysisk aggressive horene er kidnappede mennesker som blir tvunget av bander til å være sex-slaver, da er sikkert mange, inkludert politiet, interessert i den informasjonen.

Det er heller ei snakk om å gi noen juling her. Det er kun snakk om å sette en grense på en slik måte at de kanskje tenker seg om flere ganger neste gang de er fristet til å gripe tak i en person. Man kan fint være pågående uten å fysisk gripe tak i noen.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article698015.ece

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=57988

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article748081.ece

Eg trur dette kan gi deg eit bilde av kva forhald desse menneskene lever under.

Det er relativt klart at ein god del av dei prostituerete i Noreg er offer for menneskehandel. Det gjelder spesielt personer fra u-land som det er svært vanskeligt å komme seg til Noreg uten bakmenn som kan sørge for smugling.

Sjølv om det er ein del som og kjem "friveligt" er det klart at det er den økonomiske situasjonen som tvinger dei til prostitusjon.

Når det gjelder forslag til løysing på problemet trur eg kriminalisering av horekunder kan ha noko for seg. Klarer politiet å slå hardt nok ned på kundene vil markedet etter kvart forsvine. Og når det ikkje lenger er noko marked vil selfølgelig prostitusjonen og stoppe.

Lenke til kommentar
Horene har ikke arbeidstillatelse i Norge. Bør ikke være så jævlig vanskelig å ta de for det, samt at de jobber svart.

7091956[/snapback]

Regnes prostitusjon som arbeid etter lovgivningen?

7091988[/snapback]

Ja, side ved side av videoutleie.

:p

edit:

Jeg skjemst over mine dårlige spøker..

Endret av troyel
Lenke til kommentar

Dersom folk ikke lenger kan vandre fritt i offentlig gate uten å bli fysisk dratt i armen av horer, så anser jeg det som et veldig stort problem ja.

Jeg synes det er fantastisk at feministene først og fremst vil straffe horekundene, samtidig som de IKKE vil sende hjem ofre for menneskehandel og tvangsprostitusjon og IKKE vil gjøre prostitusjon ulovlig.

Også snakkes det hele tiden om bakmenn... og norges mest beryktede og brutale pimp er en kvinne.

Jeg synes feministene burde stelle seg ved siden av og tilby gratis sex til alle som vil ha seg en hore. DA får markedsøkonomien automatisk bukt med problemet, som de ønsker.

De er jo så ivrige etter å ofre alle andre på feminismens alter, hvorfor ikke offre litt selv også? Er vel ikke mye sex de får fra før heller, så det hadde kanskje ikke vært en så dum idè for mange av "feministene" selv...

Lenke til kommentar

Jeg synes det er fantastisk at feministene først og fremst vil straffe horekundene, samtidig som de IKKE vil sende hjem ofre for menneskehandel og tvangsprostitusjon og IKKE vil gjøre prostitusjon ulovlig.

Også snakkes det hele tiden om bakmenn... og norges mest beryktede og brutale pimp er en kvinne.

Jeg synes feministene burde stelle seg ved siden av og tilby gratis sex til alle som vil ha seg en hore. DA får markedsøkonomien automatisk bukt med problemet, som de ønsker.

De er jo så ivrige etter å ofre alle andre på feminismens alter, hvorfor ikke offre litt selv også? Er vel ikke mye sex de får fra før heller, så det hadde kanskje ikke vært en så dum idè for mange av "feministene" selv...

7094637[/snapback]

Jeg ER feminist, ØNSKER å sende hjem tiggere/prostituerte(offer eller ei for menneskehandel), skulle gjerne ha sett at prostitusjon blir ulovlig, men det vil ikke løse noe, kun forverre.

Og nei, har overhodet ikke tenkt å stille meg opp for "gratis" salg :nei:

Lenke til kommentar
Det syke er at han må betale for tapt arbeidsinntekt.

Hadde det vært for oppreising så hadde det vært noe annet, men uansett... hvorfor skal man hive penger etter prostituerte på den måten? :no:

7101194[/snapback]

Så lenge prostitusjon er legalt i Norge, er deres inntekt også legal. Og da har de som alle andre voldsoffer krav på erstatning etter lovens bokstav. Det blir ikke noe mindre prostitusjon av at de nektes offentlige ytelser, tvert om havner de bare enda dypere i uføret fordi de kommer i "gjeld" til eventuelle bakmenn.

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg ville trodd at om det ble praktisert å sende hjem alle prosituerte eller tiggere av utenlansk herkomst, ikke bare i vårt land - men også i alle andre land, ville frekvensen av bakmenn og prositusjon forhåpentligvis gå ned.

Problemet er slik jeg ser det, at det er -lov- med prositusjon.

Lenke til kommentar

Det er unnvikende (men politisk korrekt) å bare ville forby kjøp. Mener man virkelig noe med at prostitusjon bør forhindres i størst mulig grad, så må man forby BÅDE kjøp OG salg.

En utenlandsk hallikk som sitter med kalkulatoren og regner på hvor det er lønnsomt å sende horene, vil selvsagt velge Norge fremfor Sverige. Det finnes nok et "inntjeningspotensiale" i Sverige fortsatt, selv om kjøp er forbudt, men det tar mye lenger tid å tjene inn utllegg man har hatt på flybilletter, opphold, etc.

Hadde også salg blitt forbudt (ikke i den forstand at horer skal puttes i fengsel, men heller utvises med gratis hjemreise) så hadde lysten til å bedrive trafficing til Norge nærmest bortfallt vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Prostitusjon bør ikke forbys, men det bør legges til rette for å gjøre det i ordnede former. Folk vil ta betalt for sex og folk vil betale for sex uansett. Man klarer aldri å stoppe det, og det er ikke noen grunn til å hindre voksne mennesker fra å ha sex på de vilkår de selv bestemmer heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...