Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dette er Hvorfor vi ikke kjøper lettsykkel!

Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja.

posten min på mopedportalen

Om man vil ha Lett mc eller 50cc Avhenger av

* Økonomi for øyeblikket (Moped er billigere akuratt der og da, mens lettsykkelen ofte gir deg avkastning senere på mc lapp senere og bilappen)

* Bruksomeråde/behov (det er ingen vits i å ha en sykkel som går i 120 når man primert skal bruke i 50sone eller lignende )

* Interesse (Er du virkelig MC interisert er kanskje lett tingen for deg, synes du trim er fett synes du muligens at 50cc er bedre)

* behov2 (trenger du å ha noen bakpå?, er du villig til å ta risken med å ha en bakpå mopeden?)

Det gjelder selvfølgelig også scooter da.

Dessuten vil jeg anbefale deg å koste ned signaturen din. Maks 4 linjer vet du, ellers kommer Darkness| og voldtar siggen din. :ph34r:

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar

har selv hat mangen mopeder..og heller liker ikke scooter...men tenkpå di såm vil kjøre origenalt..en scooter går bedre org en en am6 motor..og en scooter trenger man ikke å skru på så mye såm på girmopeder føler jeg..altid noge såm blir ødelagt på di..jeg bor langt i fra sentrum og jeg er avhenget av et kjøretøy for å kåmme meg til skolen eller på jobb..og det er lit dritt når mopeden sjærer seg og du kåmmer ikke på skolen..scooter tåler alt føler jeg..trur ikke alle såm kjører med scooter varmer den op før di gjir på..og trur ikke di sjifter stemper så ofte...

Lenke til kommentar
moped gutt eller ikke, scooter er homsete. Gutter skal ikke sitte med beina sammen og kjøre rundt på det :)  :)

7123252[/snapback]

Vel de som oftest kjøer seg scootere er de som ikke skal trimme å ikke vil ha girene å da er scooter det eneste logiske valget så du må virkelig skjerpe det.

(bare så det er sakt så kjører ikke jeg scooter :p )

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Syns det er greit, herregud, det vil alltid være en forskjell mellom folk.

Pust det inn, slutt og syt.

Evil-Duck, medlem på MP ?

X-mode, altså, stempel er stempel, og sylinder er sylinder. Du skal varme opp motorne på en girmoped, men det må man egentlig med en scooter motor også.

Forresten, dyseleksi ?

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
det er frekt når folk sier : herregud så kjøp deg lettsykkel da ! mener jeg vertfall  :)

7122826[/snapback]

På en moped i 100++ har man ikke kjørekomfort.

7122852[/snapback]

Har du prøvd KTM, Husky osv ? 110-130km/t med de er LITE komfortabelt, er jo nesten mer komfortabelt og kjøre moppe da jo..

Lenke til kommentar

Scooter er litt homsete...Da er det sagt. :!:

Jeg må si jeg skjønner de som kjøper moped litte grann :dontgetit:

Moped lappen er billigere, og sykkelen er billigere (og trim).

Kompisen min kjøpte en ny Yamaha TZR til 26.200..

Så måtte han selvfølgelig ha hjelm, hansker og trimpotte,

kostet ca 5-6000 kr til sammen.

Sum: ca 32.000 kr

Mens jeg har dyrere lapp, dyrere sykkel og utstyr.

Nye Apriliaen: ca 56.000

Utstyr: ca 6000 (?) (Skinn- jakke/bukse, hjelm og hansker)

Trim: 6000-10000. (potte, dekk o.l)

Sum: ca 70.000 kr

Koster nesten nøyaktig dobbelt så mye og ha lett sykkel.

Personlig ville jeg gjerne ha brukt de 30-40.000 på noe annet :blush:

Meen, lettsykkel er konge. Er verdt alle pengene! :cool:

Gleder meg til våren, da skal alle de som mener jeg har kastet bort pengene få se :) Mohaha :p:innocent:;)

Lettsykkel for ALLE penga :thumbup:

Lenke til kommentar
Scooter er litt homsete...Da er det sagt. :!:

Jeg må si jeg skjønner de som kjøper moped litte grann  :dontgetit:

Moped lappen er billigere, og sykkelen er billigere (og trim).

Kompisen min kjøpte en ny Yamaha TZR til 26.200..

Så måtte han selvfølgelig ha hjelm, hansker og trimpotte,

kostet ca 5-6000 kr til sammen.

Sum: ca 32.000 kr

Mens jeg har dyrere lapp, dyrere sykkel og utstyr.

Nye Apriliaen: ca 56.000

Utstyr: ca 6000 (?) (Skinn- jakke/bukse, hjelm og hansker)

Trim: 6000-10000. (potte, dekk o.l)

Sum: ca 70.000 kr

Koster nesten nøyaktig dobbelt så mye og ha lett sykkel.

Personlig ville jeg gjerne ha brukt de 30-40.000 på noe annet  :blush:

Meen, lettsykkel er konge. Er verdt alle pengene! :cool:

Gleder meg til våren, da skal alle de som mener jeg har kastet bort pengene få se :) Mohaha :p  :innocent:  ;)

Lettsykkel for ALLE penga :thumbup:

7169928[/snapback]

Brukte kompisen din 32000 spenn på moped? Damn, hadde aldri jeg gjort for å si det sånn :p

Dere vet at du får en pent brukt Nsr, Rs, Husqvarna wre,sms til den prisen.

Og det at dere syns det er så dyrt, hvorfor? dere prioriterer ikke riktig, skaff dere jobb, ikke kast bort penga på tull å tøv.

En kompis av meg er et bevis på det, han kommer ikke fra noen "rikmans familie", han har jobbet og slitt for penga. Han kjøpte seg en Aprilia rs125 for ca 43000 kr, solgte den for ca 40000kr, du taper veldig lite lettsykkel.

Men på moped taper du mye mer.

Vell det er mitt syn på saken.

Lenke til kommentar

Jeg må få si en liten ting her. JEG liker ikke formen og sittestilingen på en scooter, synst dog at noen scootere er bene som Derbi GP1. Men Scooter er ikke homsete i det heletatt ! en ting skal vere sikkert og det er at jeg hadde kjøpt scooter vist jeg ikke skulle trimme Mopeden, grøsser på tanken å gire 6 gir for å komme opp i 45 :dontgetit: så scooter er for de som ikke er glade i å skru og bare skal komme seg fra A til Å enkelt å greit uten giring og skruing :)

mvh Jan-Ove

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...