Macint0sh Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Spiller det noen rolle hvilken vei du bruker IDE og floppykabler? Eller kan jeg bare bruke begge sider der jeg finner at det passer. På floppykablen er det en tvist nær den ene tilkoblingen, hvor skal eventuelt denne siden kobles til? Lenke til kommentar
be321 Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 tror ikke det har så mye og si...har noen ide kabler som ser like ut begge sider og da bare tar jeg en side...mens andre ide kabler er feks den ene enden blå samma som kontakten på hovedkortet... Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Tvisten skal stå mot floppystasjonen. (A drevet) Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 15. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2001 Takk, det var det jeg trodde =) Da har jeg i hvert fall eliminert en feilkilde. Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 rød leder skal alltid mot rød leder på power ledninga Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 15. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2001 Huh? Rød leder? Ser bare en rød leder jeg, dvs en rød kontakt på den kabelen som går ut fra PSUen? Kan du forklare litt nærmere, jeg skjønte så ikke så mye av det der. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Såg på en demontert floppykabel, ene lederen er rødprikka/stripa ikkje ensfarga rød kanskje det ligner. Satte kabelen feil vei i floppyen då lyste lampen konstant ved og etter oppstart. Min disk.stasjon mangla spor, kjente ikkje "rødtrikset" då, så kabelen var snudd 180 grader feil. Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 16. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2001 Nå skjønner jeg det, takk for tipset! Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 ATA-33 kabler (uten fargede kontakter) kan moteres alle veier så lenge den moteres likt i begge ende. Rød leder skal vanligvis gå til PIN 1 men kan også gå til PIN 40 så lenge det er likt båpde på hovedkort og disk )(og dersom kontaktene ikke er utstyrt med idiotsikringen som er vanlig idag) ATA-100 kabler kan kun monteres en bestemt vei. Den blå kontakten skal på hovedkortet og den sorte til master-disken. Den grå kan kobles til slaveenhet. (Denne kabelen går stort sett bare en vei inn i kontaktene også pga. idiotsikring) Floppykablen skal monteres med twist'n nærmest floppystasjonen. Håper dette var forklarende nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå