Evil-Duck Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) De som sier de ikke har råd, de burde faen meg tenke over hvorfor de ikke har råd! Jeg har ikke fått noe som helst av mine foreldre, men likevell har jeg nå min andre sykkel, en Cagiva Mito, som kjendt for de fleste er den ikke akkurat billig. Men hvorfor har jeg denne sykkelen? Fordi jeg har JOBBA HVER FERIE i MANGE ÅR .. Dere som sier dere ikke hadde råd til lett mc, hva gjorde dere i feriene? Sov, bada, og leka dere? Jeg jobba! Nå i sommer jobba jeg først 4 uker i pappas elektrofirma, hver dag utenom søndag.. Så dro jeg på sjøen og ble en uke for sein til skole.. Tjente totalt 41k på den sommeren.. Så de som ikke hadde råd må tenke over om de har prøvd å få råd.. Og hvor nice er det ikke å bikke 180 der en moped oppnår hele 60 km/t om en har tatt en eller annen plombe da ?! 180 går ikke akkurat så lang tid på min sin om noen skulle komme å si at hva er kult med å ligge flatt lenge og sige opp i fart.... Får 160 på alle strekninger på vei inn til byen, og med govilje har jeg 180 på to steder iløpet av den mila.. Lett MC som 16 åring er supert, går ifra de fleste biler på aksen og.. Menst moped er tragisk.. 7544900[/snapback] herregud hvor kul du er da kjører 180 med mito, og som fastar sier så er det mye lettere å få seg jobb hos pappa. Jeg har jobbet for å få råd til mopedn jeg edit:jeg synest ikke det er så tragisk med en sykkel som går i 110 heller jeg, som er akkurat like ulovelig som en mito som går i 180 Endret 20. desember 2006 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Vel Evil Duck, du blir ikke bustet med en trimma 125ccm, derimot med en moped. Og du føler du har litt mer kunnskap når du har lettmotorsykkelopplæringen. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 En av jobbene har jeg fått hos min far ja. Men få seg jobb på sjø her vi bor Evil Duck er null problem.. Sier jeg at jeg er kul? En lett mc går slik! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) skal jeg vere ærlig sliter jeg med sjø syke men klart jeg kunne jobbet mer Endret 20. desember 2006 av Evil-Duck Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Sjøsyke går over etter første dagen hos de fleste.. Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Så dro jeg på sjøen og ble en uke for sein til skole.. 7544900[/snapback] Hvordan fikk du jobb på sjøen a? Tank skip eller color line? (ble nysgjerrig nå ) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 De som sier de ikke har råd, de burde faen meg tenke over hvorfor de ikke har råd! Jeg har ikke fått noe som helst av mine foreldre, men likevell har jeg nå min andre sykkel, en Cagiva Mito, som kjendt for de fleste er den ikke akkurat billig. Men hvorfor har jeg denne sykkelen? Fordi jeg har JOBBA HVER FERIE i MANGE ÅR .. Dere som sier dere ikke hadde råd til lett mc, hva gjorde dere i feriene? Sov, bada, og leka dere? Jeg jobba! Nå i sommer jobba jeg først 4 uker i pappas elektrofirma, hver dag utenom søndag.. Så dro jeg på sjøen og ble en uke for sein til skole.. Tjente totalt 41k på den sommeren.. Så de som ikke hadde råd må tenke over om de har prøvd å få råd.. Og hvor nice er det ikke å bikke 180 der en moped oppnår hele 60 km/t om en har Lett MC som 16 åring er supert, går ifra de fleste biler på aksen og.. Menst moped er tragisk.. 7544900[/snapback] herregud hvor kul du er da kjører 180 med mito, og som fastar sier så er det mye lettere å få seg jobb hos pappa. Jeg har jobbet for å få råd til mopedn jeg edit:jeg synest ikke det er så tragisk med en sykkel som går i 110 heller jeg, som er akkurat like ulovelig som en mito som går i 180 7545464[/snapback] For det første, han sa han hadde jobba for penga, om han har jobba hos far si eller ei, betyr jo bare at han fikk seg en jobb, hva betyr det for deg ? At du måtte skaffe deg jobb selv ? Faen snakk om å være patetisk misunnlig.. Men fortsatt , 180km/t med Mito ? hvis du ikke har noe mer trim enn uplombert, så må du lenger ut på landet med den. Jeg og jobber hos pappa, men jeg har jobbet på 3 andre steder også. Men fortsatt, jeg kjører moped, men så skal jeg faen meg ha skikkelig kjerre også.. Meld dere inn i et firma som søker jobb for dere .. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Ja herregud jeg er den men patetiske personen på denne jord Men jeg sa bare at det var lettere for han å skaffe seg jobb med faren en det er for andre som ikke har mulighet til det. gjør det meg patetisk ? jaja Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Null problem for meg å få jobb med pappa ja.. Men det er på sjøen pengene er å hente for en 16 åring.. Color Line for faen?! Fiskebåt, linebåt! HARDT arbeid 16 timer i døgnet, ikke se annet en Kjalk, fisk og galne fiskere på flere uker 180 går Mitoen min nå ja, Jolly Moto potte, 34 gasser og reeds.. Skulle filme det, men så hoppa kameraet av i 170, så nå er jeg liksom kameralaus da for å si det slik! Kamerafestet svikta på en liten hump i veien.. Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hentet den nye sykkelen i dag Null problem for meg å få jobb med pappa ja.. Men det er på sjøen pengene er å hente for en 16 åring.. Fiskebåt, linebåt! HARDT arbeid 16 timer i døgnet, ikke se annet en Kjalk, fisk og galne fiskere på flere uker 7550689[/snapback] Får søke jobb på en sånn en til sommeren Også får jeg ta med noen bilder av noen hete damer Lenke til kommentar
Marti Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Gratulerer Christensen . Jeg fikk lappen av familie (mest fordi faren min er MC fanatiker, ville ikke at jeg skulle putre rundt på moped), mens jeg betalte sykkel selv (38k, nesten helt ny NSR) med konfirmasjonspenger + penger jeg hadde jobbet for. Sikkerhetsutstyr fikk jeg sponset litt her og der, mens forsikring lurte jeg ut av moren min. Sykkelen var ferdig registrert. Bruker man ressursene man har er det ofte ikke problem med lettmc. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Kjøper nå en moped av en kollega. En TEMPO fra åttitallet. Det blir gøy. Fra før har jeg to andre mopeder og en bil :-P Lenke til kommentar
EmilO Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Først meldte jeg meg på oppkjøring til lett, tok 10 kjøretimer. Plutserlig var jeg påmeldt moped oppkjøring (det skjedde så fort) Så kjøpte jeg meg 2006 Derbi DFW (ATV) Nå jobber jeg som en gris (@ Narvesen) for å få penger nokk til en 2006/2007 Yamaha DTX, hvis jeg mangler litt penger selger jeg Derbi'en. Hvis jeg ikke mangler, beholder jeg den. Er spent selv på hva det ender på. Jeg som kjører moped nå opplever det som SINNSYKT kjederlig, og gleder meg til det blir lett til sommern, som en unge. Jeg gleder meg nesten mer nå en jeg gjorde noen dager før jeg tok mopedlappen Moped er et trekt og kjederlig framkomst middel... EDIT: Vet ikke hvorfor jeg skrev detta:P Bare kjeder meg ettersom mp er nede Endret 22. desember 2006 av EmilO Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Meld dere inn i et firma som søker jobb for dere .. Hva for no firma?? Alle hadde hatt råd til lett om de bare hadde prioritert litt Har ikke jobb eller ukelønn, men har råd til lett og en moped jeg Mopeden er bare no jalla crap som bygges fra bunnen av da men *kremt* tsx med rm80 motor, showa, gpr/rx/tzr eller rs felger+++*kremt* Men faen, må få skaffa meg jobb jeg og, så blir det 170syl til xtcen og Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Drit i noe slags firma.. Gå inn på fonsa.no eller noe, så sender du mail til de og spør om de har ledige halvloting jobber på linebåt til sommeren.. Men klarer dere ikke å være borte fra ALT og ha NULL fritid, jobbe 16 timer i døgnet i 7-8 uker, så ikke tenk på å spør engang.. Jeg var på sjø attmed en kar, han klarte det vell helder dårlig.. Så rederen til båten vi var med har tilbydd meg jobb neste sommer, menst han andre har han satt ut dårlig rykte om blandt de andre rederne.. Endret 22. desember 2006 av HondaNSR Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 litt OT dette da men hvor mye tjente du i timen HondaNSR? følte du at det var verdt det? Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 På sjø? Tjener lite i timen der.. Jeg fekk DÅRLIG betalt.. 50kr i timen omtrent.. Men det går på lot der, etter hvor mye dere fisker.. Men en kompis av meg tjende 62000kr på 5 uker, det er ikke akkurat dårlig! Er værdt pengene og erfaringen.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Det er ikke vits å jobbe når ma får så lite betalt. Jeg gadd ikke søke jobb før jeg ble 18 og fikk skikkelig lønn. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 62000 på fem uker er da ikke dårlig betalt desuten er det lettere å få god jobb om man har erfaring og gode referanser fra tidligere Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) På sjøen er det ikke timelønn som teller, der går det pr. dag, etter hvor mye dere fisker.. Det blir f.eks. 80000kr på lot, så blir det 40000kr på halv lot, og da deles det på antall dager, og dagsloten blir sann og sann, og så får du for så mange dager du var med.. Ett eksempel; Jeg tjente 10000kr på 3 uker før jeg for på sjø.. Jeg fekk forholdsvis dårlig betalt på den båten jeg var på, men jeg tjente likevell 25k på 4 uker og to dager.. Endret 23. desember 2006 av HondaNSR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg