ole_kristian_ Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 de e så jevla tragisk att dåkke kalle åss "rik mans unge" eg har jobbet heile sommaren+det meste av vinteren til nå eg har siden sist år kjent ca 70k. desse pengene har eg spart heilt til nå + at eg fekk ein del til komfen. alle kan skaffe seg penger om di virkeli vill. istede får å sitte foran den jevla datan å sutre å klage på dei som Faktisk har råd till noe kan dere komme dere til helvette ut å søke etter jobb og kjøpe lett dere og få fingen ut får faen Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Er ikke værre enn å jobbe nei. Er en del i klassa mi som kaller meg "kakse", men jeg bryr meg ikke serlig om det.. spør helder hva de skal i sommerferien, og hva de gjore i forrige sommerferie.. "Maldivene, skal til Mexico" osv.. Jeg; "Nordsjøen, skal i barentshavet" Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Det er supert at folk jobber for lappen, dog det er vansklig for noen (meg og) å skaffe seg jobb. For redd. Missuner dere som har fått dere jobb. Selv har jeg greid å fått jobb som vg selger(via internett). Skal forsøke å få sommerjobb hos en venn av min far. Det er utrolig skummelt og flaut. Dog dere som har gjort det syntes det er lett nå(antar jeg... ). Om man virklig vil, har man råd, Så lett er det. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Kunne fått lett-mc men velger heller moped, grunnet lang ventetid^^ Så viss eg kunne tatt lett-lappen kjapt så hadde eg tatt den! Er vell ingen her fra Stord som veit om noen som tar lett-lappen privat og kjapt? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Kunne fått lett-mc men velger heller moped, grunnet lang ventetid^^Så viss eg kunne tatt lett-lappen kjapt så hadde eg tatt den! Er vell ingen her fra Stord som veit om noen som tar lett-lappen privat og kjapt? 7752157[/snapback] Dra til Haugesund og ta lettlappen. Jeg ville selv valgt å vente på lettlappen istedenfor å kjøpe moped. Jeg skulle gjerne hatt lettlappen selv men pengene strekker ikke til. Endret 19. januar 2007 av ekwathne Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Det er supert at folk jobber for lappen, dog det er vansklig for noen (meg og) å skaffe seg jobb. For redd. Missuner dere som har fått dere jobb. Selv har jeg greid å fått jobb som vg selger(via internett). Skal forsøke å få sommerjobb hos en venn av min far. Det er utrolig skummelt og flaut. Dog dere som har gjort det syntes det er lett nå(antar jeg... ). Om man virklig vil, har man råd, Så lett er det. 7752121[/snapback] Er ikke vanskeligere enn å lete opp nummeret til ett fiskerirederi og ringe å høre om de har halvløting plasser til sommeren.. En linebåt har ALLETIDE plass.. Det gjorde jeg .. Ringde på en båt, fekk plass.. Så ringde de meg klokken 11 på kvelden og sa at jeg måtte dra imorgen fordi en av de ombord var syke.. Jeg takka nei, og de ville likevell ha meg med på neste tur.. Så låg telefonen min og ringde og bråka på nattbordet noen dager senere klokken ti om morgenen.. Da var det en annen reder som ville ha meg med siden han trengte folk.. Så fort som du er innenfor ett rederi, så har du plass der du vil.. Endret 19. januar 2007 av HondaNSR Lenke til kommentar
rxlover Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Det koster, men du får også igjen for det! Både i kjørecomfort, kjøreglede, du har loven på din side. Desutten er det vel ikke frekt å foreslå lettsykkel til folk. 7122728[/snapback] kjørekomfort?!?!?!?!?! dummeste jeg har hørt!! du sitter da helt likt på Aprilia RS50 som du gjør på RS125! Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Eh, nei. Og sykkelen er mer solid enn en billig 50cc. Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Eh, nei. Og sykkelen er mer solid enn en billig 50cc. 8142337[/snapback] Sant sant... Moped er MYE spinklere en en lett Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Eh, nei. Og sykkelen er mer solid enn en billig 50cc. 8142337[/snapback] Sant sant... Moped er MYE spinklere en en lett 8145109[/snapback] Nei det vil ikke si det er mye , drar fram eksempelet igjen , at GPR50 har akkurat samme ramme , svingarm , dempere størelse osv som GPR125. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Essa.. kjøp dere moped. Det er enklest Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Eh, nei. Og sykkelen er mer solid enn en billig 50cc. 8142337[/snapback] Sant sant... Moped er MYE spinklere en en lett 8145109[/snapback] Nei det vil ikke si det er mye , drar fram eksempelet igjen , at GPR50 har akkurat samme ramme , svingarm , dempere størelse osv som GPR125. 8145672[/snapback] Jaja det er godt mulig, men vis du setter deg på en 125 også flytter deg til en 50 så er den betydelig mindre og spinklere. Prøvde f.eks en TZR på messa nå, den er en god del mindre en min sykkel og jeg syntes det var mye "hulrom" (luft) inni kåpene, jeg kunne blant annet se rundt speedometeret og rett ned på bakken igjennom kåpene. Det kan jeg ikke på min. Vet ikke om det er fordi TZR er dårlig bygd men er vel ikke så stor forskjell på mopeder? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 nå så kjører jo du RS 06 modellen da, som i seg selv er ganske stor , men som da koster 50-60 000 ny da Noe de ferreste 16 åringer har råd til fra egen lommebok , og siden en må ha lettlappen så koster 10-15K så hjelper det og ganske lite. Men bare som det er sakt , så har jeg prøvisitte en mito , og den virket da mye mindre en min , og TZR . Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) jeg hadde NSR fra jeg var 16-18 og må si det var lett verdt å være blakk i to år for. moped er så latterlig surt i forhold og kommer aldri til å gå bra uansett hva du gjør med den, også er det altfor spett bygd med minibremser, minidempere, alt er så faens billig lagd at jeg blir flau. moped skulle vært forbudt, og lett-lappen, forsikringa og engangsavgiften på sykkelen skulle vært billigere. Nei det vil ikke si det er mye , drar fram eksempelet igjen , at GPR50 har akkurat samme ramme , svingarm , dempere størelse osv som GPR125. så koster den like mye som en lett og... Endret 13. mars 2007 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) jeg hadde NSR fra jeg var 16-18 og må si det var lett verdt å være blakk i to år for.moped er så latterlig surt i forhold og kommer aldri til å gå bra uansett hva du gjør med den, også er det altfor spett bygd med minibremser, minidempere, alt er så faens billig lagd at jeg blir flau. moped skulle vært forbudt, og lett-lappen, forsikringa og engangsavgiften på sykkelen skulle vært billigere. 8145792[/snapback] du vet da vertfall ikke hva du snakker om . dagens mopeder har kraftige bremser og kraftige dempere , min har blant annet bake en monoshokk demper med eksternt gasskammer , og front gaffler som er større en de aller fleste lett sykkler rammen er ellers av aleminium. synst du dette er så små og dårlige bremser da ? edit såg du redigerte nå etterpå, en ny lettsykkel koster 50-60 000 kr (2 taktere) og jeg betalte 24 000 for min helt ny , er vel over dobble prisen det . og GPR går da 100 bare med effektanlegg og ny dreving , og det holder for min del . Endret 13. mars 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 ja? de ser ut som de blei kjøpt på europris Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) har du hørt om dreiemoment? og effektkurve? en moped med klassisk effektanlegg er ubrukelig i mine øyne edit: 24 000 for en moped er galskap. kompisen min kjøpte en kawasaki 125 veikrosser (husker ikke navnet) fra 94 for 15 lapper. helt strøken og går bra lov med 2 personer. Endret 13. mars 2007 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) har du hørt om dreiemoment? og effektkurve? en moped med klassisk effektanlegg er ubrukelig i mine øyne 8145857[/snapback] hmm, ubrukelig . jaja , holder alle norges fartsgrenser vertfall . og klarer å holde god fart opp de fleste bakker. men du skal da bare ikke bli skyhøy med den dere lettsykkelen din nå du da , er jo en underklasse uten like det og da . og bremsene mine er da bedre en på mange lettsykkler sansett . (GPR 125 bruker samme bremsene btw ) edit : Vel nå så er de kawasakiene skammstygge og tviler på at den var i fult fungerende stand og strøken når han fikk den. og med tanke på at når jeg vil selle sykkelen så vil jeg ikke tape så mye siden GPR koster 32 000 nye , og jeg fikk den for 24 000 , derfor er ikke 24 000 en alt for dum pris. Jeg måtte da betale alt dette selv , å det hadde ikke vert snakk noen lettsykkel med mindre pappa betalte godt over halvparten. i og med at jeg må ha serfikat som koster 15 000 kr. Endret 13. mars 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) ok siden du snakker om trimma kan jeg dra fram et eksempel. tremeninningen min sin nsr var det gjort alt med. 180cc osv. gikk godt over 200 på speedometeret og dro på hjulet. gikk bra over hele registeret, ikke bare et effektivt turtallsområde på 1500rpm. edit: den hadde altså ikke problemer opp bakker Endret 13. mars 2007 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 ok siden du snakker om trimma kan jeg dra fram et eksempel.tremeninningen min sin nsr var det gjort alt med. 180cc osv. gikk godt over 200 på speedometeret og dro på hjulet. gikk bra over hele registeret, ikke bare et effektivt turtallsområde på 1500rpm. edit: den hadde altså ikke problemer opp bakker 8145938[/snapback] ok , en NSR gjør ikke 200 km/t ferdig med den saken , ikke mer å diskutere engang. Jeg vet at RS, og mito kansje kan ha en liten sjangs vist de blir trimmet noe sykt , men NSR tror jeg ikke noe på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg