Sacro Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei! Jeg har ett lite problem! Jeg er ute etter en meget billig bærbar pc til min samboer! Bruken blir musikk, film og enkle spill. Vil bare poengtere at spillene som kommer til å spilles er The Sims 2, og MapleStory online. Sistnevnte krever ett eget skjermkort med støtte for 3D. Ellers setter jeg ingen større krav. Allikevel noterer jeg en liste med ønsker slik at dere ser sånn cirka hva jeg er ute etter! Prosessor: Celeron M eller Pentium M (Seff er kraftigere bedre men dette skal være billig) Ram: Bør helst være 512MB, men kan nøye meg med 256 hvis mulighet for senere utvidelse! Harddisk: Trenger grovt sett ikke stort mere enn 40GB selv om større er hyggelig å ha! Skjermkort: Som sagt må maskinen ha eget kort med støtte for 3D. Dette innebærer vel at kortet skal ha eget minne som ikke er delt med systemminnet slik jeg har forstått det. Skjerm: 14" eller 15.4". Syntes 12" blir rett og slett for lite! Utganger: PCIMCA er vel standard tenker jeg. Ønsker S-video-out, VGA/DVI-out, Lydkort (samme hva egentlig), minst 4 usb! Generellt: Ønsker en stillegående maskin, som helst ikke dreper batteriet etter bare 1.5time. Jeg har hørt at Celeron skal fungere ganske ok med tanke på batterikapasiteten. Annet: Helt topp om det kan tilskaffes en maskin med innebygget webcam og mic! Så er det bare å komme med forslag! Har allerede sett på en del maskiner, og garantert finnes det like poster som denne i forumet! Men ønsker svar tilegnet meg direkte! Mvh Haakon Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg tror du bør sjekke ut litt bruktmarkedet. De fleste pcene i den prisklassen har nemlig delt grafikkminne, som gir elendig ytelse. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...5438&plid=35438 Har sett litt på denne! Noen som vet om skjermminnet er eget eller delt her ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå