GeirGrusom Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Nå har jeg en litt oppdatert versjon av framework/spill hvor jeg har lagt til flere modeller (men ikke rettet på stjernene enda ), samt at tekstur-filnavnet blir lest fra .3ds filen, istedet for at den var hardkodet. Det er også lagt til en lite vellykket kollidering, og at du kan skyte prosjektiler. Er det noen som har en litt mer velfungerende metode å få til kollidering på? edit: Jeg vil legge til at jeg nå også har fått til OpenAL og skal til å legge til dekoding av Ogg Vorbis for musikk, foreløpig leser den bare ukompimert wav (siden wav er et helvetes drittformat vil ikke alle wav filer du finner på harddisken eller nettet være støttet, rekkefølgen må være RIFF, WAVE "fmt " "data " og wFormatTag må være 1, og støtter 8 eller 16 bit, stereo eller mono) Men jeg har ikke uploaded dette, siden det er noen bugs og slikt enda. Kommer etterhvert. Void2.zip Endret 27. desember 2006 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 For de som måtte ønske å bruke SHA1-hashing andre steder enn i en WebForm, så har jeg skrevet en liten morsom sak som tar inn dataene som skal hashes og returnerer SHA1-hashen: public string SHA1(string data) { return System.BitConverter.ToString((new System.Security.Cryptography.SHA1CryptoServiceProvider()).ComputeHash((new System.Text.UnicodeEncoding()).GetBytes(data))).Replace("-", ""); } Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 public string SHA1(string data) { return System.BitConverter.ToString((new System.Security.Cryptography.SHA1CryptoServiceProvider()).ComputeHash((new System.Text.UnicodeEncoding()).GetBytes(data))).Replace("-", ""); } 8136049[/snapback] Sikker på at du ikke klarer å få til ENDA mer funksjonalitet inn i den ENE linjen med kode da? Sånn ser min ut: public static string PasswordHash(string password, string salt) { System.Security.Cryptography.SHA512Managed sha = new System.Security.Cryptography.SHA512Managed(); byte[] PassAndSalt = new byte[password.Length + salt.Length]; for(int i = 0; i < password.Length; i++) PassAndSalt[i] = (byte)password[i]; for(int i = 0; i < salt.Length; i++) PassAndSalt[i + password.Length] = (byte)salt[i]; byte[] hash = sha.ComputeHash(PassAndSalt); return Convert.ToBase64String(hash); } Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hah! Min ser overlegent mye morsommere ut Og så gjør den akkurat det den skal; Den tar inn en string og returnerer SHA1-hashen. En-linje-funksjoner som gjør masse jobb er festelige. Spesielt med "anonyme objekter" og slikt, av typen "(new System.Security.Cryptography.SHA1CryptoServiceProvider()).ComputeHash()" Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Vel, jeg har laget en litt fancy hex editor, foreløpig kan den bare endre verdier i selve hex editoren, og trykker du på save så lagres den, greit nok. Men det jeg ble litt stolt av, er "Layout view" som leser en XML fil som beskriver dataoppsettet på en binærfil (foreløpig har jeg bare laget en XML fil for BMP-er, men EXE filer er på vei) Og den vil vise hvordan alle strukturer og slikt blir fyllt inn i dokumentet. det finnes en rekke datatyper som støttes: byte, sbyte, short, ushort, int, uint, long, ulong, float, double, string, array og struct attributter: name - gjelder alle felt og datatyper unikt navn for datatypen eller feltet. Pass på at det ikke blir gjort noen sjekk for å sjekke at navnet er unikt. conidition - gjelder alle felt og datatyper Et uttrykk som gir tilbake "1" eller "0" for å definere om dette feltet skal bli tatt med. Uttrykket kan inneholde paraneteser, og kan være så komplisert som nødvendig, den støtter alle normale regneoperasjoner, men jobber på integer nivå (dvs. ingen flyttall!) den støtter også de logiske operajonene =, !=, <, <=, >, >=, & (logisk og), | (logisk eller) Uttrykket kan også inneholde verdier fra felt i filstrukturen, f.eks: condition="my_struct.my_field=1" Men: et uttrykk kan ikke inneholde mellomrom. length - gjelder string og array Kan være et uttrykk, eller en verdi. Uttrykkets regler er likt som for condition. type - gjelder struct og array definerer hva slags datatype en struct eller array skal ha, for struct gjelder dette hvis du ikke skal definere en ny struct, men bruke en gammel. f.eks: <struct name="PointStruct"> <uint name="x" /> <uint name="y /> </struct> <struct name="Window"> <struct type="PointStruct" name="position" /> <struct type="PointStruct" name="size" /> <string name="window_name" format="unicode" /> </struct> description - Ikke i bruk Se mer på bmpstruct.xml som et eksempel. HexEdition.zip Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Men det jeg ble litt stolt av, er "Layout view" som leser en XML fil som beskriver dataoppsettet på en binærfil (foreløpig har jeg bare laget en XML fil for BMP-er, men EXE filer er på vei) Hmmm... Jeg testet programmet ved å velge en 5 megabyte stor bmp-fil. Hex-presentasjonen fungerte greit, men når jeg valgte Layout og bmplayout.xml så slukte programmet ditt alt minne pluss litt til Det samme skjer når jeg velger en tilfeldig zip-fil (~100Kb) og velger pe.xml i layout view. Bye bye minne... Ellers så har du en uhåndtert exception hvis en velger en fil som er i bruk. Nå er det sjelden jeg har brukt hex-editorer i det siste, men jeg mener at editering av hexverdiene må vært mye enklere. Må innrømme at hex-editoren i min Action Replay cartridge til C64 var bedre pga. hvor enkel redigeringen var. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hehe, jeg laget dette som en test av en idé, det finnes overhode ingen exception testing i den, og jeg vet at tegning er treg. Men PE er for exe filer, og ikke Zip filer, og jeg har ikke skrevet noen tester i XML filen (men man kan legge til det med condition) Den sluker minne, grunnen er at den dobler++ minne for hvert byte så pass på Edit: Hex editor delen laget jeg på ti minutter, men den funker utmerket. Du kan endre filer opp til 4 GB i størrelse, uten at det går utover ytelsen, grunnen er at den leser rett fra filen, istedet for å lagre hele filen i RAM (den lagrer selvsagt bare det man kan se i RAM) Når du endrer, blir dette registrert i en liste over byte[] med offsets, som deretter lagres i filen når man trykker på disketten. Dobbeltklikk på et felt for å endre det. Endret 29. mai 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Etter ønske: Her er nyeste versjon av Glorg Hvis man lurer på hvordan den brukes, spør meg på irc.hdsoftware.no Glorg er Open Source grafikk motor skrevet i 100% C# Audio delen er ikke ferdig enda, og resten kan være offer for endringer, men den skal kunne brukes. Er det noe som mangler, så ligger heler OpenGL(1.1 +litt) og OpenAL bibliotekene med. Shaders er støttet, men utestet. Glorg Endret 21. juni 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Ok, fra 3D-biblioteker over til Sudoku Er det noen interesse for å utvikle en sudokuløser? Jeg hadde en noenlunde fungerende løsning før, men klarte å slette all koden i forbindelse med formatering, glemte alt å ta backup av prosjektene mine Kunne vært kult å gjøre den sånn at den både tok 9x9 og 16x16 ruter. Noen som har lyst? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Ok, fra 3D-biblioteker over til Sudoku Er det noen interesse for å utvikle en sudokuløser? Jeg hadde en noenlunde fungerende løsning før, men klarte å slette all koden i forbindelse med formatering, glemte alt å ta backup av prosjektene mine Kunne vært kult å gjøre den sånn at den både tok 9x9 og 16x16 ruter. Noen som har lyst? 9007134[/snapback] Jeg har allerede en Og sudoku generator. Og tablet PC versjon hvor man bruke "penn" for å løse brettet ... Kan laste opp litt senere... Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hehe, goody *Glede seg til å se løsningsalgoritmene* Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Du må virkelig like sudoku... jeg ler av deg! hahaha! Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Starter det opp, trykker new game, men får servert en "Unhandeled Exception" Prøvde den på WinXP Pro, sikkert derfor. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor See the end of this message for details on invoking just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box. ************** Exception Text ************** System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80040154): Retrieving the COM class factory for component with CLSID {65D00646-CDE3-4A88-9163-6769F0F1A97D} failed due to the following error: 80040154. at Microsoft.Ink.InkOverlay..ctor() at TabletSudoku.Sudoku.btNew_Click(Object sender, EventArgs e) at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e) at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e) at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent) at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks) at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m) at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam) ************** Loaded Assemblies ************** mscorlib Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll ---------------------------------------- TabletSudoku Assembly Version: 1.0.0.0 Win32 Version: 1.0.0.0 CodeBase: file:///C:/Programfiler/j0rn/TabletSudoku/TabletSudoku.exe ---------------------------------------- System.Windows.Forms Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll ---------------------------------------- System Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll ---------------------------------------- System.Drawing Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll ---------------------------------------- Microsoft.Ink Assembly Version: 1.0.2201.2 Win32 Version: 1.0.2201.2 CodeBase: file:///C:/Programfiler/j0rn/TabletSudoku/Microsoft.Ink.DLL ---------------------------------------- ************** JIT Debugging ************** To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this application or computer (machine.config) must have the jitDebugging value set in the system.windows.forms section. The application must also be compiled with debugging enabled. For example: <configuration> <system.windows.forms jitDebugging="true" /> </configuration> When JIT debugging is enabled, any unhandled exception will be sent to the JIT debugger registered on the computer rather than be handled by this dialog box. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Har bare prøvd med XP TablePC Edition og Vista. Og begge de to støtter "ink"... Synd for deg :-P Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Hihi, har jobbet litte granne med et flyt diagramsprogram i dag, ikke det at det i seg selv er så spesielt, det jeg synes ble litt genialt, er at den støtter på GDI+ og OpenGL, så man kan velge hvilken renderer den skal bruke OpenGL er selvsagt endel raskere, men har ikke fått alle features inn der enda, så tekstjustering er fullstendig fraværende, og teksten blir heller ikke anti-aliased. Samt at Linear gradient og slikt er litt køddent å få til, siden jeg må bruke stencil buffer og sånt tøys. Edit: Lagt til funksjoner, og fjernet en del av innlegget som sa at disse funksjonene ikke er der. Ja, bare File->New er det eneste menyalternativet som gjør noe For å legge til nye "Conditional" som er den eneste typen objekt som er støttet enda, så finner du den i Toolbox helt til høyere, den i midten er for å kople ting til hverandre, og den til venstre er vanlig select. Have phun WinFlow.zip Endret 4. august 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg likte de myke linjene mellom elementene Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg tror feilen din heter Vista.... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Hai! Jeg har laget et wave synthesizer program. Den fungerer ved at man har en stack med forskjellige matematiske uttryk, som blir utført i rekkefølge og lager til slutt en lyd, som man kan spille av ved å trykke på knappen. Den bruker OpenAL for lyd, så det må installeres for at programmet skal fungere, i tillegg til selvsagt .NET Framework 2.0 OpenAL kan lastes ned fra OpenAL.org/downloads.html Jeg har skrudd av at den kan skrive wav filer, men det er implementert Det ligger bare med én eksempelfil, men det burde være ganske selvsagt. Man legger til uttrykk ved å velge høyere museknapp på stack listen til høyere, og velge New->Expression Deretter velger du det nye uttrykket i listen, og du får opp alle egenskapene på den i vanlig propertygriden som er under. Hvert uttrykk kan bruke to variabler: x og y. Hvis dette er det første uttrykket i stacken, vil y alltid være null. Noen triks i programmet: For å lage en stødig tone, må man bruke sinus. for å få en sinus i frekvensen 20 000 Hz, må du skrive sin(x * 2 * pi * 20000) Grunnen til dette, er at sinus regner i radianer, og én full svingning går fra 0 ti 2pi. Man kan velge forskjellige addisjonsmetodet i Function egenskapen. Jeg har funnet ut at de eneste man egentlig trenger er Add og Multiply. Have phun! WaveStudio.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå