Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har tanlege skrek, trenger tips


TiNuSsS

Anbefalte innlegg

Minner meg om en i familien som ble feiloperert av en tannlege. Nåhar han store kjeve problemer og sliter med det daglig - helt seriøst.

 

Litt tannlege skrekk eller nærmere sagt skepsis er en bra ting! Mitt råd.. Ikke gå til en ung, ikke gå til en gammel, ikke gå til en billig, ikke gå til en dyr. Bare finn en middels og i en storby.. da skulle det gå bra. Nyutdannete er ikke til å stole på med 0 erfaring. Gamlinger som skjelver med hendene er heller ikke til å stole på. De beste tannlegene får jobb i byene, mens unnasluntrerne på odontologi studiet må trekke uti bygdene. Akkurat som lærerne.

Følg mine gode råd og det vil gå bra. Er aldri nervøs når jeg går til tannlegen, dog det er ubehagelig å borre. Men å være kritisk og skeptisk til tannlegen din har du ingenting å tape på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Minner meg om en i familien som ble feiloperert av en tannlege. Nåhar han store kjeve problemer og sliter med det daglig - helt seriøst.

 

Litt tannlege skrekk eller nærmere sagt skepsis er en bra ting! Mitt råd.. Ikke gå til en ung, ikke gå til en gammel, ikke gå til en billig, ikke gå til en dyr. Bare finn en middels og i en storby.. da skulle det gå bra. Nyutdannete er ikke til å stole på med 0 erfaring. Gamlinger som skjelver med hendene er heller ikke til å stole på. De beste tannlegene får jobb i byene, mens unnasluntrerne på odontologi studiet må trekke uti bygdene. Akkurat som lærerne.

Følg mine gode råd og det vil gå bra. Er aldri nervøs når jeg går til tannlegen, dog det er ubehagelig å borre. Men å være kritisk og skeptisk til tannlegen din har du ingenting å tape på!

7109004[/snapback]

var vel LITT drøyt alt det der :!:

Lenke til kommentar
Snop en gang i uka og to tanpuss hver dag, er overkill.

 

Jeg spiser søtsaker som bare det, og glemmer å pusse tennene enkelte dager. Kan garantere dere at det blir hull av det.

 

Bruker vanligvis å slå av tenking når jeg er til tannlegen. Jeg prøver i hvertfall. Dessuten så er det sjeldent så smertefullt og ekkelt som man tror på forhånd.

 

Og for en deilig følelse man har når man er ferdig :)

7091407[/snapback]

 

Folk har forskjellige tenner. Noen kan gå et helt liv uten å pusse dem og ikke få hull. Andre kan pusse tenna for harde livet og aldri drikke brus, og likevel få hull.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt frykt er vel normalt, kjenner selv at en får litt mageknipe/angst rett før tannlegebesøk, pleier å hjelpe å lese i et blad og tenke på noe annet :p Og når jeg sitter i stolen mens de pirker i tenna så tenker jeg bare tilbake til den tia jeg hadde tannregulering og gikk til en gammel tannreguleringslege med museumsutstyr (Eneste på flere mil) :p

 

Det gjør seff vondt å gå til tannlege, men tenk på det som å gå til vanlig lege, det er nødvendig. Bedre å få tetta noe hull enn å gå med tannverk hele tia?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jeg grua meg skikkelig til tannlegen når jeg skulle borre tidligere i høst.

Var jævlig vondt når han kom ned til rota, men for fanden.. Smerte har ikke stoppa meg før :D

Over på ti min med helvete...

 

Hjelper kanskje å tenke at smerte bare er i hodet.. Men så har man jo dilemmaet at tennene faktisk er i hodet :S Men hjelper kanskje på resten av kroppen ;)

Lenke til kommentar
Jeg grua meg skikkelig til tannlegen når jeg skulle borre tidligere i høst.

Var jævlig vondt når han kom ned til rota, men for fanden.. Smerte har ikke stoppa meg før :D

Over på ti min med helvete...

 

Hjelper kanskje å tenke at smerte bare er i hodet.. Men så har man jo dilemmaet at tennene faktisk er i hodet :S Men hjelper kanskje på resten av kroppen ;)

7174303[/snapback]

hehehe

Lenke til kommentar
9 november er min store dag. Da skal det bores og trekkes. (4 hull og 2 visdoms tenner som skal bort) Det grusome med det hele er at den eneste måten man kan fjerne disse tennerne (I min situasjon) er å skjære bort deler av tannkjøttet som omgir tennene.

 

Dette blir en vond opplevelse... :(

7174815[/snapback]

Jeg synes kjempe synd på deg... :(

Lenke til kommentar

Jeg hadde utrolig tannlegeskrekk før jeg også. Men kuren kom faktisk da jeg bodde i kollektiv sammen med en tannlegestudent. Han fortalte villig vekk om hva som ble gjort nedi kjeften, detaljerte beskrivelser av alt fra bedøvelse til trekking, jeg fikk se i lærebøkene hans, osv.

 

Frykten min forsvant rett og slett når jeg visste mer om hva det gikk i.

Lenke til kommentar
Jeg hadde utrolig tannlegeskrekk før jeg også. Men kuren kom faktisk da jeg bodde i kollektiv sammen med en tannlegestudent. Han fortalte villig vekk om hva som ble gjort nedi kjeften, detaljerte beskrivelser av alt fra bedøvelse til trekking, jeg fikk se i lærebøkene hans, osv.

 

Frykten min forsvant rett og slett når jeg visste mer om hva det gikk i.

7205744[/snapback]

Jeg tror den kan virke begge veier, noen kan sikkert få mer skrekk av det der heh

Lenke til kommentar
Må melde meg på med tannlegeskrekk her.

spesielt den lukta som oser ut av kontorene og venterommene. Lukta får meg faktisk nesten til å svime av nervøsitet(begynner å svette og )

 

 

om eg blir slått bevistløs på byen og trenger tannlege må eg komme til tannlegen asap før eg våkner...

7085669[/snapback]

 

 

Tja, lukta er der bare du går forbi huset dem holder til. En skrekklig lukt ! Går forbi tannlegen hver dag når jeg går til skolen, dem er djevler som holder til i det illeluktende svine huset !

 

Skal snart til tannlege jeg å...

 

Og det bevisstløs greine, du våkner nesten med 1 gang, er ikke verdt smerta akkurat før du slokner.. Fant jeg ut da jeg fikk en 14kgs plate i hue fra 2meter`n.. Fin hodepine og så ble det svart og jeg datt som en bedøva elefant :)

 

 

Diktator ; Ja, Søskenbarn familien min må inn til Oslo for å trekke en vanlig tann, for

røttene er forvridd i alle tenene, til alle i familien. Et slikt inngrep er visst skrekklig vondt. Men er nok ikke godt å kutte opp heller ! :D

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...