Gå til innhold

Hvilken verden er Planescape Torment satt til?

Anbefalte innlegg

Handlingen foregår jo i et slags multiunivers eller "planes" men er dette samme verdenen som i feks Baldurs gate og Icewind Dale seriene? Altså i forgotten realms universet?

Eller er det et eget univers?

Jeg sitter å spiller planescape torment nå og kom til å tenke på dette da ordet "Illithid" dukket opp. Dette er jo en rase i FR (vesene med blekksprut hoder). I Planescape Torment blir de omtalte som "The Illithid slavelords" som holdt rasen til "Dak'kon" (han typen med sverdet du kan ha i gruppen din) som slaver. I FR har de jo en lignende rolle. Der tar de andre raser til fange og plasserer dem i syke leker bare de forstår.

Er dette et og samme vesen?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det en stund siden jeg studerte teologien og metafysikken i DND mytologien i noen stor grad, men så vidt jeg husker er Planescape en by/områder som ligger mellom de ulike dimensjonene som utgjøre DND multiverset. Det er koblinger fra Planescape til alle de andre ulike planene (Forgotten Realms, Greyhawk, Dragonlance).

Kanskje ikke 100% etterrettelig informasjon, men jeg tror det stemmer sånn halvveis :)

Lenke til kommentar

Ok, så det hele koker ned til et og samme univers da. Men jeg føler at det hele fortsatt er litt vagt. Virker på meg som om verdenen eller konseptet stadig er i utvikling. At alt ikke er deffinert enda.

Men rasen illithid som blir nevnt i Planescape Torment, er det den samme vi finner i underdark i Forgotten Realms?

Er jo litt artig om det skulle stemme :)

Ahhh elsker den makabre og dystre setemningen i Planescape Torment. Virkelig en perle av et spill dette :love:

Lenke til kommentar
Ok, så det hele koker ned til et og samme univers da. Men jeg føler at det hele fortsatt er litt vagt. Virker på meg som om verdenen eller konseptet stadig er i utvikling. At alt ikke er deffinert enda.

Men rasen illithid som blir nevnt i Planescape Torment, er det den samme vi finner i underdark i Forgotten Realms?

Er jo litt artig om det skulle stemme :)

Ahhh elsker den makabre og dystre setemningen i Planescape Torment. Virkelig en perle av et spill dette :love:

7085997[/snapback]

Skal være samme greia. Mulig jeg tar feil men ettersom jeg kan huske er Illithids også kalt Mindflayers...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...