Gå til innhold

Kommende skjermkort til bærbar?

hallvis

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvilke skjermkort som kommer og når de kommer?

Har prøvd å google litt, men fant ikke noe spess.

Skal nemlig kjøpe ny, solid maskin, men jeg lurer på om jeg bør vente på DX10 kort.

Men jeg vet ikke helt når disse kommer.

Bør ha pcen i hus før nyttår, da jeg reiser bort.

Går det forresten å bytte skjermkort i en Dell XPS 1710?

Takk, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia lanserer to DirectX 10-kort i midten av november, men dette er for desktops. I tillegg kommer jo Windows Vista på nyåret. Det sies at du antagelig kan få Windows Vista levert med ny PC til slutten av året.

Personlig synes jeg det er idiotisk å bruke en formue på ny PC rett før et generasjonsskifte i både operativssystem og grafikkort, men det er klart at hvis du trenger en ny PC og ikke har mulighet til å vente...

Det er dessuten som jeg har fortstått det ikke bare, bare med kjøling på de nye grafikkortene som kommer, så det kan derfor ta noe tid før vi ser de i bærbare.

Ellers så går det an å bytte skjermkort i Dell XPS M1701, og dette er utvilsomt en solid maskin.

Lenke til kommentar

Nvidia Go 7950 GTX er vel bare en bittlitt bøffere utgave av 7900 gtx, det er vel ikke et DX10 kort, eller?

Jeg har også forstått det slik at Vista kommer til bedrifter før jul, og til private etter jul.

Normalt ville jeg ventet til nyåret med å kjøpe, men jeg skal til Australia og blir der en stund.

Kunne kjøpt i Australia, men der koster samme maskin 25 000 og har ikke æ,ø,å.

Lenke til kommentar

vil ikke laptops være dx10 kompatible før om lenge?! hva med windows vista?

tror dere nye maskiner vil leveres med dx9 og xp en god stund til?

er så sykt frista til å kjøpe en xps1210, men om den kommer i en "dx10 version" etter jul venter jeg jo seff

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Hvis jeg feks kjøper en dell XPS 1710 med 7900 GTX, kan jeg da bytte til DX10 kort om et års tid, eller er det et helt annet chipset?

Bassaddict:

Ettersom jeg har hørt kommer ikke vista til "hjemmebrukere" før etter jul, og jeg frykter det blir DX9-kort en stund til. Dell kommer snart med et nytt skjermkort i 7950 GTX, og det tror jeg er DX9. Ser ingen grunn til å lansere ny toppmodell hvis NVidia kommer med DX10 hvert øyeblikk.

Lenke til kommentar

Har lest at folk bytter Gpu'en i dell pc'er før. Ikke bare med XPS serie, men også på 9xxx. G80 støtter ikke dx10 100% slik som r600. Nvidia Go 7950 GTX er dx9.

Men hva er egentlig dx10? pixel shader 4.0 og unifide shader pipelines. har ikke

akkuratt veldig hast om å få meg et dx10 skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...