Gå til innhold

Hva savner du dagens samfunn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tvangsinnførte løsninger på kildesortering og mye bedre og praktiske løsninger og tilgjengelighet på containere for avfallet.

Storsatsing på miljøvennlige biler. (Vi har teknlogi som er mer enn bra nok og minst like god som dagens biler. Men det blir ikke tatt ordentlig i bruk?)

Godt er det med den regjeringen vi har i dag. Men dumt er det at de ikke får gjennomført all verden fordi opposisjonen rakker ned på dem og gir dem pes for alle gode tiltak.

Mennesker er dumme!! (Jeg er også et menneske ergo er jeg dum)

Ellers for å være litt rar og egoistisk så ønsker jeg meg venner med ihvertfall noen av mine favorittinteresser :blush: Sukk...

Edit:

Ja og så hadde det vært fint med litt mer åpenhet blandt folket.

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar

Jeg savner en måte å gjøre saltvann om til ferskvann for drikking. Vi har siden 1800 tallet hatt saltkokerier, der saltet skilles ut av vannet, ta neste steg og lag drikkbart vann av dette i stor skala.

1 milliard mennesker sliter med å få nok ferskvann, global oppvarming vil føre til høyere havnivåer; finn en løsning på begge problemene samtidig.

Lenke til kommentar
Jeg savner ost på rull!

Hvor genialt hadde det ikke vært å rulle osten over skiva, pizzaen, pastaen osv. istedet for å høvle x antall skiver, så ruller du bare 3-4 ganger over pizzaen også er du ferdig.

7142409[/snapback]

Ost på rull finnes - i forsvaret har (eller hadde, ihvertfall) de brunostskiver på rull. :D

Jeg savner et skikkelig VR-ustyr og -system for dataspill. :whistle:

Lenke til kommentar
Hei.

Hva savner du av ting som kan gjøre hverdagen din litt lettere? Har du noen geniale oppfinnelser å dele?

Selv skulle jeg ønske at det fantes kofferter med innebygd vekt :) Så slapp du å legge den på vekta hele tiden for å finne ut om du hadde overvekt.

Andre ting?

7084958[/snapback]

Jeg savner fraværet av politikere med alltid gode løsninger før ett valg, etter valget blir som regel de gode løsninger ikke fullt så gode.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Jeg savner en måte å gjøre saltvann om til ferskvann for drikking. Vi har siden 1800 tallet hatt saltkokerier, der saltet skilles ut av vannet, ta neste steg og lag drikkbart vann av dette i stor skala.

1 milliard mennesker sliter med å få nok ferskvann, global oppvarming vil føre til høyere havnivåer; finn en løsning på begge problemene samtidig.

7164748[/snapback]

Det finnes mange måter å få ferskvann fra saltvann - f.eks. kan man bruke "baklengs osmose" eller hva det nå heter - poenget er i allefall at du har en membran som bare slipper igjennom vann med saltvann på den ene siden, og på "ferskvannssiden" sørger du for et skikkelig undertrykk. Arabiske emirater produserer mesteparten av sitt drikkevann på den måten.

Ikke at det er realistisk at man skal greie å drikke opp nok vann til at det gir en endring av havnivået :p Forøvrig så vil det uansett ikke ha noe å si, fordi det som kommer inn, skal ut, og da ender det stort sett i havet før eller siden - ikke frosset ned på en isbre...

*snip*

Jeg savner et skikkelig VR-ustyr og -system for dataspill.  :whistle:

7168111[/snapback]

Glem dataspill. Jeg vil ha holografisk prosjektor, sånn at jeg kan "ta med meg" vinduene mine rundt om kring i rommet som er dekket av prosjektoren :) Bare tenk hvor genialt det hadde vært f.eks. på en lab, eller andre steder man har notatark slengende rundt. Kan ha dem flytende passe foran seg hele tiden, uten at de er i veien :) Pluss at man kan integrere kontrollpaneler etc. på samme måte :)

Lenke til kommentar

klisje maybe, men jeg skulle ønske det var et genie som fant opp et utrstyr som blei sendt opp i rommet som gjorde at ingen våpen funker ;) maybe vanskelig/umulig men hadde vært genialt da, litt fred på jorda hadde ikke skada noen trur jeg...

mulig funnet opp alt:

Også skulle jeg øsnke at kunne fått dataspill i en slik simulator at du henger i noen tråder ifra taket.. også løper du rundt i spillet ditt med noen briller på deg så du ser alt som i virkeligheten, og det du selv gjør i luften blir utført i spillet, hadde vært koooonge fett :green:

Lenke til kommentar
Jeg savner sosiale mennesker. Jo rikere vi blir, jo egoister blir vi.

Dessuten savner jeg folk som en gang i blant kan smile og ta en liten prat med en fremmede. Det er ikke farlig.

7119975[/snapback]

Da kan du bare ta turen innom build a bear på kvadrat vist du bor rundt der ;)

Vi er veldig hyggelige ;)

Lenke til kommentar
Ost på rull finnes - i forsvaret har (eller hadde, ihvertfall) de brunostskiver på rull.  :D

7168111[/snapback]

Wow!. Kanskje jeg må prøve å få tak i en slik.

Jeg har også tenkt på en slags modul som kan monteres på utstyr som man skal / burde bruke diverse verneutstyr til. Altså, denne modulen gjør slik at f.eks. bilen ikke vil starte før man har på seg sikkerhets belte, eller kranen vil ikke bevege seg før du har på deg hjelm osv. Slik unngår man skader som en følge av at man ikke brukte korrekt verneutstyr. Det er forferdelig mange som skader seg fordi at dem ikke bruker verneutstyr som er påbudt i industrien. Senest i dag fikk jeg en krankrok i hodet, det endte selvfølgelig med at jeg fikk fryktelig vondt, også fikk jeg en kul. Hadde denne kranen (traverskran (kran på skinner i tak, som styres med fjernkontroll)) hatt "verneutstyrs modulen" hadde kranen aldri startet før jeg hadde fått på meg hjelm.

Lenke til kommentar
Ost på rull finnes - i forsvaret har (eller hadde, ihvertfall) de brunostskiver på rull.  :D

7168111[/snapback]

Wow!. Kanskje jeg må prøve å få tak i en slik.

Jeg har også tenkt på en slags modul som kan monteres på utstyr som man skal / burde bruke diverse verneutstyr til. Altså, denne modulen gjør slik at f.eks. bilen ikke vil starte før man har på seg sikkerhets belte, eller kranen vil ikke bevege seg før du har på deg hjelm osv. Slik unngår man skader som en følge av at man ikke brukte korrekt verneutstyr. Det er forferdelig mange som skader seg fordi at dem ikke bruker verneutstyr som er påbudt i industrien. Senest i dag fikk jeg en krankrok i hodet, det endte selvfølgelig med at jeg fikk fryktelig vondt, også fikk jeg en kul. Hadde denne kranen (traverskran (kran på skinner i tak, som styres med fjernkontroll)) hatt "verneutstyrs modulen" hadde kranen aldri startet før jeg hadde fått på meg hjelm.

7210924[/snapback]

Hadde ikke hindret deg å smelle kroken i hue på noen andre da... På en annen side...

"kranføreren er dau, han veier 200 kilo og ligger oppå kontrollpanelet, "gå amok"-knappen er trykket inn :p"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...