Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hehe nei. Er et programmeringsspråk jeg jobber litt med. Dårlig med tid nå som kona er her, så går ikke så fort fremover. Har dog en operator precedence parser som forstår klasse og funksjonsdefinisjoner, men har masse igjen. Og har ikke begynt på kompileringen engang :S

Men tokenizeren ser ut til å fungere fint ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Fått forbedret prosjektet nevnt over vesentlig. Lagt til støtte for komplekse tall (og medhørende trigonometriske funksjoner) og vektorer, samt bøttevis med bugfixer. Også lagt til mulighet for å løse et uttrykk uten å kompilere det først.

 

post-31659-0-60661300-1328173997_thumb.png

 

 

Over er fra et eksempel prosjekt som jeg foreløpig ikke har lagt til i kildekoden.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Endelig ferdig med en oppgave i .net programmering.

 

Oppgaven gikk ut på å lage et spill der du styrer en ubåt som skal torpedere krigsskip. Her er resultatet.

 

Småfeil jeg vet om:

1. Vinduet kan strekkes på uten at innhold gjør det.

 

2. Levelfunksjonen har ingen funksjon utenom at den gir et inntrykk av hvor "langt" du har kommet.

 

3. Highscore-lista sorteres ikke. Planen var å sortere etter høyeste score (naturligvis), men gikk tom for tid.

 

4. Spillet kan virke hakkete siden bildene ikke er lagt inn på riktig måte. Litt usikker på den delen, men vet ihvertfall at programmet "tegner" bildene på nytt på hvert tick.

 

 

Har ikke fått svar på oppgaven enda, men skal legge ut karakter når den tid kommer.

 

Tusen takk for mye god hjelp herifra! :)

 

EDIT: Kanskje greit å legge ved spillet også da. Hehe.

 

EDIT 2: Men for svingende... GeirGrusom, når gikk du på HiVe? :p Hva studerte du? Går der selv.

Das Boot.zip

Endret av Niggorex
Lenke til kommentar

Har lagd en tre-på-rad applikasjon, primært for å lære meg å håndtere Windows.Forms.

 

Screenshot:

 

1143656.jpeg

 

Link til kildekode er her: http://pastebin.com/cKhviPYA

 

Om det er noen som har tips til hvordan å gjøre funksjonen som sjekker om en spiller har vunnet bedre, kom gjerne med tips.

 

Her er en bit fra den koden:

 

if (

((table[0] == player)) && ((table[1] == player)) && ((table[2] == player)))

{

btnOne.BackColor = Color.LightSalmon;

btnTwo.BackColor = Color.LightSalmon;

btnThree.BackColor = Color.LightSalmon;

btnFour.Enabled = false;

btnFive.Enabled = false;

btnSix.Enabled = false;

btnSeven.Enabled = false;

btnEight.Enabled = false;

btnNine.Enabled = false;

 

Det må finnes en bedre måte å gjøre det på :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Brukt de siste dagene på å lage et program som laster ned bakgrunnsbilder som postes på reddit, og kan settes til å skifte bilder ved tilfeldige intervaller, og kan sjekke etter nye postede bilder når den oppdaterer. Fungerer også på flere skjermer.

 

Den kan lastes ned som kjørbar exe på www.robint.net, har lagt ved koden (Zippet hele visual studio prosjektet) her dersom noen ønsker å se. [Versjonen som ligger som exe er oppdatert siden innlegget, vedlagt kode er en litt eldre versjon.]

 

Koden er veldig rotete, og mye kunne helt sikkert vært gjort mye bedre. Laget programmet for å lære mer C# og fordi det er et program jeg ville ha. Selv om det finnes mange som gjør ca. det samme allerede. :)

 

Den låser når den laster ned da det ikke er trådet, så er bare å vente når man trykker på download, spesielt om det er mange nye bilder. Ved første kjøring må man også huske å velge en mappe den kan lagre bilder i, ellers lagres dem direkte på roten av disken.

 

Skifter mellom bilder ved å bruke musehjulet [eller piltastene], har fått høre at det er veldig tungvindt om man har en bærbar, så det og en sjekk om hvorvidt pathen er satt før den laster ned står på programmet når jeg får inspirasjon til å gjøre noe mer med den da den foreløpig fungerer for mitt bruk. :)

 

Edit: La til ny versjon, edits i [ ].

AutoBackground.rar

Endret av Cemi
Lenke til kommentar

UI-et er litt uintuitivt, og det hadde vært kjekt om man kunne se hvor langt den var kommet med nedlasting, samt at dette ble gjort asynkront (System.Threading.Tasks kan fikse dette ganske enkelt, samt WebClient.DownloadFileAsync som kan enkelt fortelle deg også hvor langt nedlastingen har kommet)

 

else if (folderBrowserDialog1.SelectedPath.Contains(' '))
{
   InfoLabel.Text = "Sorry, no spaces\nin the path, please.";
}

Hva er grunnen til denne begrensningen?

 

Ellers ser det greit ut. Det er kanskje ting som burde gjøres annerledes, men ellers er det jo et bra utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til denne begrensningen?

 

Takk for at du tok tiden til å kikke på det :)

 

Begrensningen er hovedsaklig på grunn av hvordan jeg formaterer og leser settings filen, jeg tenkte ikke på mellomrom og dermed ble det feil når jeg leser inn. Kan lett fikses ved å reformatere den litt, har bare ikke fått gjort det, oppdaget det når jeg testet det på en ny PC og mappen het "New Folder", så la inn sjekken med label dersom noen skulle komme borti problemet før det er fikset.

 

Undersøkte trådingen litt, og nå skjer nedlastingen med Tasks uten å låse programmet, men jeg fikk ikke DownloadFileAsync til å fungere noe særlig, foreløpig ihvertfall. Får se mer på det etterhvert. :)

Endret av Cemi
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...
  • 5 uker senere...

Hei!

 

Er usikker på om dette er riktig plass å poste dette innlegget, men da kan eventuelt en moderator/admin flytte på det.

 

Jeg er en 18 år gammel gutt (begynner på Vg3) som hadde Informasjonsteknologi som programfag i fjor. Der rørte vi litt i overflaten ved koding/C# og kodet en del programmer i Windows Form (i Visual Studio).

 

Problemet mitt nå er at læreren min egentlig aldri lærte meg hva og hvorfor vi gjorde ting, bare hvordan. Istedenfor å forklare hva labOutput.Text = "Hei"; egentlig betyr og gjør, sa han bare at dette er slik vi får tekst i labelen. I tillegg gikk vi så og si aldri utenfor Windows Forms, som da gjør at jeg står og måper av å ikke kunne noe når jeg prøver å skifte IDE.

 

Så nå sitter jeg her, veldig sulten på å lære skikkelig koding og oppnå en ordentlig forståelse av språket og koding generelt. Målet mitt er å kunne lage applikasjoner i Xamarin, noe som virker helt umulig med den kunnskapen jeg for øyeblikket har.

 

Er det noen som kan anbefale noen norske ressurser (bøker, nettsteder osv.) som kan gå grundig igjennom det grunnleggende? Jeg merker at jeg har vansker med å forstå forklaringene på f.eks MSDN og liknende da språket rett og slett blir for avansert.

 

Takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Enda et prosjekt som benytter Platform.Invoke i tråden over.

 

ModGL - OpenGL wrapper for .NET som bruker interfaces og SIMD instruksjoner (når RyuJIT dukker opp)

"namespace ModGL.NativeGL

{
public static class Constants
{ .... "
Det må ha vert en morro kveldsøkt =P
Lenke til kommentar

 

Enda et prosjekt som benytter Platform.Invoke i tråden over.

 

ModGL - OpenGL wrapper for .NET som bruker interfaces og SIMD instruksjoner (når RyuJIT dukker opp)

"namespace ModGL.NativeGL

{

public static class Constants

{ .... "

 

Det må ha vert en morro kveldsøkt =P

 

Det er OpenGL sin idiotiske xml-spec sin feil. Langtifra alle enumereringer er definert (og ofte enumereringer som ikke er definert kan godt bli brukt i funksjoner allikevel) og mange definisjoner er rett og slett feil (slik som glCompressedTexImage funksjonene som hevder at de bruker samme InternalImageFormat som glTexImage, som rett og slett ikke er riktig). Det er et jævla mareritt, og jeg holder fortsatt på å få kodegenereringen for OpenGL native til å være riktig. Mangler fortsatt en lur måte å løse den komplett idiotiske GLhandleARB som det ikke finnes noen .NET type som stemmer:

 

 <type name="GLhandleARB">#ifdef __APPLE__
typedef void *GLhandleARB;
#else
typedef unsigned int GLhandleARB;
#endif</type>
Hvorfor i huleste skal GLhandleARB skille seg fra alle andre handles på Apple systemer?

 

Constants klassen er definert for å tillate å bruke konstanter som ikke det er definert enumereringer fra.

 

Jo mer jeg jobber med dette jo mer fullstendig håpløst finner jeg OpenGL.

 

edit: vil påpeke at den filen blir generert fra gl.xml, så det er ikke skrevet for hånd.

 

edit2: Dette var det med PixelFormat:

 

<group name="InternalFormat" comment="Was PixelInternalFormat">

Likevel så bruker alle definisjoner PixelInternalFormat, ikke InternalFormat.

 

Target for gl*TexImage*D er ikke de samme for alle slik som XML spesifikasjonen hevder.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...