Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dette er Hvorfor vi ikke kjøper lettsykkel!

Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne tråden burde hete: Dette er hvorfor vi kjøper lettmotorsykkel!

:D

7530421[/snapback]

Nei ? da tror jeg du har missforstått denne tråden ganske mye. men ser at det tydligvis er mye folk som har mye penger mellom hendene som henger på denne tråden. så derfor har vel de med lettsykkel tatt nokså godt over denne tråden

Lenke til kommentar

enig me deg der :thumbup: men hadde vore jævla digg me lett sykkel....eg har moped sjølv, og eg synst de e greitt nok til eg ska ta lappen på bil om 2 år;) har ikk so jævli hast verk at vi må ha lett sykkel. og de kosta mykje meir for sykkelen og for lappen......

de e mi meining!! :thumbup:

Lenke til kommentar
enig me deg der :thumbup:  men hadde vore jævla digg me lett sykkel....eg har moped sjølv, og eg synst de e greitt nok til eg ska ta lappen på bil om 2 år;) har ikk so jævli hast verk at vi må ha lett sykkel. og de kosta mykje meir for sykkelen og for lappen......

de e mi meining!! :thumbup:

7531558[/snapback]

''Har det ikke så travelt, så vi trenger ikke lettsykkel?''

Ja!! Det er akkurat derfor man kjører lett, FORDI man ALLTID har det travelt.

Skal man følge loven er mopeder rævkjedelige i norge.

Lenke til kommentar

Skal man følge loven er mopeder rævkjedelige i norge.

Er ikke så mange som følger loven når det gjelder moped. Kanskje mange jenter med scooter, men de aller fleste har enten tatt en eller flere plomberinger, eller trimma mer.

Lenke til kommentar

Skal man følge loven er mopeder rævkjedelige i norge.*

Nå må du huske en ting :p Moped lappen får en faktisk mye før lettsykkel lappen, vist en er født etter mai så må en vel vente et helt år lengre en de med moped, så de som ikke har tid til å vente på det kan da kjøpe seg moped, som btw går mer en godt nok trimmet.

så en til viktig ting, det er da absolutt ikke alle som har råd til lettsykkel heller...

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Nå må du huske en ting  Moped lappen får en faktisk mye før lettsykkel lappen, vist en er født etter mai så må en vel vente et helt år lengre en de med moped, så de som ikke har tid til å vente på det kan da kjøpe seg moped, som btw går mer en godt nok trimmet.

Man kan få lappen akkurat samtidlig vel? Kommer ann på trafikken hos kjøreskolen bare.

Lenke til kommentar
Nå må du huske en ting  Moped lappen får en faktisk mye før lettsykkel lappen, vist en er født etter mai så må en vel vente et helt år lengre en de med moped, så de som ikke har tid til å vente på det kan da kjøpe seg moped, som btw går mer en godt nok trimmet.

Man kan få lappen akkurat samtidlig vel? Kommer ann på trafikken hos kjøreskolen bare.

7531923[/snapback]

Nope, moped lappen får jeg like etter jeg har bursdag (mars) så en i klassen min som er født litt sendt på året må vente til Mai 2008 ! å det er da kjedlig.

edit : er litt usikker egentlig men vet vertfall at han må vente veldig lenge før han får kjørt opp og det der.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Timer man det riktig kan man vel få lettsykkel-oppkjøring på 16års dagen?

7531986[/snapback]

Ja, men ikke vist en er født veldig seint på året

7532275[/snapback]

.. eller tidlig på året.

Jeg som er født i Januar, måtte ventet til Mai for å få lappen. For kjøreskolene her har ikke oppkjøringer før i Mai.

Lenke til kommentar
Timer man det riktig kan man vel få lettsykkel-oppkjøring på 16års dagen?

7531986[/snapback]

Ja, men ikke vist en er født veldig seint på året

7532275[/snapback]

.. eller tidlig på året.

Jeg som er født i Januar, måtte ventet til Mai for å få lappen. For kjøreskolene her har ikke oppkjøringer før i Mai.

7535045[/snapback]

Evil-Duck - Og du sier dem med lett har det travelt?

Les hva du skriver da mann. :ermm:

Lenke til kommentar

Dette er dumt å diskutere.

Lett sykkel er for de som vil ha det morro og vil smake litt på hvordan det er å kjøre motorsykkel. Vi som kjøper lett gjør det fordi vi er glødene interessert i motorsykler og drømmer om at vi engang kan eie en 1000cc. Et sted må man starte.

De som har moped er mer interessert i å forflytte seg fra a til b på kortest mulig tid.

Men det finnes SELVFØLGELIG også mopedister som er interressert i motorsykler, som ikke ser på mopeden som et framkommsmiddel!!

Jeg syntes at de som kjører moped er like kule som oss som kjører lett, men ikke de mopedistene som ikke interesserer seg det fnugg.

Man må være interessert

Evil-Duck peden din er rå! :cool: Er enig med deg at den er bygd for å gå fortere en 45 km/t. Burde ikke vært noen grense for moped!

Men da burde ikke lett sykler ha 15 hk heller, hvorfor kan ikke vi kjøre orginalt?

Mopeder er sperret på 45km/t, lett på 15 hk. :thumbdown:

Unødvendig? You bet!

(sorry for skrivefeil)

Lenke til kommentar
*snip*

7538518[/snapback]

Her har du en som kan si det, og utifra det jeg leste kunne jeg se at du hadde lettlappen (før jeg så signaturen faktisk)

7539156[/snapback]

Har ikke lappen, bare sykkelen... :p

Mangler oppkjøring og teoriprøven igjen. Er ferdig med alt av kjøretimer og sånn, men så stengte de trafikk stasjonen eller noe sånt. :hrm::thumbdown:

men du har helt rett skal ha lett lappen. Gleder meg :)

Lenke til kommentar

De som sier de ikke har råd, de burde faen meg tenke over hvorfor de ikke har råd!

Jeg har ikke fått noe som helst av mine foreldre, men likevell har jeg nå min andre sykkel, en Cagiva Mito, som kjendt for de fleste er den ikke akkurat billig.

Men hvorfor har jeg denne sykkelen? Fordi jeg har JOBBA HVER FERIE i MANGE ÅR ..

Dere som sier dere ikke hadde råd til lett mc, hva gjorde dere i feriene? Sov, bada, og leka dere? Jeg jobba!

Nå i sommer jobba jeg først 4 uker i pappas elektrofirma, hver dag utenom søndag.. Så dro jeg på sjøen og ble en uke for sein til skole.. Tjente totalt 41k på den sommeren.. Så de som ikke hadde råd må tenke over om de har prøvd å få råd..

Og hvor nice er det ikke å bikke 180 der en moped oppnår hele 60 km/t om en har tatt en eller annen plombe da ?! :p

180 går ikke akkurat så lang tid på min sin om noen skulle komme å si at hva er kult med å ligge flatt lenge og sige opp i fart.... Får 160 på alle strekninger på vei inn til byen, og med govilje har jeg 180 på to steder iløpet av den mila..

Lett MC som 16 åring er supert, går ifra de fleste biler på aksen og.. Menst moped er tragisk..

Endret av HondaNSR
Lenke til kommentar
De som sier de ikke har råd, de burde faen meg tenke over hvorfor de ikke har råd!

Jeg har ikke fått noe som helst av mine foreldre, men likevell har jeg nå min andre sykkel, en Cagiva Mito, som kjendt for de fleste er den ikke akkurat billig.

Men hvorfor har jeg denne sykkelen? Fordi jeg har JOBBA HVER FERIE i MANGE ÅR ..

Dere som sier dere ikke hadde råd til lett mc, hva gjorde dere i feriene? Sov, bada, og leka dere? Jeg jobba!

Nå i sommer jobba jeg først 4 uker i pappas elektrofirma, hver dag utenom søndag.. Så dro jeg på sjøen og ble en uke for sein til skole.. Tjente totalt 41k på den sommeren.. Så de som ikke hadde råd må tenke over om de har prøvd å få råd..

Og hvor nice er det ikke å bikke 180 der en moped oppnår hele 60 km/t om en har tatt en eller annen plombe da ?! :p

180 går ikke akkurat så lang tid på min sin om noen skulle komme å si at hva er kult med å ligge flatt lenge og sige opp i fart.... Får 160 på alle strekninger på vei inn til byen, og med govilje har jeg 180 på to steder iløpet av den mila..

Lett MC som 16 åring er supert, går ifra de fleste biler på aksen og.. Menst moped er tragisk..

7544900[/snapback]

Det er lett å få pappa til å gi deg en jobb, men det er vanskeligere å finne :)

Men siden valgte jeg aften posten og tjente 9 lapper per måned, dette var morgenruter noe som var så jævlig slitsom, og en jobb i burger king om kvelda og i helgene. 6 måneder til så har jeg råd til en ny god trimmet aprillia rs 125.......

Startet 2 måneder etter at jeg leverte søknaden min....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...