derezzed Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Etter mye prøving og mye feiling gir jeg opp og spør dere, kjære brukere om hjelp. I et forsøk på å få en 'aktiv' Xbox Live tilkobling har jeg åpnet port UDP 88 og UDP og TCP 3074 til min Xbox360. Til tross for at dette er portene Xbox Live bruker får jeg fortsatt NAT: Strict. Er det noen som vet om noe jeg har glemt? Som bakrunnsinfo så har jeg NextGentel med Thomson Speedtouch 5x6. Har erfaring med at NextGentel setter av diverse porter til ruteren, men vet ikke hvordan jeg konfigurerer dette etter jeg fikk ny ruter. Har du noen idéer så sleng de ut. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Etter mye prøving og mye feiling gir jeg opp og spør dere, kjære brukere om hjelp. I et forsøk på å få en 'aktiv' Xbox Live tilkobling har jeg åpnet port UDP 88 og UDP og TCP 3074 til min Xbox360. Til tross for at dette er portene Xbox Live bruker får jeg fortsatt NAT: Strict. Er det noen som vet om noe jeg har glemt? Som bakrunnsinfo så har jeg NextGentel med Thomson Speedtouch 5x6. Har erfaring med at NextGentel setter av diverse porter til ruteren, men vet ikke hvordan jeg konfigurerer dette etter jeg fikk ny ruter. Har du noen idéer så sleng de ut. På forhånd takk. 7084907[/snapback] Har du ringt nextgentel å spurt om de kan åpne porter for deg? Husker jeg hadde et lignende problem med kabling av nettverket til ps2'en. Ringte support og han åpnet masse porter. Etter dette funket alt fint for meg Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Har du ringt nextgentel å spurt om de kan åpne porter for deg? Husker jeg hadde et lignende problem med kabling av nettverket til ps2'en. Ringte support og han åpnet masse porter. Etter dette funket alt fint for meg 7085018[/snapback] Skal prøve det imorgen og gi en tilbakemelding i tilfelle noen andre lurer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) thomson speedtouch skal allerede være åpen for Live, torrent m.m har samme her hjemme og alt fungere som det skal. inne på thomson menyen kan man legge til massevis av programmer som trenger pessiele porter... men de skal allerede være lagt inn standard.. men ring NGT og hør Endret 16. oktober 2006 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 thomson speedtouch skal allerede være åpen for Live, torrent m.mhar samme her hjemme og alt fungere som det skal. inne på thomson menyen kan man legge til massevis av programmer som trenger pessiele porter... men de skal allerede være lagt inn standard.. men ring NGT og hør 7085324[/snapback] Ved hjelp av web-baserte brukergrensesnittet så kan du tildelle de forskjellige spill/appiakasjonene til de forskjellige enhetene på nettverket ja. Dette har jeg gjort med Xbox Live. Men det hjelper fortsatt ikke. Men det du sier om at det allerede er åpent er feil. Eneste grunn til at det virker er at du får en 'passiv' tilkobling. Jeg ønsker som sagt en aktiv. Til en update: Splinter Cell: Double Agent Online nekter å logge andre sessions. Har stått "Joining a session. Please wait..." i en halvtime nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 ok my bad... men hva er egentlig forskjellen på passiv og aktiv? går nedlastinger og så fortere på aktiv... prøvde splinter cell jeg også fikk det samme som deg... trodde det bare var noe med SC serverne. Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 ok my bad... men hva er egentlig forskjellen på passiv og aktiv? går nedlastinger og så fortere på aktiv... prøvde splinter cell jeg også fikk det samme som deg... trodde det bare var noe med SC serverne. 7085539[/snapback] Får du en passiv tilkobling vil du få begrensete muligheter siden du ikke har en fullstendig tilkobling, dette kan gjøre at du ikke klarer å joine diverse sessions, høre noen som snakker med headsett og diverse. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 jeg hadde også problemer med NAT'en på strict. løsningen var å aktivere UPnP på routeren min. (har også åpna portene fra før da.) dette gjør at routeren automatisk åpner de portene som trengs, så prøv dette. Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg var også nødt til å aktivere uPnP på min router for å få open NAT. Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg var også nødt til å aktivere uPnP på min router for å få open NAT. 7086971[/snapback] uPnP er aktivert som standard på min ruter. Har også prøvd å deaktivere, men uten noen lykke. Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Kontaktet Nextgentel og forklarte problemet. De koblet seg opp til ruteren min og sjekket innstillingene. Fikk tilbakemelding om at noen av portene var åpnet feil, og at alt var nå i orden, men etter en Xbox Live Connection test så får jeg fortsatt NAT: Strict. Lurer på hvordan dette skal ende... Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Du har åpnet portene i ruter, men har du også åpnet de i XP brannmuren? Et annet spørsmål, hvordan ser man om tilkoblingen er passiv eller aktiv? Når jeg kjører "test Xbox Live tilkoblingen", bare durer den igjennom med ok på alt. Kan ikke juske å ha sett aktiv eller passiv noen steder. Regner med den er aktiv. Endret 18. oktober 2006 av StaBBer Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 thomson speedtouch skal allerede være åpen for Live, torrent m.mhar samme her hjemme og alt fungere som det skal. inne på thomson menyen kan man legge til massevis av programmer som trenger pessiele porter... men de skal allerede være lagt inn standard.. men ring NGT og hør 7085324[/snapback] Ved hjelp av web-baserte brukergrensesnittet så kan du tildelle de forskjellige spill/appiakasjonene til de forskjellige enhetene på nettverket ja. Dette har jeg gjort med Xbox Live. Men det hjelper fortsatt ikke. Men det du sier om at det allerede er åpent er feil. Eneste grunn til at det virker er at du får en 'passiv' tilkobling. Jeg ønsker som sagt en aktiv. Til en update: Splinter Cell: Double Agent Online nekter å logge andre sessions. Har stått "Joining a session. Please wait..." i en halvtime nå. 7085426[/snapback] Man trenger ikke en åpen NAT for å spille på Live! Det er bare tull. Jeg spiller fint på strict! Problemet med at du ikke kan joine spill i DA er fordi det har vært stor pågang på serverene demmes. Jeg har funnet ut hvis du ikke kommer inn innen ett minutt elns, så kommer du ikke inn. Da er det bare å gå tilbake til dash og starte demoen på nytt! Forøvrig har jeg samme routeren så jeg kan hjelpe deg å åpne porter, uten at du må betale NGT en masse penger for det. Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Poenget med strict NAT er at man ikke kan treffe alle spillere, man får problemer med å høre hva de sier eller rett og slett ikke finner dem i spill. F.eks, jeg hadde strict NAT og da jeg var i klubbhuset i Test Drive så jeg noen, men hørte ikke hva de sa og fikk ikke kontakt med dem. Det var også spillere som jeg visste var i klubbhuset men jeg så dem ikke på lista. Da jeg fikk ordna open NAT, var ikke dette noe problem lenger. Ellers så er det ikke noe problem å spille live med strict NAT. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 det er som xeran2 sier, jeg har opplevd det samme. så dersom du er aktiv på live så er det lurt å få satt NAT'en til open. Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har fått med meg nå at problemet med Splinter Cell var serverne, men det gjør ikke noe med det faktum at jeg ønsker å få en 'åpnet' NAT. StaBBer: Brannmuren i XP har ingenting å si på Xbox Live, det er tross alt en brannmur for Windows XP som OS, ikke for nettverket, xbox-en, men bare PC-en det er installert på. Ordene passiv og aktiv blir som du sier ikke brukt i Xbox Live connection test, men helt nederst på listen vil det stå NAT og du vil enten få resultatet Open, Strict eller Closed Xecuter88: Takk for tilbudet, men jeg klarer å åpne porter i min ruter, det er bare nå med xbox live det er noe som ikke stemmer. Og ja, som du sier du kan spille med NAT: Strict, jeg vet. Men jeg vil fortsatt ha NAT: Open av de grunnene xeran2 sier. Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 På min ruter er det en mulighet for å sette en maskin utenfor NAT muren eller hva det nå enn er. Veldig smart, merket stor forskjell fra moderat og none. Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har blitt fortalt at web-grensesnittet på min router (Thompson Speedtouch 5x6) ikke er helt å stole på og at det er mye sikrere å åpne NAT ved hjelp av telnet... Dette krever litt kommandoer, men jeg skal prøve det imorgen og gi en tilbakemelding om dette virker... Har fått en del mail, så det tyder på at det ikke bare er meg som sliter med dette promblemet. På gjensyn Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hos meg så er NAT'en på open. Men likevel så har jeg problemer med å finne games, også blant de på friends lista mi. Hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 hadde selv problemer med NAT med nextgentel, sa at jeg ville ha ny modem fra de, og det gjorde susen. Det skal være sagt at jeg ikke har fiksa portene til xboxen, jeg har også satt mota automatisk på nettverksinnstillingene til xboxen (har jeg dette på maunualt får jeg strict) og utvidet sikkerhet på modemet (også UPnP på) kan godt finne ut hvilken type modem jeg fikk fra Nextgentel når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå