themaceman Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Og jeg tror ikke på at du har kjørekomfort med en moped, begge deler er like usannsynlige. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Og jeg tror ikke på at du har kjørekomfort med en moped, begge deler er like usannsynlige. 8146059[/snapback] Sukk.. Motoren til GPR har en balenseaksling , som gjør at vibrasjonen fra motoren blir dempet , dermed er da det problemet løst , GPR har ganske overdimensjonerte dempere , ramme og ikke minst bremser . så jeg synst vertfall jeg har helt fin kjørekomfort på den Og btw , så er somsakt ikke en 125 kubikker noe Uber racing sykkel heller. er egentlig en nesten like stor underklasse som 50 kubikk , og kan da ikke tenke meg hvordan det skal gå til å ligge i 180-200 med en lettsykkel Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Rart det der, at 125cc sykler faktisk kan nå 180, om du vil det eller ei. Får sjekke ut FP mitoer som er tungt drevet, så får du komme tilbake. Om en mito er deilig å kjøre med, vet jeg ikke, men det er iallefall NSR'en min, selv om nåla butter på 140 tallet. MYE bedre å kjøre på enn en GPR (ja, jeg har kjørt en gpr også. Den går behagelig på lavere hastigheter generelt, det skal den ha, men når jeg kjørte på så bare ristet den og det harde setet gjorde et desperat forsøk på rumpemassasje, som ikke virket.). Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Gamle eller nye du prøvde? Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 den typen ? 8146456[/snapback] Mhm. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) vel angående setet, so er dette definitivt med sittestilling å gjøre , som mange gjør er at de sitter helt i fronten og lar all vekt gå på hendene ved nedbremsing , jeg bruker lårene til dette og det er veldig viktig å sitte langt bak på sete . Og vibrasjonene forstår jeg ikke helt hvordan du har fått til , jeg kjører mye på grusveier med den , og vibrasjon er da det minste problemet mitt vertfall. GPR har vel det beste demperene i klassen . Og den har også balangseaksling i motorn som stopper de fleste vibrasjoner . edit : det var da fryktelig til skrife leifer Endret 13. mars 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Kjenner ingen risting jeg, men jeg har bare kjørt i 60kmt da ... Får vondt i ryggen, men det gjør jeg av nesten alt ( dårlig rygg ). Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Eh, nei. Og sykkelen er mer solid enn en billig 50cc. 8142337[/snapback] Sant sant... Moped er MYE spinklere en en lett 8145109[/snapback] Nei det vil ikke si det er mye , drar fram eksempelet igjen , at GPR50 har akkurat samme ramme , svingarm , dempere størelse osv som GPR125. 8145672[/snapback] Så vil jo jeg bare kommentere at GPR 125 er den spinkleste 2-takts 125cc`en da.. Med usle 22hk og kjøre egenskaper deretter.. Og den bremsa der, såg ikke akkorat noe svært ut.. Du har noen og 20 mm? men så har du halvparten av grepssomdråde som på f.eks. Mito/RS. Du har 2-stemplet kalipter som forresten ser ut som det er laga billigst mulig, menst de fleste lettsykler har merkevarer med 4-stemplet kalipter. Han som sa NSR`en hans gjekk over 200, det kan jeg garantere ikke stemmer.. Har hatt NSR som dro fra 180cc`en og vel så det.. 185 nedover, og 165 på flata maks.. Mito og RS har jeg enda ikke sett over 200, men har hatt 185 på flata med min, uten verdens lengste strekke.. Er vell egentlig dumt og diskutere.. Du betaler 63k for en Mito og får der etter, du betaler 24k ( ? ) for en GPR50 og får deretter.. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Nå er veiledende pris på GPR 32 000 da. Men prøver ikke å si at GPR og ellers andre moper er bedre en NSR , Mito ,RS osv , for det er den selvsakt ikke . Men prøver bare å få frem at syklene ikke er så dårlig utstyrt som folk tror. san det hørest ut så virker det som folk tror mopeder er utstyr med trommelbrems , trøsykkel dempere og motorer som ikke er snakk om vil over 60 uansett hvordan du trimmer dem . Men dette er da altså feil . Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Nå er veiledende pris på GPR 32 000 da. Men prøver ikke å si at GPR og ellers andre moper er bedre en NSR , Mito ,RS osv , for det er den selvsakt ikke . Men prøver bare å få frem at syklene ikke er så dårlig utstyrt som folk tror. san det hørest ut så virker det som folk tror mopeder er utstyr med trommelbrems , trøsykkel dempere og motorer som ikke er snakk om vil over 60 uansett hvordan du trimmer dem . Men dette er da altså feil . 8146886[/snapback] Har blitt en krangletråd mellom de med 125ccm og de med 50ccm her jo Det jeg sa er fra egene "erfaringer", prøvde en TZR og syntes den var mye spinklere en min RS. Det vil ikke si at jeg syns alle mopeder er dårlig. At mopeder bare har deler fra nederste hylle er bare tull, se på GPRen til Evil-Duck. Er like mye på den som minner om en lett sykkel. Dessuten tror jeg ikke at den nye RS50 er dårlig. Dessuten tror jeg ikke en moped har så mye dårligere kjøre komfort en mange skal ha det til. Kan kansje hende at det er litt mindre (eller større. care), men det vil jo ikke si de er dårlige. Kommer det en med custom sykkel her så blir den for diger, kommer en med en moped så blir den får liten og spinkel. La oss mobbe dem ut. All ære til Evil Duck (og fler, gidder ikke lese hele tråden) som står opp og beskytter mopedene sine. Hadde søren meg jeg gjort også vis jeg hadde hatt moped! Lett folket her, er som på de fleste andre mc-forum. "Har du ikke lett er du taper". Brysegfjes om folk syns sykkelen min er fin eller ikke da... "Vis du ikke liker sykkelen min, hold kjeft!" Sånn det skal være, liker du ikke mopeder. Hold kjeft. Liker du ikke lett sykler. Hold kjeft Lei, av at alle trådene ender om med krangling mellom moped og lett folket Endret 13. mars 2007 av Christensen Lenke til kommentar
rxlover Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 ENIG I ALLT DU SIER EVIL-DUCK! Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Når man snakker om kjørekomfort, så er ikke det bare om det er godt å sitte på den, eller om det er god sittestilling. Det kommer an på hvor mye sykkelen yter også. Er ikke kjørekomfort å ligge på 12k omdreininger, for eksempel. Men RS'en vil nok holde de to årene her, så blir det bil. Gidder ikke bruke mer penger på disse to årene her. Er vell egentlig dumt og diskutere.. Du betaler 63k for en Mito og får der etter, du betaler 24k ( ? ) for en GPR50 og får deretter.. Enig i det her. Men så er det ikke alle som har så mye penger. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Støtter Evil-Duck... Det er godt å ha en moped å ta deg en tur med Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Når man snakker om kjørekomfort, så er ikke det bare om det er godt å sitte på den, eller om det er god sittestilling. Det kommer an på hvor mye sykkelen yter også. Er ikke kjørekomfort å ligge på 12k omdreininger, for eksempel. Men RS'en vil nok holde de to årene her, så blir det bil. Gidder ikke bruke mer penger på disse to årene her. Er vell egentlig dumt og diskutere.. Du betaler 63k for en Mito og får der etter, du betaler 24k ( ? ) for en GPR50 og får deretter.. Enig i det her. Men så er det ikke alle som har så mye penger. 8152344[/snapback] Snakk med naboen din, bli med 2 uker og få 36k.. Eller 4 uker i sommer og 50k, stå en tur til og få full lot og 100k i månen.. Om det så er kjørekomfort på en 50cc så er den såfall ikke so god i svinger i toppfarta si som en 125cc.. Endret 14. mars 2007 av HondaNSR Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Men føler meg temmelig ferdig med denne tråden så vil nå be en Mod om å stenge . Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Stenges etter trådstarters eget ønske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg