Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

MDMA (ecstasy) som medisin?

Mathis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle sentralnervestimulernde midler er farlige om man ikke har kontroll på bruken. Jeg tviler ikke på at MDMA kan brukes i psykiatrien. Det er som rusmiddel stoffet er farlig. Jeg kjenner flere som har knasket ecstasy som sliter med seinvirkninger mange år senere. Dog, det kan jo hende disse senvirkningene kommer av annen dritt som er blandet inn i ecstasy.

Lenke til kommentar
Alle sentralnervestimulernde midler er farlige om man ikke har kontroll på bruken. Jeg tviler ikke på at MDMA kan brukes i psykiatrien. Det er som rusmiddel stoffet er farlig. Jeg kjenner flere som har knasket ecstasy som sliter med seinvirkninger mange år senere. Dog, det kan jo hende disse senvirkningene kommer av annen dritt som er blandet inn i ecstasy.

7087292[/snapback]

Ja, og det er jo potensialet for medisinsk behandling som er det intressante. Når man blir proppet full med informasjon som kan vise seg å være direkte feil, i værste fall bevisste løgner - så er det veldig intressant når det kommer frem info som kan backes opp av forskning. Særlig når det virker som den infoen man har fått frem til i dag, i stor grad er basert på forskning der man har et mål man vil nå, og tilpasser forskingenen/metodene etter det.

link til en side ved forskning.no og til en annen side ved forskning.no

Endret av Mathis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...