Xqtor Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Har laget en enkel gjestebok i Perl som fungerer greit. Men jeg skulle gjerne sendt brukerne til en annen side enn selve gjesteboken etterposting (den siden som står som "action"). Vet dette går an i PHP, så da burde det jo funke i Perl oxo. Noen tips? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Om du ikkje har sendt noko data til klienten enno, kan du sende ein header, som inneheld "Location: gåhit.pl", eller liknande. Dette gjeld berre dersom du enno ikkje har sendt noko data til klienten, dvs. at du ikkje har printa noko ut før du gjer dette. Det spesifikke kallet du må bruke i Perl veit eg ikkje, men det er nok noko liknande til Header() i PHP. Lenke til kommentar
nappy Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 bruker: print $q->redirect (-url=>"http://some_page") dog, da bruker jeg cgi.pm modulen og som allerede nevnt du kan ikke gjøre dette hvis du allerede har sendt data tilbake til klienten kenneth [ Denne Melding var redigert av: nappy på 2002-11-06 14:49 ] Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hei Du kan gjøre det på denne måten uten å være avhengig av moduler. Denne linjen legger du til tidlig i scriptet (sammen med andre script variabler) $redirectpage='http://www.yoursite.com/index.html'; Denne linjen legger du til der du vil at brukeren skal bli re-directed. print "Location: $redirectpagenn"; Det skulle ordne biffen :smile: Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Takker for forslag! Hadde egentlig noe á la det kilogram nevner, i tankene. I ASP kan man f.eks. skrive: location.href="auto.asp", og det skal vel finnes en tilsvarende i Perl oxo - d.v.s. kun en e nkel header? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå