Evil-Duck Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Moped og lettmotorsykkel er to forskjellige ting. Moped får ikke gå fortere enn 45 i norge, Lett kan gå i 120. I andre land går mopeder i 80, mens Lett går i 170+ Lett kan kjøre på motorveien og ha en passasjer, dette kan ikke moped. Moped holder ikke følge med trafikken orginal. Lettmotorsykkel er mye, mye bedre. 7421983[/snapback] dette her har da vert sakt ørtent ganger. men er ikke alle som har råd til det beste Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Kjørte rundt på min GPR nå i går, og jeg merket køen som ble bak meg. Måtte stoppe i en busslomme og slippe forbi Var også en som kjørte forbi meg og faren min bak på en strak vei på 50kmh, da jeg hold max fart: 50kmh, speedo. Veldig kjipt. Oppbakker går den i 20 Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Kjørte rundt på min GPR nå i går, og jeg merket køen som ble bak meg. Måtte stoppe i en busslomme og slippe forbi Var også en som kjørte forbi meg og faren min bak på en strak vei på 50kmh, da jeg hold max fart: 50kmh, speedo. Veldig kjipt. Oppbakker går den i 20 7423531[/snapback] Jeg vet! Tilogmed jeg blir sint på megselv. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Kjørte rundt på min GPR nå i går, og jeg merket køen som ble bak meg. Måtte stoppe i en busslomme og slippe forbi Var også en som kjørte forbi meg og faren min bak på en strak vei på 50kmh, da jeg hold max fart: 50kmh, speedo. Veldig kjipt. Oppbakker går den i 20 7423531[/snapback] Jeg skal sette på et effektanlegg på min da så den slags sitvasjoner sjer vel neppe for min del. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 For guds skyld, ja. Tror vel en uplombert går rimelig greit også (som sagt tidligere, har prøvd en, men kunne ikke dra den noe særlig. Tror den gjør rundt 80-90 på speedo). Anyways, lyst til legge opp et par bilder av sykkelen? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) For guds skyld, ja. Tror vel en uplombert går rimelig greit også (som sagt tidligere, har prøvd en, men kunne ikke dra den noe særlig. Tror den gjør rundt 80-90 på speedo). Anyways, lyst til legge opp et par bilder av sykkelen? 7425908[/snapback] GPRen ? ja jeg skal legge ut bilde av den så fort vareruten kommer kjørende med den enn så lenge kan dere nøye dere med dette det er den sykkelen som er 3. nærmest (røde) edit: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...38&pos=6&tot=12 det var den jeg kjøpte Endret 4. desember 2006 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Evil-duck, skal du ha moped elle lettsykkel? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Evil-duck, skal du ha moped elle lettsykkel? 7426551[/snapback] moped =P Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er jo opplæringen som er grunnen til 50kmt på moped, ikke hvordan mopeden er bygget? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Det er jo opplæringen som er grunnen til 50kmt på moped, ikke hvordan mopeden er bygget? 7438419[/snapback] ja det kan hende, men i gode gamle dager kjørte jo de moped som ikke var plombert ned til det uendelige uten serfikat i det hele da og jeg tør nesten å si at 50% av alle gir mopeder er trimmet og det skjer da ikke så ofte moped ulykker som veivesenet skal ha det til. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Betalte 10 000 for lett lappen Betalte 20 000 for en yamaha virago 125ccm (fin stand) Fikk klærne i gave av familie i bursdags gave. Total kostnad 30 000 Noe sånt tjener man på 1 sommer visst man har sommer jobb. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Betalte 10 000 for lett lappenBetalte 20 000 for en yamaha virago 125ccm (fin stand) Fikk klærne i gave av familie i bursdags gave. Total kostnad 30 000 Noe sånt tjener man på 1 sommer visst man har sommer jobb. 7438558[/snapback] forsikring da ?? og vigaro er da ganske billig da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Det er jo opplæringen som er grunnen til 50kmt på moped, ikke hvordan mopeden er bygget? 7438419[/snapback] Mopeder du kjøper i Norge er ofte lik de du kjøper i utlandet (bare ikke nedplombert). Så i utgangspunktet er de bygd for hastigheter på ca 80. Men dette er Norge, og deretter blir reglene for moped, lett mc og mc Bra at Hagen klarte å oppretholde å kun betale halve veiavgiften for MC, det var noen tullinger ( ) på stortinget som foreslo at MC også skulle betale full veiavgift av en eller annen tullete grunn. For det første har den bare 2 hjul i stedet for 4 og for det andre er det bare sessong for MC i ca 4-6 mnd. Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ble akkurat medlem for å svare på dette.. Det at du sier kjøreklær er for dem med lettsykkler vil jeg si er feil, uhellet er ute selvom du kjører moped også vell? vil si at en lett-mc er sikrere enn en moped, noen lett mc har faktisk samme bremser som 600 cc sykler bruker.. Jeg kjøpte min Aprilia rs 125 2002 mod for 20 000, den hadde gått 7000 menst motor hadde gått 1000 km, jeg gjorde en god handel... Men det er litt rart at dere er så entusiastiske til MOPED? for om man er entusiastisk for noe ( mc snakker vi om ) så vil man vanligvis ha det man ønsker seg mest, altså i dette tilfellet lettsykkel? Så da jobber man gjerne å tjener noe extra gryn for å få lettsykkel hva? Jeg er gjerne denne bortskjemte drittungen som dere snakker om, men hva så? Hva kan jeg for at min far tjener penger? At han har jobbet hardt så han kan tjene mye penger det er vell det alle vil? Eller hvem sier at det er min far som har betalt noe som helst? PS: forsikring på min far sitt navn på aprilia rs'en kostet bare 1200 FULLKASKO ja! Bare noe å tenke på shitheads.. 7410664[/snapback] Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Det er jo opplæringen som er grunnen til 50kmt på moped, ikke hvordan mopeden er bygget? 7438419[/snapback] Mopeder du kjøper i Norge er ofte lik de du kjøper i utlandet (bare ikke nedplombert). Så i utgangspunktet er de bygd for hastigheter på ca 80. Men dette er Norge, og deretter blir reglene for moped, lett mc og mc Bra at Hagen klarte å oppretholde å kun betale halve veiavgiften for MC, det var noen tullinger ( ) på stortinget som foreslo at MC også skulle betale full veiavgift av en eller annen tullete grunn. For det første har den bare 2 hjul i stedet for 4 og for det andre er det bare sessong for MC i ca 4-6 mnd. 7449574[/snapback] Ok, har du lest mye på det der ? For nedover i Spania, Italia osv. Er det faktisk ikke lov til å kjøre i 80km/t med moped. De har ikke skilt eller forsikring , så hvorfor skal de gidde å kjøre i 45km/t ? 45km/t regelen gjelder land som er medlem av EU. Orker ikke skrive hvorfor det ble 45km/t og ikke 50 eller 60. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Kjørte rundt på min GPR nå i går, og jeg merket køen som ble bak meg. Måtte stoppe i en busslomme og slippe forbi Var også en som kjørte forbi meg og faren min bak på en strak vei på 50kmh, da jeg hold max fart: 50kmh, speedo. Veldig kjipt. Oppbakker går den i 20 7423531[/snapback] Jeg skal sette på et effektanlegg på min da så den slags sitvasjoner sjer vel neppe for min del. 7425163[/snapback] Det får vi se på.. Ja, mopedene er bygd for 80km/t. Har du litt vett og litt erfaring , så kan du godt presse den oppover mot 130km/t også, vel og merke, med "litt" mer trim og riktignok ikke bare til å slenge på litt trim, men opplæringa er jo ikke noe i hele tatt. Syns ikke vi burde fått kjørt med den opplæringa i hele tatt. og 25 000 kr for en moped, det er sykt. Og om Viragio er billige eller ei, det er fortsatt 125cc , og full kasko på far eller mor di koster rundt 1000 lappen. Om Viragio er pen eller ei, kommer ann på øye som ser. Hva med og bygge litt oppunder påstander Evil Duck ? Jeg sikter til deg nå, imat du som skriver mest her, du som startet tråden. Ser helt øverst på siden her, at det var en som påpekte at Lett var best, selvsagt, men du sier at "Ikke alle kan få det beste" . Legg til et par kr så skal du veldig kjapt se at du kunne veldig fint fått deg en RS125 , eller NSR uten og måtte selge bestemora di på bruktbørsen. Jeg skulle ønske jeg hadde tatt lett lappen, da skulle jeg kjøpt meg KTM eller WR ;/ Endret 7. desember 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Betalte 10 000 for lett lappenBetalte 20 000 for en yamaha virago 125ccm (fin stand) Fikk klærne i gave av familie i bursdags gave. Total kostnad 30 000 Noe sånt tjener man på 1 sommer visst man har sommer jobb. 7438558[/snapback] forsikring da ?? og vigaro er da ganske billig da 7438640[/snapback] Ingen sier noe om at man må kjøpe den dyreste RS letten man finner.. Viragoen gikk mer enn godt nok, dessuten var den mye behagligere å kjøre enn en de fleste R-syklene som jeg prøvde(Aprilla(RS?) og Honda(nsr) ). Forsikringen lå på 1300 eller hva det var forno, altså litt over 1000 lappen, med forsikring på foresatt. (ja, men jeg vil tjene opp bonus selv, er det noen som kommer til å kommentere. Javell sier jeg.. hvorfor i helvette skal du det? da vil du bruke mye penger på å opparbeide den, iforhold til om du venter i noen år og du blir litt gamlere.) Endret 7. desember 2006 av vargaz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ok, har du lest mye på det der ? For nedover i Spania, Italia osv. Er det faktisk ikke lov til å kjøre i 80km/t med moped. De har ikke skilt eller forsikring , så hvorfor skal de gidde å kjøre i 45km/t ? 45km/t regelen gjelder land som er medlem av EU.Orker ikke skrive hvorfor det ble 45km/t og ikke 50 eller 60. 7450562[/snapback] Tviler på at det var slik før EU bestemte det.. Mulig det er jeg som henger etter i tiden Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Milleniam, jeg skal ikke si sikkert ja eller nei, oppriktig talt fordi jeg ikke vet. vargaz, Feil, det heter eldre :O Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 2k koster forsikringen med meg. Har en GPR 04mod. Den står i mitt navn, samt min fars navn. Jeg er eier, far min er medeier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg