ventle Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Har Denne mikrofonen og vil gjerne koble den til en vanlig linjeinngang (lavnivå) på en forsterker. Det blir lyd, men den er veldig lav og antar dette er fordi mikrofonen er en passiv lydkilde. Er derfor på leting etter en slags forsterker som kan forsterke mikrofonsignalet opp til samme nivå som en hvilken som helst annen lydkilde (CD-spiller, pc, mp3-spiller). Noen tips? Bør være svært liten og helst 12 volts. Edit: fant denne, ser ut som akkurat det jeg trenger. Noen innspill? Har drevet mye med musikkanlegg, men har lite erfaring med mikrofoner og hvordan de oppfører seg, og er for å si det sånn ute i ukjent terreng Endret 16. oktober 2006 av ventle Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Ser jo ok ut da, men tror det finnes eksterne mikrofon (for)forsterkere også. men vet ikke. Du kan jo skjekke i studio butikker og snakke med de der Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 siden jeg skrev innlegget har jeg rukket å kjøpe den jeg linket til, og den fungerer utmerket regner med det jeg hadde funnet i en studiobutikk hadde ligget i en helt annen prisklasse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå