Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dette er Hvorfor vi ikke kjøper lettsykkel!

Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Lett koster mer enn 30 000 uansett det. Lappen koster ca 10-15 000 + sykkel 15 000 og oppover så kommer forsikring på minst 4000 i året pluss årsavgift.

7378676[/snapback]

skjønner at du kjøpte lett når du først har penger til det..jeg hadde aldri kjøpt 50ccm til 30.000..kjøpte en strøken gilera smt 50 ccm 04 mod. for 15.000 med fet hjelm og lås..gleder meg til våren selvom det ikke er lett lappen jeg får :) den gjør 70 å¨flata

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier det fordi en bekjent kjøpte Derbi moped til 31 000 ny, og sa han heller ville ha den enn lett MC. Dette var en gutt som ikke hadde hatt noe problem med penger til lett MC.

Angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte NSR, har også 18 000 igjen i banken, så bil lappen er sikret :)

Lenke til kommentar

Har slik avtale at om jeg ikke røyker, drikker osv, får jeg lappen. Så langt har jeg holdt løfte. Og det skal jeg fortsette med.

Jeg hadde 30k i banken etter konfirmasjon. 17k gikk til moped. Lettmc lappen får jeg av mine foreldre, samme med trafikkaltgrunnkurs. Alikavel kjøpte jeg moped. Grunnen er ganske enkelt at jeg skal lære meg å kjøre moped, får å så skaffe meg lettmc.

Lenke til kommentar

Ble akkurat medlem for å svare på dette..

Det at du sier kjøreklær er for dem med lettsykkler vil jeg si er feil, uhellet er ute selvom du kjører moped også vell? vil si at en lett-mc er sikrere enn en moped, noen lett mc har faktisk samme bremser som 600 cc sykler bruker..

Jeg kjøpte min Aprilia rs 125 2002 mod for 20 000, den hadde gått 7000 menst motor hadde gått 1000 km, jeg gjorde en god handel...

Men det er litt rart at dere er så entusiastiske til MOPED? for om man er entusiastisk for noe ( mc snakker vi om ) så vil man vanligvis ha det man ønsker seg mest, altså i dette tilfellet lettsykkel? Så da jobber man gjerne å tjener noe extra gryn for å få lettsykkel hva?

Jeg er gjerne denne bortskjemte drittungen som dere snakker om, men hva så? Hva kan jeg for at min far tjener penger? At han har jobbet hardt så han kan tjene mye penger det er vell det alle vil? Eller hvem sier at det er min far som har betalt noe som helst?

PS: forsikring på min far sitt navn på aprilia rs'en kostet bare 1200 FULLKASKO ja!

Bare noe å tenke på shitheads.. :ph34r:

Endret av jeditimi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det kan nok stemme med forsikringen for jeg måtte betale ca 4000 med fullkasko uten noe bonus og på meg selv som 16-åring.

Jeg skjønner ikke dette snakket om at man må være bortskjemt på å kunne kjøpe seg en lett mc. Jeg har jobbet den inn og spart meg opp til en lett sykkel (og nå en 600cc).

Jeg vil heller si at moped er for pingler som ikke gidder å jobbe noe :p

EDIT:

Hvordan i h*** klarte du å få den til 20 000? Og hvorfor har det blitt byttet motor på den? Lukter havari og masse trim på lang vei her :roll:

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Det kan nok stemme med forsikringen for jeg måtte betale ca 4000 med fullkasko uten noe bonus og på meg selv som 16-åring.

Jeg skjønner ikke dette snakket om at man må være bortskjemt på å kunne kjøpe seg en lett mc. Jeg har jobbet den inn og spart meg opp til en lett sykkel (og nå en 600cc).

Jeg vil heller si at moped er for pingler som ikke gidder å jobbe noe :p

EDIT:

Hvordan i h*** klarte du å få den til 20 000? Og hvorfor har det blitt byttet motor på den? Lukter havari og masse trim på lang vei her  :roll:

7413023[/snapback]

så du sier at folk med moped er pingler som ikke gidder å jobbe ? vel jeg vet at jeg vertfall har jobbet og selt ting for å få råd til GPRen som jeg kjøpte i går. Jeg har faktisk og en far som tjener nokså mange penger og hadde ikke hat noe problemer med å kjøpe meg en lettsykkel, men gjør ikke dette for han ikke vil at jeg skal vere noen bortskjemt drittunge. sådet så !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
så du sier at folk med moped er pingler som ikke gidder å jobbe ? vel jeg vet at jeg vertfall har jobbet og selt ting for å få råd til GPRen som jeg kjøpte i går. Jeg har faktisk og en far som tjener nokså mange penger og hadde ikke hat noe problemer med å kjøpe meg en lettsykkel, men gjør ikke dette for han ikke vil at jeg skal vere noen bortskjemt drittunge. sådet så !

7413104[/snapback]

Jeg mente det ironisk, opp mot at de med lett mc er bortskjemte drittunger ;)

Lenke til kommentar

Lett mc er går bedre enn moped orginalt....

Lett mc er generelt dyrere enn moped

Lett mc er ofte dyrere å forsikre.

Lett mc kan kjøre på motorvei

Lett mc kan ha passasjer.

Så om du kjøper lett mc kommer nn på prioriteringer, Om du er villig til betale eksra for godene lett mc fører med seg så er det den enkelte sin avgjørelse. Og om man kjøper 50cc eller 125cc er ofte nøye overveiet siden det som regels er snakk om en del penger.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen bilder av den på denne maskinen gav 9000 for sykkelen og ca 6-7000 for deler, så hjalp onklene mine meg med å fikse den, det er et par skjønnhets feil på den da, sprekk i forskjerm, knust baklykt of en sprekk på dekselet foran luftfilteret

Regner med å få fiksa noe av dette i vinter.

Suzuki gn125 1997 modell

Lenke til kommentar

Da jeg bor så langt ute på landet ( :p ), hadde lyst til å komme meg rundt raskere en 50km/t. Å trimme her ute er risikosport, politiet har ingenting bedre å gjøre her ute enn å ta folk med trim :p

Jeg føler jeg har gjort ett godt kjøp og jeg kommer nok definitivt til å fortsette å kjøre sykkel etter at jeg har fylt 18 år.

Ytelsesmessig en sykkelen så god som nye, har skiftet nesten alt på den... Forskjellen er at den ikke er så atraktiv å stjele :)

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Hehe okay.

Jeg ville heller kjørt mopeden min enn å kjørt rundt på en sånnen jeg da (No offence) :!:

Nei, hvis jeg skal ha Lett MC (noe jeg skal ha) så blir det nok en brukt NSR/RS.

Får jo en pent brukt 2002-2004 modell til rundt 30K. :)

7413552[/snapback]

Er vel litt dumt at NSR ikke blir produsert mer og at nyeste modell er 2003. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for RS, ganske mye sprekere enn NSR originalt.

Lenke til kommentar

Når en ser på mopeden min (GPR50) så kan en lett se at denne er bygget for mer en 70 km/t, den er bygget på samme ramme som GPR 125 har samme dempere, bremser , hjul så den tåler vertfall hastigheter langt over 45 :!:

edit: leste ikke inlegget dit skikkelig kerrigan :p synst du ha skrevet at ingen moped er bygd for å gå over 70, nei for snart finne sengen tror jeg.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Har lenge kjørt rundt på en trimma Peugeot.

Det er lite som skiller den fra en lett MC, bortsett fra dem jævla papira.

Derfor kjører jeg den som den er bygget for. 70 er en ok hastighet for mopeder.

Har forresten ikke brukt den på lenge. Nå er det bilen som gjelder.b

7418796[/snapback]

Hva tenker du på med "det er lite som skiller den fra en lett mc"?

Lenke til kommentar

Moped og lettmotorsykkel er to forskjellige ting.

Moped får ikke gå fortere enn 45 i norge, Lett kan gå i 120.

I andre land går mopeder i 80, mens Lett går i 170+

Lett kan kjøre på motorveien og ha en passasjer, dette kan ikke moped.

Moped holder ikke følge med trafikken orginal.

Lettmotorsykkel er mye, mye bedre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...