Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Siden kan ikke vises =/ HJelp =)

Anbefalte innlegg

Har ikke lest så mye gjennom men:

har du sjekket kabler og at det er forbindelse til ruter/modem? Se på status på nettkortet, er det trafikk begge veier?

Om det er ikke, anbefaler jeg deg å ta ut og inn nettkabelen både fra modemet og pc og sjekke på ny.

Ping via cmd på én ip utenfor. har modemet noe forbindelse til uteverdenen? Loggg deg på modemet/ruteren og sjekk derfra. Da illiminerer du problemet med PC eller ei.

Har du en bærbar, kan du prøve å koble den til samme kabel som din Pc og sjekke da.

mvh

Endret av dmdb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke lest  så mye gjennom men:

har du sjekket kabler og at det er forbindelse til ruter/modem? Se på status på nettkortet, er det trafikk begge veier?

Om det er ikke, anbefaler jeg deg å ta ut og inn nettkabelen både fra modemet og pc og sjekke på ny.

Ping via cmd på én ip utenfor. har modemet noe forbindelse til uteverdenen? Loggg deg på modemet/ruteren og sjekk derfra. Da illiminerer du problemet med PC eller ei.

Har du en bærbar, kan du prøve å koble den til samme kabel som din Pc og sjekke da.

mvh

7087222[/snapback]

Har prøvd alt=/ tipper det er spyware elr noe me firewall så skal prøve Spyware nå ;) men takk for svar=)

Lenke til kommentar

Prøv å pinge omverdenen (f.eks. den IPen som ble skrevet tideligere, www.vg.no). Går det bra så er nok kablingen OK, og det er et software-problem, hvis ikke så kan det være at det bare er marginal forbindelse mellom maskinene, feks pga en dårlig kabel.

Er du 100% sikker på at du får IP av routeren (dvs. gir den deg Default Gateway, og er denne den samme som på laptoppen). Det kunne ha vært en rar situasjon hvor en annen maskin også delte ut IP'er.

Regner med at laptoppen er koblet til samme router, ellers prøv å koble den til der.

Noen antivirus/firewall programmer har en "hovedbryter" for internett som gjør at ingenting kommer igjennom, sjekk at ikke du har noe sånt.

Har du noen rare ting under Nettverkstilkoblinger? Det skal egentlig bare være et nettverkskort, evt. også en "Internett-tilkobling"

Lenke til kommentar
Prøv å pinge omverdenen (f.eks. den IPen som ble skrevet tideligere, www.vg.no). Går det bra så er nok kablingen OK, og det er et software-problem, hvis ikke så kan det være at det bare er marginal forbindelse mellom maskinene, feks pga en dårlig kabel.

Er du 100% sikker på at du får IP av routeren (dvs. gir den deg Default Gateway, og er denne den samme som på laptoppen). Det kunne ha vært en rar situasjon hvor en annen maskin også delte ut IP'er.

Regner med at laptoppen er koblet til samme router, ellers prøv å koble den til der.

Noen antivirus/firewall programmer har en "hovedbryter" for internett som gjør at ingenting kommer igjennom, sjekk at ikke du har noe sånt.

Har du noen rare ting under Nettverkstilkoblinger? Det skal egentlig bare være et nettverkskort, evt. også en "Internett-tilkobling"

7087310[/snapback]

jeg får til og pinge www.vg.no

Er 100% sikker at jeg får ip av ruter.. samme som laptopen De står i samme ruter og ja jeg har slått av "hovedbryteren" Kabeln er helt fin=)

Har kjørt Spyware programm nå og fjernet litt over 300 spywares =s Men fortsatt ingenting tipper dt er noe me Firewall... Windows brannmur!!

Endret av zicke1337
Lenke til kommentar

Hei.

Sjekk hvilken IP-adresse du har fått på ethernet-oppkoplingen din. Det skal normalt være IP-adressen til routeren din. Jeg hadde samme problemet og fant ikke ut hva det var. Sjekket både med antivirus og spyware-software men fant ingenting.

Jeg kom ut av det ved å kjøre en recovery av operativsystemet.

Magne

Lenke til kommentar
Hei.

Sjekk hvilken IP-adresse du har fått på ethernet-oppkoplingen din. Det skal normalt være IP-adressen til routeren din. Jeg hadde samme problemet og fant ikke ut hva det var. Sjekket både med antivirus og spyware-software men fant ingenting.

Jeg kom ut av det ved å kjøre en recovery av operativsystemet.

Magne

7087376[/snapback]

Hei =) takk for svar;) jeg får vell gjøre det da hehe=)

Lenke til kommentar

Men før jeg kjører recovery=) Så har jeg ett spørsmål til ja dere ute der;)

På Enhetsbehandling> Nettverkskort så er dt ett utropstengn oppå Ethernet-kontroller

Og jeg tror jeg trenger driver til den =)

Er det noe med den? elller trenger jeg bare driverne?

Lenke til kommentar
Men før jeg kjører recovery=) Så har jeg ett spørsmål til ja dere ute der;)

På Enhetsbehandling> Nettverkskort så er dt ett utropstengn oppå Ethernet-kontroller

Og jeg tror jeg trenger driver til den =)

Er det noe med den? elller trenger jeg bare driverne?

7087442[/snapback]

Vet du, det kan være problemet, du trenger nye drivere!

Ville vært logisk det, hvis det er noe galt med nettverkskortets TCP cksum offload funksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...