Gå til innhold

Hva savner du dagens samfunn?

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva savner du av ting som kan gjøre hverdagen din litt lettere? Har du noen geniale oppfinnelser å dele?

Selv skulle jeg ønske at det fantes kofferter med innebygd vekt :) Så slapp du å legge den på vekta hele tiden for å finne ut om du hadde overvekt.

Andre ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savner at så få folk smiler når de er ute og går, ser ut som alle er sint og går/jogger fram til der de skal :p

Når det gjelder oppfinnelser og lignende så savner jeg en ting som gjør at man kan fly... Nei tenker ikke på et fly, men som superman! :ph34r:

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar

Savner mindre transformatorer på alt som går på mindre strøm enn 220V. Ting som mobillader og bredbåndsmodem har noen svære transformatorer som gjør at støpselet i praksis tar opp 2-3 stikkontakter, ønsker meg transformatorer som er så små at de bare tar opp èn.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Ja, vi forteller om oppfinnelser da. Siden det tar mellom 6 og 36 måneder å få noe patentert så røper vi noe sånt!

7085182[/snapback]

Vel, det er en god del ting som er kjent fra forskningen, og derfor heller vanskelig å patentere som såden, ref. nyhetskravet.

Som et eksempel vi jeg nevne mulighetene til å styre musmarkør med hjernesignaler istedetfor en mus. Det er utviklet, testet, men det drøyer før et kommer i butikkene.

Lenke til kommentar
Bedre solcellepanel som klarer å få mer energi ut av sollyset.

7094924[/snapback]

Det siste finnes alt

7098803[/snapback]

Tja, kanskje litt feil å ønske noe som allerede er her, men jeg ønsker bare solcellepanel som blir bedre til å lage strøm enn de vi har idag.

Lenke til kommentar
Bedre solcellepanel som klarer å få mer energi ut av sollyset.

7094924[/snapback]

Det siste finnes alt

7098803[/snapback]

Tja, kanskje litt feil å ønske noe som allerede er her, men jeg ønsker bare solcellepanel som blir bedre til å lage strøm enn de vi har idag.

7104104[/snapback]

Ser du i nyeste Illustrert Vitenskap finner du et nytt solcellepanel som er mye bedre en de som brukes nå.

Lenke til kommentar
Ser du i nyeste Illustrert Vitenskap finner du et nytt solcellepanel som er mye bedre en de som brukes nå.

7107885[/snapback]

Flaks at jeg nettopp har signa meg opp på et prøveabb. hos de da :)

edit:

Vi trenger flere smarte løsninger i hjemmet som kan styre når lys og varme skal være på.

Vi trenger en bilindustri som er villig til å gå langt for å lage den mest drivstoffgjerrige bilen!

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...