zicke1337 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Hei Jeg får ip av Ruteren og jeg kan pinge via cmd osv Men jeg får ikke netleseren opp.. Siden kan ikke vises kommer dt.. Hva skal jeg Gjøre? Hjelp:( Takker For svar;) Mvh Martin =) Endret 16. oktober 2006 av zicke1337 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Mulige feilkilder: 1) Feil nettleser instillinger. Sjekk at du ikek har noe rester etter dialup connections og kjør "set up" wizarden for internet under internet options. 2) DNS problem. Du har et DNS problem dersom du kan pinge til ip adresser, men ikke URL'er (altså web-adresser slik som www.vg.no) Thats about it. Det finnes selvfølgleig spesere problemer som dukker opp i ny og ne, men dette dekker vel 98% av tilfellene =) -Stigma Lenke til kommentar
zicke1337 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Takk for ditt svar =) Men kan du forklare nr.1 litt bedre til meg=) ? Er ikke akkurat proff med pc;) Vært kjekt om du villa ha lakt inn bilder=) Takk for svar!=) Lenke til kommentar
zicke1337 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Mulige feilkilder: 1) Feil nettleser instillinger. Sjekk at du ikek har noe rester etter dialup connections og kjør "set up" wizarden for internet under internet options. 2) DNS problem. Du har et DNS problem dersom du kan pinge til ip adresser, men ikke URL'er (altså web-adresser slik som www.vg.no) Thats about it. Det finnes selvfølgleig spesere problemer som dukker opp i ny og ne, men dette dekker vel 98% av tilfellene =) -Stigma 7085950[/snapback] Takk for ditt svar =) Men kan du forklare nr.1 litt bedre til meg=) ? Er ikke akkurat proff med pc;) Vært kjekt om du villa ha lakt inn bilder=) Takk for svar!=) Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 jeg hadde ca samme problem engang tror jeg. da var det firewall'en som hadde skylda! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Prøv å skriv inn 193.69.165.21 i adressefeltet på nettleseren. Kommer VG opp så har du feil DNS. Kommer den ikke opp så er det trolig brannmur eller tilkobling som er feil. Lenke til kommentar
dinhdau Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Kjører du Norton Internet Security? I så fall, deaktiver NIS og prøv igjen. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Fjern eventuelle proxy-innstillinger! (sjekk i IE-innstillinger->Tilkoblinger->LAN-innstillinger) Firewallen (software type) er, som noen påpekte, også en sannsynlig feilkilde. Lenke til kommentar
zicke1337 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 jeg hadde ca samme problem engang tror jeg. da var det firewall'en som hadde skylda! 7086890[/snapback] Ja dt går ikke an og sette på noe brannmur elr slå av elr noe med windows-brannmur.. Husker du hva du gjorde? Lenke til kommentar
zicke1337 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Prøv å skriv inn 193.69.165.21 i adressefeltet på nettleseren. Kommer VG opp så har du feil DNS. Kommer den ikke opp så er det trolig brannmur eller tilkobling som er feil. 7086921[/snapback] Den kom ikke opp så jeg tror det er windows-brannmur feil fordi jeg kan ikke slå av elr på den. Det går ikke av en eller annen grunn=) Takk for svar Men vet du hva jeg kan gjørde får og sjekke om dt er bare brannmuren? Lenke til kommentar
zicke1337 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Kjører du Norton Internet Security? I så fall, deaktiver NIS og prøv igjen. 7086932[/snapback] Kjører ikke Norton Internet sercurity Bruker ETruzt antivirus =) Og ellers Windows-brannmur;) Takk for svar=) Lenke til kommentar
zicke1337 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Fjern eventuelle proxy-innstillinger! (sjekk i IE-innstillinger->Tilkoblinger->LAN-innstillinger) Firewallen (software type) er, som noen påpekte, også en sannsynlig feilkilde. 7086940[/snapback] Har ikke noe på Proxy-innstilliner=) Det er vell Brannmuren som dt er noe med da:P Takker for svar=) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Upps leste ikke nok.... Normalt så går det fint å slå av windowsbrannmuren, så da er det noe feil der ja. Går det an å lage regler i den for å slippe forbi nettleser? Endret 17. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Den kom ikke opp så jeg tror det er windows-brannmur feil fordi jeg kan ikke slå av elr på den. 7086969[/snapback] Det er nok ikke Windows-brannmuren, den virker bare én vei, tenkte f.eks. Norton. Har du Vista? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...32782&hl=+vista Lenke til kommentar
zicke1337 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Upps leste ikke nok.... Normalt så går det fint å slå av windowsbrannmuren, så da er det noe feil der ja. Går det an å lage regler i den for å slippe forbi nettleser? 7086997[/snapback] Nope dt er ikke mulig.. Jeg får ikke til og skifte på noe på windows-brannmur;) se bildet Jeg har prøvd og lage sånn Unntak for internet explorer og for Mozilla firefox men fungere ikke=/ Takk for svar=) Lenke til kommentar
zicke1337 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Den kom ikke opp så jeg tror det er windows-brannmur feil fordi jeg kan ikke slå av elr på den. 7086969[/snapback] Det er nok ikke Windows-brannmuren, den virker bare én vei, tenkte f.eks. Norton. Har du Vista? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...32782&hl=+vista 7087018[/snapback] Nope jeg Har Window xp Home edition=) og har ikke Norton:p Endret 17. oktober 2006 av zicke1337 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) # "I cannot configure Windows Firewall...". All settings on General, Exceptions & Advanced tabs appeared grayed out. Why is this so? Cause 1: Only the local administrators can configure Windows Firewall settings. Log in to your system using the administrator account. Cause 2: Your computer is part of a group of managed computers in your network. Thus a Windows Firewall Group Policy setting has been used to control the Firewall behaviour of your machine. Windows Firewall Group Policy administrator has control over all Firewall settings of computers under the same policy. Endret 17. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
zicke1337 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) # "I cannot configure Windows Firewall...". All settings on General, Exceptions & Advanced tabs appeared grayed out. Why is this so? Cause 1: Only the local administrators can configure Windows Firewall settings. Log in to your system using the administrator account. Cause 2: Your computer is part of a group of managed computers in your network. Thus a Windows Firewall Group Policy setting has been used to control the Firewall behaviour of your machine. Windows Firewall Group Policy administrator has control over all Firewall settings of computers under the same policy. 7087036[/snapback] Tror det er noe med Group policy instillingene ja fordi den står på nei på gruppepolicy på Unntak påd den men, jjeg veet ikke hvordan jeg skal skifte på de=/=/ Endret 17. oktober 2006 av zicke1337 Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Siden du kan poste på forumet regner jeg med at du har internett et annet sted. Jeg tror at du har noe ekkel spyware som ødelegger for IE, men du kan prøve å installere FireFox og se om du kommer på nettet. Du kan f.eks. overføre den via en USB-disk eller en cd. Det er ikke så mye å tape på det for den bruker ikke annet enn litt diskplass når du ikke bruker den. Alternativt kan du feilsøke litt først: - få opp et kommandovindu (Kjør->cmd) - skriv "ftp ftp.microsoft.com" hvis du får opp spørsmål om brukernavn, så kan du gjøre utgående TCP-tilkoblinger. Da er nok spyware-teorien ganske sannsynlig. Hvis du får connection timed out e.l. så kan du ikke gjøre utgående TCP-tilkoblinger, det kan også være et spyware eller firewall-problem, men det kan også være noe annet på nettet, utenfor PCen din. Hvis du vil feilsøke enda mer, kan du prøve kommandoen "telnet www.vg.no 80", og deretter skrive "GET /" (det vises kanskje ikke at du skriver noe på skjermen). Så kan du trykke Enter 2 ganger. Hvis det kommer opp masse tekst, så kan jeg nærmest garantere at FireFox fungerer, ellers, hvis du får "connection timed out", e.l. så funker den nok ikke. Hvis det går, så kan du laste ned noen antispyware programmer og kjøre dem, evt avinstaller dem etterpå hvis du ikke vil ha de. Edit: Jeg har pleid å bruke: AdAware (gratis versjonen), Spybot S&D og Microsoft AntiSpyware. Endret 17. oktober 2006 av fa2001 Lenke til kommentar
zicke1337 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Siden du kan poste på forumet regner jeg med at du har internett et annet sted. Jeg tror at du har noe ekkel spyware som ødelegger for IE, men du kan prøve å installere FireFox og se om du kommer på nettet. Du kan f.eks. overføre den via en USB-disk eller en cd. Det er ikke så mye å tape på det for den bruker ikke annet enn litt diskplass når du ikke bruker den. Alternativt kan du feilsøke litt først: - få opp et kommandovindu (Kjør->cmd) - skriv "ftp ftp.microsoft.com" hvis du får opp spørsmål om brukernavn, så kan du gjøre utgående TCP-tilkoblinger. Da er nok spyware-teorien ganske sannsynlig. Hvis du får connection timed out e.l. så kan du ikke gjøre utgående TCP-tilkoblinger, det kan også være et spyware eller firewall-problem, men det kan også være noe annet på nettet, utenfor PCen din. Hvis du vil feilsøke enda mer, kan du prøve kommandoen "telnet www.vg.no 80", og deretter skrive "GET /" (det vises kanskje ikke at du skriver noe på skjermen). Så kan du trykke Enter 2 ganger. Hvis det kommer opp masse tekst, så kan jeg nærmest garantere at FireFox fungerer, ellers, hvis du får "connection timed out", e.l. så funker den nok ikke. Hvis det går, så kan du laste ned noen antispyware programmer og kjøre dem, evt avinstaller dem etterpå hvis du ikke vil ha de. 7087105[/snapback] Ja jeg sitter på laptopen min sidenav stasjonæren og den fungerer fiint=) Jeg har Firefox og det funker heller ikke=/ - få opp et kommandovindu (Kjør->cmd) - skriv "ftp ftp.microsoft.com" Det fungeret ikke=/ telnet www.vg.no 80 Fungeret heller ikke=/ så jeg må vell prøve å laste ned antispyware programm nå =) håper dt fungerer Takk for svar;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå